Liefie, volgens mij hoef je niet te wachten, het is gewoon niet normaal om na je bevalling nog eens last te krijgen van je bekken. Ik ken welgeteld één iemand die dat heeft, zij vond dat ook normaal en vroeg het aan haar moeder. Die had 9 kids en nog nooit achteraf bekkenproblemen gekregen. Hindert het je in de dagelijkse dingen?
Pap hoeft ze niet per se hoor. Ik ben ook niet zo voor diksap. Niet dat het echt ongezond is, maar ik vind het niet nodig om kindjes aan te leren dat ze zoete dingen krijgen, is nergens goed voor. Rooibosthee en water kunnen ze ook prima drinken. Ik geef hier geen roosvicee/diksap, maar ben ook wel een idealist hoor

JPC, vervelend zo'n opmerking over te zwaar zijn. Wat jij zegt, als lengte en gewicht gewoon in verhouding zijn is er toch zeker niets mis. Jouw meiske kan goed praten zeg! Mijn E is net twee geworden in november en die kan net een paar zinnetjes/woordjes van poesje mauw

.
Jannoek, arme Floris. Ik weet nog dat ik het bij E onwijs erg vond toen ze voor t eerst zo gevallen was dat ze bloedde (tand door de lip).
Onzin trouwens dat hij moet doorslapen hoor

.
Hier moesten met 6 mnd, straks weer met 8 en dan met 11. Ik heb wel eens het idee dat het per regio verschilt wanneer je naar het CB moet.
Ik ben het verder wel met ppm eens, het CB heeft een signalerende functie. Ze moeten hier gewoon op letten, het zou ook weer een ongelofelijke misser zijn als ze al maanden iets zien wat echt niet klopt (afwijkingen van het gemiddelde zijn ook normaal) en het dan melden. Wat mij betreft kun je veel goed/fout doen met de formulering. Ze kunnen zeggen dat je kind dik is, maar ook melden dat ze bovenin het gewone zitten, dat dat nog geen probleem is, maar dat het jammer zou zijn als je kind overgewicht zou hebben ofzo.