Wat een lieve reacties weer. Het was weer raak met Kerst. Ik ben echt nog steeds helemaal kapot. Eerste kerstdag niets mis mee maar had me de volgende dag verslapen voor m'n werk. Die middag heb ik van half 5 tot 9 gelopen. 4 kinderen en 2 ouders kwamen eten. M'n schoonzus en ik hebben alles gedaan. Heb gedaan (niet schrikken)
- de tafels klaargezet (met klein beetje hulp)
- de gourmetschotels uit de verpakking gehaald en netjes gesorteerd op het bord
- de laatste dingen ontdooid
- mbv de kinderen komkommer gesneden, champignons gesneden
- eiersalade gemaakt
- eieren geklutst zodat de kinderen eieren konden bakken
- 4 stokbroden afgebakken
- tafel gedekt met borden, bestek en alles klaargezet (met een beetje hulp)
- stoelen klaargezet
- in m'n borsten geknepen door zwager omdat hij wilde voelen hoe zacht ze waren (wilde vergelijkingsmateriaal

)
- de kinderen geholpen met eten
- drinken ingeschonken de hele avond
- ondertussen 2 wassen aangezet omdat er wat gemorst was en de wasmand vol was
- tussen het diner door 3x afgewassen omdat ik niet met een torenhoge vaat wilde zitten 's avonds lang
Zo en hij was moe

Ik heb het woord scheiden voorzichtig in de mond genomen, in het mom van een geintje zoals hij dat ook altijd doet met het schelden. Hij lachte er om en zei dat ik het lef niet had om hem te verlaten. Tsja...
@Kathleen: hij was eigenlijk m'n eerste liefde. Mijn allereerste vriendje was eigenlijk een relatie die ons allebei geen goed deed. We waren totaal verschillend, hij was echt autistisch en snapte niet hoe het in elkaar zat. Dat duurde ongeveer anderhalf jaar en binnen het halve jaar ontmoette ik HEM. En dat is nu haast 6 jaar geleden. Binnen anderhalf jaar getrouwd omdat we niet samen mochten wonen. Alles ging gecontroleerd door familie en dan met name schoonfamilie. Ik was bijna m'n vader kwijt door bemoeizucht van schoonfamilie. Ik ben beter af zonder hem. Dat weet ik. Dan twijfel ik weer. Moet ik het niet nog een keer proberen? Nee want hij veranderd niet. Hoe erg is het eigenlijk? Stel ik me eigen niet aan? Heb ik het niet genoeg geprobeerd? Ik weet het niet. Dan denk ik weer: misschien ben ik inderdaad beter af zonder hem want ik wil niet over 30 jaar gigantisch spijt hebben dat ik die stap nooit heb gemaakt. Familie krijg je er bij, fijn he.