Refowebkids deel 15

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor trijntjejohanna » 21 dec 2011 10:31

beterschap voor alle zieken!!

over de tandjes.. Manoël kreeg al heel vroeg tandjes en hij heeft nu al een heleboel kiesjes en tandjes.. MIlan en matteo kregen ze ook al zo snel!

Milan moest vandaag het ere zij God kennen.. nou pff wat een opgave voor een kind van 6.. we hebben ons best gedaan, maar het is niet helemaal gelukt.. nou ja dan maar niet hoor :oops: hij kent normaal zn psalm heel goed, maar dit was gewoon geen doen .. ik denk ook niet dat ze het helemaal alleen moeten zingen (dan moet juf 26 keer het ere zij God horen :lol: ) dus als hij met meerderen zingt dan kan het nog wel goed gaan..

Hier drinken ze alle 3 graag water! er staan hier in de kamer altijd overal flesjes water en als ze dorst hebben pakken ze zelf wel zo'n flesje! ze krijgen verder ook genoeg ander drinken hoor... :wink: Milan krijgt naar school een beker taksi mee en matteo frambozensap.. en ze krijgen 's middags vaak een bekertje ranja

Pluk01

Berichtdoor Pluk01 » 21 dec 2011 12:08

@PPM: Heel veel sterkte!!! En hoop inderdaad ook dat je nu wat tijd krijgt om zelf te slapen en herstellen!

Hier ook een ziek mannetje, gisteravond opeens koorts en vannacht heel de nacht in de weer geweest, we hebben maar 2 uurtjes geslapen ](*,) . En hoewel hij regelmatig 's nachts in de weer is, was dat toch wel erg vermoeiend. Nu gaat het wel weer, nog wel koorts, maar hij speelt wel alweer. Respect voor ppm en anderen die dit soort nachten zo vaak voor de kiezen krijgen! Hoop wel dat hij morgen wat beter is, want hij heeft morgenochtend voor het eerst kerstfeest op de PSZ, zou het wel sneu vinden als hij daar niet heen kan.

@TJ: het hele Ere zij God voor een zesjarige?! Dat vind ik wel erg moeilijk :roll: ! Pft, ga er maar aan staan! Konden ze dat niet in stukjes hakken of een makkelijker lied kiezen. Zit er een bepaald idee achter dat ze dat dan al moeten kennen?

Levi was hier ook vroeg met tandjes, 6/7 maanden de eerste tandjes en nu is hij 2,5 en beginnen zijn achterste 4 kiezen door te komen.

@Annet: mooi dat jullie dat doen! Ik heb het boek nu net gelezen en het sprak me erg aan. Levi zit nog niet op school, maar ben wel benieuwd of zijn toekomstige school zo'n gebedsgroep heeft. Zal het eens vragen als we binnenkort op gesprek gaan.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 21 dec 2011 13:11

hier zelf ziek geweest en manlief ook inmiddels.. hoop dat de kids er tussendoor floepen..

@liefie: ja hoor, met de jongste gaat het ook goed! wat gaat dat toch snel zeg, ze is al weer ruim 3 maanden en krijgt echt al oog voor de wereld om haar heen. begint al te grijpen naar speelgoed enz. een ontzettend vrolijk dametje..veel lachen en 'teuten', heerlijk! (mijn man vindt het hier echt zo'n kippenhok met al die meiden :lol: )
haha, mooi gezicht he, als ze achteruit gaan kruipen. toen em dat één keer doorhad volgde het vooruit kruipen al snel.

die heeft nu met haar net 2,5 jaar trouwens al alle interesse voor letters.. probeer het niet te veel te stimuleren maar als ze een letter aanwijst wil ze weten 'van wie' die is en als ik het dan niet zeg wordt ze boos.. en haar eigen letter en die van papa en mama weet ze er al zo uit te pikken..
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 21 dec 2011 19:01

Hieri n mijn groep ook gewoon het hele ere zij God hoor! idem met de bekende traditionele kerstliederen zoals stille nacht en lofzang van maria, en zacharias. Gewoon vaak genoeg zingen, het hangt vanzelf. Het ere zij God is erg makkelijk. Je moet wel zelf meezingen, maar de woorden zijn allemaal hetzelfde, dus het landt zo.

Hier was julia ook al vroeg druk met letters, ze zat vandaag even in mijn klas, was even emegegaan en wees alle letters aan die ze kende en aan de muur hingen, idem met de cijfers. Al zegt het niet zoveel. het is gewoon inprenting. Echt lezen kan pas als ze rijmen beheersen en hakken en plakken.

Hier is marijnw eer wat fitter, maar ooo zo kort lontje. Of helemaal niet. Bij alles is het enorm veel drift. Pffff... hoop snel dat hij weer fitter is... Dit valt nog zwaarder dan huilen :oops:

Verder ach.. nog twee dagen en dan lekker vakantie!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 22 dec 2011 22:27

Vraagje: wat kun je voor leuks opsturen naar een jongetje uit groep acht? Adoptiekind.
Ik ken niemand van die leeftijd en ga al jullie tips opschrijven zodat ik even veel ideeen heb voor toekomstige post! Nu heb ik een tekenblok en wat speciale krijtjes die drie functies hebben... leek me wel leuk.

@Sophie en Liefie: ik ben wel wat gerustgesteld door jullie reacties. Heb haar er helemaal niet meer over gehoord dus hoop dat dat even zo blijft.

jantine76
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor jantine76 » 22 dec 2011 22:54

Schipje,
een klein bouwpakketje (van karton) van bv een vliegtuigje om in elkaar te knutselen. Of iets anders om te knutselen wat in een envelop past.. Tangram, boter-kaas-eieren spelletje, behendigheidspelletje. Gewoon klein, zodat het goed te versturen is.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 23 dec 2011 16:22

@ schipje; idd zoals jantine76 zegt iets kleins... Action heeft vaak wel van die leuke kleine en goedkope dingetjes (spelletjes etc.)

Wij vanmorgen bij de osteopaat geweest!!! Wat een lief stil manneke zagen we daar liggen terwijl zij met de behandeling bezig was :shock: Het is idd zoals wij zelf al dachten gekomen door een veel te snelle bevalling waardoor er in zijn nekje iets niet goed zat/zit. Vanmiddag helaas nog wel veel huilen geweest maar we moeten ook weer terugkomen in januari bij de osteopaat voor verdere behandeling. Hoop echt dat het gaat helpen want het is zo zielig...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 24 dec 2011 08:50

@juffiejuf Zielig zeg! Hopelijk mogen de behandelingen snel helpen!

Nina heeft sinds gisteren een tandje! Aan de onderkant echt zo schattig :D

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 24 dec 2011 10:32

Wat fijn juffiejuf dat je al wel gelijk resultaat zag! Hopenlijk mag het echt helpen!

Wij zijn gister voor de gehoortest geweest en die was geslaagd! Verdernog een leuk kerstjurkje gekocht voor V. :-)
Ze was eergister eg onrustig, veel huilen, echt zielig! Je zag ook echt aan dr dat ze pijn had, krampjes. Heb nu infacol gekocht en gegeven en tot nu toe gaat het goed! Heerlijk geslapen ook!
Afbeelding

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 24 dec 2011 17:31

Hier een jongetje van 21 maanden wat ongelooflijk slecht slaapt; heel vaak wakker worden. Inslapen is geen probleem. Als hij wakker word en wij gaan er heen is hij weer stil (voor ong. 3 kwartier, gemiddeld). Gaan we er niet heen, dan raakt hij op een gegeven moment helemaal overstuur.
Bij huisarts geweest, deze weet het ook niet, voor zekerheid bloed laten prikken: alles was goed. Hij gaat er niet van uit dat het iets medisch is. Bij consultatiebureau geweest voor advies.

Maar Het enige advies wat we nog hebben is: laten huilen, volkomen negeren. Ik vind dit echt vreselijk en heel erg. Wat zouden jullie doen? En wat moet je anders? (hij slaapt nu bij uitzondering hooguit een keer 3uurtjes achter elkaar en we gaan er wel 4-10keer op een nacht naartoe). 's Middags word hij ook altijd na 30-45min krijsend wakker terijl hij ontzettend moe is. En wij erbij...! Dit is nu al ong. 6weken zo.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 24 dec 2011 18:41

@ 654321; heftig joh!!! Laten huilen als het zolang duurt??? Ik geloof echt niet dat je kinderen urenlang moet laten huilen. Soms zijn ze zo compleet overstuur dat het echt niet zelf stopt met huilen.
Hier word ik af en toe echt compleet machteloos van al dat gehuil....

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 24 dec 2011 18:45

Moeilijk 654321, laten huilen lijkt me wel heel moeilijk maar er elke keer heen gaan is ook wel heel vermoeiend.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 24 dec 2011 19:38

654321 schreef:Hier een jongetje van 21 maanden wat ongelooflijk slecht slaapt; heel vaak wakker worden. Inslapen is geen probleem. Als hij wakker word en wij gaan er heen is hij weer stil (voor ong. 3 kwartier, gemiddeld). Gaan we er niet heen, dan raakt hij op een gegeven moment helemaal overstuur.
Bij huisarts geweest, deze weet het ook niet, voor zekerheid bloed laten prikken: alles was goed. Hij gaat er niet van uit dat het iets medisch is. Bij consultatiebureau geweest voor advies.

Maar Het enige advies wat we nog hebben is: laten huilen, volkomen negeren. Ik vind dit echt vreselijk en heel erg. Wat zouden jullie doen? En wat moet je anders? (hij slaapt nu bij uitzondering hooguit een keer 3uurtjes achter elkaar en we gaan er wel 4-10keer op een nacht naartoe). 's Middags word hij ook altijd na 30-45min krijsend wakker terijl hij ontzettend moe is. En wij erbij...! Dit is nu al ong. 6weken zo.

ik zou niet laten huilen, dat advies is allang achterhaald, door diverse psychiaters.
http://www.annemiekverbeek.nl/wp-conten ... S-Kind.pdf
of als je engels leest
http://www.psychologytoday.com/blog/mor ... ing-it-out

ik ging wel altijd naar ze toe, en ging naast bedje staan, en hand op het hoofd leggen en op de bips tot ze rustig werden, geen licht geen drukte,maar er wel zijn voor je kind,

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 24 dec 2011 19:50

[quote="gempa"
ik ging wel altijd naar ze toe, en ging naast bedje staan, en hand op het hoofd leggen en op de bips tot ze rustig werden, geen licht geen drukte,maar er wel zijn voor je kind,[/quote]

Ik hoef niets te doen; hooguit even onderstoppen of speentje/ knuffeltje geven. Ben zo weer weg en hij is dan stil.
Maar na ong. 6 weken word het wakker worden niets minder op deze manier.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 dec 2011 19:51

Wat naar 123456, wij hebben er al een paar weken ook veel mee te maken, dat hij vaak komt of huilt 's nachts. Hier hielp het het beste om een keer te zeggen dat het over moest zijn, dat hij soms best mag huilen, maar niet alleen maar omdat wij dan komen, en dat hij gewoon in zijn bed moet blijven 's nachts. En daarna sliep hij keurig tot half 7 ofzo. Maargoed, Jurian is al bijna 3, dus die kan dat prima uitgelegd worden, ik weet niet hoe oud jouw kindje is? Want als ze jonger zijn is het lastiger.
De jongste huilt de laatste tijd ook regelmatig 's nachts. Ik dacht steeds om haar speen. Vaak slaapt ze daarna wel weer in, maar mijn moeder vertelde toevallig vandaag dat ik dat ook lange tijd deed, en het altijd koud bleek te hebben. Toen ze een derde deken erop legde, en een extra dikke slaapzak was het over. Dus meteen maar een lekker dikke slaapzak voor haar gekocht, en ze sliep vanmiddag meteen. Dus even afwachten, maar misschien is het dat.

Frederiek mag groenten gaan eten van het CB, ze raadden het zelfs aan. Ik had er nog niet zo'n zin in, maar vandaag toch maar een flinke bos worteltjes gekookt, en ingevroren, kan ze voorlopig vooruit :) Morgen maar eens proberen of ze het lekker vindt :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”