Het borstvoedingstopic deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Pluk01

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Pluk01 » 22 dec 2011 14:11

@vpk: ben je 's avonds erg moe? Vermoeidheid kan ook je productie verlagen. Het kan dan helpen om meer rust te nemen, misschien 's middags (of slaapt je oudste 's middags niet meer)?!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 22 dec 2011 22:34

Vpk: als ze groeit en genoeg plasluiers heeft is er geen probleem. Verder idd wat parkiet zegt.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 22 dec 2011 23:35

plasluiers heeft ze genoeg en of ze groeit.. anderhalve week geleden op het cb geweest, toen was ze wel gegroeid, maar precies vanaf die dag is het begonnen.. misschien volgende week maar even naar het inloopspreekuur om te wegen (als dat tenminste is tussen kerst en o&n).

vermoeidheid zal misschien wel een rol spelen ja. oudste is lekker ondernemend en de keren dat ze 's middags nog een poosje slaapt vind ik altijd lekker om een klusje aan te pakken waar ik haar niet zo goed bij kan gebruiken :wink: . en 's avonds lig ik altijd te laat maar ja, dat is mijn eigen schuld 8-[

aanleggen als ze er zelf nog niet aan toe is werkt hier ook niet echt nee..dan drinkt ze gewoon niet, of iets en spuugt het weer uit. 's avonds extra kolven is wel proberen waard. had haar nu om 6 uur beide kanten, half 9 één kant en net om 10 uur weer beide kanten. maar dan is ze zo klaar. als ik de tsr voel dan is het nog een minuut, misschien 2 dat ze een paar flinke slokken neemt en dan begint ze al te 'trekken' omdat het minder wordt of stopt.. weer een flesje nagegeven waarvan ze 80 cc zo opdronk en toen viel ze weer zo lekker in slaap. nu heb ik net dus nog maar even gekolfd - met moeite 40 cc van beide kanten samen.. dat ken ik helemaal niet. kolfde met gemak een heel flesje van 150 cc (soms zelfs uit één kant..).
zou het helpen om na elke (avond)voeding nog even na te kolven?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 23 dec 2011 11:14

VPK, ik denk wel dat het helpt om na te kolven ja, want dan verhoog je de vraag en daarmee dan ook de productie. Dat je nu niet zoveel kolft zegt op zich niet zoveel. Je hebt net gevoed, dus R zal het meeste wel hebben opgedronken, en je kolfresultaat zegt verder niet echt wat over wat er in je borst zit he...
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 23 dec 2011 11:16

Probeer eens borstvoedingsthee, als je dat dan na het avondeten drinkt, dan heb je kans dat je gewoon genoeg hebt s'avonds!

Drink zelf genoeg (water)!

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 23 dec 2011 14:01

genoeg drinken is voor mij ook wel een aandachtspuntje ja...

borstvoedingsthee, kun je dat speciaal kopen? en waar dan?
lees op internet ook wel over anijs- of venkelthee, maar ook dat dat niet goed is voor je baby??

overdag heeft ze trouwens meer dan genoeg.. maak haar haast elke keer na een uur of 3/4 maar wakker..
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 23 dec 2011 14:26

Bij de Tuinen of een natuurwinkel. De Tuinen heeft ook een webshop.

Venkelthee is erg goed om te drinken, maar zoals met alle kruidenthee: niet meer dan 2 koppen per dag.
o.a. bij Kruidvat te krijgen.
Anijs zou je dmv muisjes kunnen proberen, het is bekend dat het de produktie stimuleert.
Maar in borstvoedingsthee zitten o.a. deze kruiden al!

Als je slecht kan drinken kan je een (anderhalve)literfles met water vullen die je eind van de dag leeg moet hebben naast je gewone hoeveelheid die je altijd drinkt.
met bv zeggen ze dat je wel 3 liter moet drinken..!

Dat ze s'avonds meer wil hebben is normaal, dan ben je heel de dag bezig geweest en loopt het toch wat terug, gewoon om het halfuur/uur aanleggen!
s'nachts maken je borsten meer melk aan dus daarom heb je overdag niet zo'n last ervan...
Succes hoor!
En probeer uit wat jij en zij het fijnste vinden!

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 23 dec 2011 17:17

Dat je met bv extra meot drinken is niet waar! Je moet drinken naar je dorst hebt, net als anders :)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 23 dec 2011 20:48

Dat heb ik ook begrepen. Net zoals er ook geen borstvoedingsstimulerende producten zijn. Je moet gewoon gezond eten en voldoende drinken.

Hier gaat het prima met de bv. Hij heeft 's morgens echt een berenhonger en redt de 3 uur bijna niet qua voedingen. 's Middags heeft hij zijn buikje vol en valt in slaap. Afgelopen week komt hij wat later 's nachts, nu meestal tussen 4-5 uur. Ik verwacht nog een paar weken nachtvoedingen en daarna lekker weer de hele nacht slapen.

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 23 dec 2011 21:25

Er zijn zeer zeker wel bv-stimulerende produkten!
net zoals er kruiden zijn voor bv hoest of om sneller op te knappen, om af te vallen enzo!

ik heb de bv-thee zelf gebruikt en kon het verschil overduidelijk merken.
dat het niet wetenschappelijk ofzo aangetoond is, dat kan,
maar de natuur heeft overal wat voor, dus ook voor dit!

het is het proberen zeker waard, en werkt het bij jou niet...dan kan je altijd nog zien!

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 24 dec 2011 13:54

In bv-stimulerende middelen 'geloof' ik dan weer wel. Venkelthee heeft zich bij mij wel bewezen (en dan zal bv-thee ook wel werken), ook is van bepaalde medicatie bekend dat het de productie stimuleert.

AJL, wat lekker dat hij de nachtvoeding wat later doet en hopelijk afbouwt. *stiekem wel een beetje jaloers.
Leg je em s morgens niet wat sneller weer aan dan, als hij het niet redt die drie uur?

Joepie, wij hebben sinds gisteravond een cosleeper (ledikantje aangepast) en zo heeft ze vannacht voor t eerst in tijden op haar eigen plekje geslapen in plaats van in ons bed =D>

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 24 dec 2011 14:04

fijn parkiet!

ik heb gister venkelthee meegenomen. als ik dat zeg maar voor de avondvoeding wil gebruiken, zou ik dan het best 's avonds na het eten kunnen drinken?
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 24 dec 2011 14:11

vpk schreef:fijn parkiet!

ik heb gister venkelthee meegenomen. als ik dat zeg maar voor de avondvoeding wil gebruiken, zou ik dan het best 's avonds na het eten kunnen drinken?

Weet ik eigenlijk niet... Ik dronk het zo over de hele dag hier en daar zeg maar. Ik zou het gewoon maar uitproberen, wat je zegt klinkt wel logisch :)

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 24 dec 2011 14:18

ja inderdaad.. ik word er gewoon een beetje onzeker van op het moment.. E heb ik zonder problemen bijna 8 maand gegeven dus ik hoop nu nog zeker een poosje door te kunnen gaan!

trouwens, 3L drinken :shock: ..daar kom ik nooit aan, 2 liter denk ik nog amper..
toch maar iets beter m'n best doen daarmee dan
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 24 dec 2011 14:27

parkiet schreef:AJL, wat lekker dat hij de nachtvoeding wat later doet en hopelijk afbouwt. *stiekem wel een beetje jaloers.
Leg je em s morgens niet wat sneller weer aan dan, als hij het niet redt die drie uur?

>

Vannacht kwam hij weer enorm vroeg hoor. Hij wilde eigenlijk om 1 uur al wel een slokje, maar daar had ik echt geen zin in. Hij is weer in slaap gevallen en kwam om 3 uur weer en toen had hij echt honger. Daarna had hij rond 5.30 uur ook weer zin in een hapje, maar uiteindelijk nog gerekt naar 7 uur.

's Morgens leg ik hem inderdaad wel wat eerder aan, maar echt niet eerder dan na 2,5 uur. Anders loopt mijn dagschema in het 100 met de 2 andere ukken.

Terug naar “Archief”