Refowebkids deel 15

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor jeepeecee » 19 dec 2011 23:15

liefie schreef:Dan doen wij het zonder pap :D maar wat is er fout aan diksap dacht dat dat gezond was?

water of thee is beter. zegt men, maarja het consultatie bureau he... :mrgreen:
Afbeelding

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 19 dec 2011 23:55

jeepeecee schreef:water of thee is beter. zegt men, maarja het consultatie bureau he... :mrgreen:

Het is wel waar maar dan wel thee zonder theine, zoals rooibos bijv.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 20 dec 2011 06:42

Het is diksap zonder sujker enz en dat wordt zo sterk verdunt dat het echt geen kwaad kan

Cb is bij ons altijd wel gezellig heb er tot nu toe ook geen rare dingen over gehoord

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 dec 2011 08:54

Oh nee, diksap is niet heel ongezond hoor, maar thee en water is beter, en ik denk nu een beetje, zolang Frederiek niks anders heeft geproeft dan water of thee (en melk natuurlijk) waarom zou je dan diksap geven, wat toch minder goed is? Maar dat is ieder voor zich hoor ;) Sowieso heeft Frederiek nog genoeg aan haar melk, dus vind ik het wel best zo.

En dik worden, ik let er eigenlijk ook wel op. Al hebben we dat probleem bij Jurian totaal niet, hij zit nog steeds op 13,5 kilo. Als Frederiek straks niet meer in de maxi cosi past, is hij denk ik echt nog geen 15 kilo, en kan hij dus nog niet in een vervolgstoel. Omdat de gordel dan neit schijnt te werken. Kunnen we dus nbog 2 van die stoelen kopen. Zo zonde. Al zag ik dat we dan ook 2 stoelen maat 2,3,4 ofzoiets kunnen kopen, daar kan hij dan tenminste voorlopig nog in.
Maar hij eet erg graag fruit, dus geef ik hem dat liever dan veel snoep enzo. Al eet hij echt welk elke dag iets van snoep hoor, maar teveel hoeft van mij niet. Maar bij die ukkies vind ik het een beetje overdreven, overgewicht, vaak gaan ze vanzelf weer de lengte in en is het over, of in de zomer spelen ze veel meer buiten, bewegen veel meer, dus worden ze ook weer slanker.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 20 dec 2011 10:03

Als een kind water drinkt, zou ik daar zeker mee door gaan tot hij/zij aangeeft behoefte te hebben aan meer/ander drinken!

Hier is het zo dat de jongens normaal tot mager zijn, maar de meiden zijn echt wat molliger. Hoe ze op de lijnen van het CB zitten, weet ik eigenlijk niet :oops:, maar het is absoluut niet zo dat ze veel snoepen. De snoeptrommel was zelfs vorige week de hele week leeg en ik heb er geen kind over gehoord ... Met de broodmaaltijd wil de jongste steeds meer als 2 boterhammen, maar dat probeer ik echt te vermijden. Dat lukt vaak door een beker (karne)melk aan te bieden en evt. een stukje komkommer of wat fruit. Verder krijgen ze met de koffie tegenwoordig diksap met een biscuitje. Qua beleg eten ze de helft hartig en de andere helft zoet (pure hagelslag of jam). We hebben vaak yoghurt als toetje, met een beetje diksap, dus ook niet echt ongezond volgens mij. Wat ik er verder meer aan moet doen, weet ik niet. Staan er in het boekje van het CB nog tips, jpc?

En trouwens, wat knap van H. dat ze haar avondgebedje al zo goed kan zingen :shock: ! Dochterlief hier -even oud- zegt alleen nog maar 'Amen'! Over zinnetjes van 4 woorden -zelfs over zinnetjes van 2 woorden- denk ik nog helemaal niet, 'k ben al blij als ze 20 'losse' woorden op een dag zegt ....

Pluk01

Berichtdoor Pluk01 » 20 dec 2011 10:36

@JPC: ik vind Hannah er op de foto's echt niet dik uitzien hoor :roll: . Misschien is de verhouding lengte-gewicht niet helemaal zoals het wezen moet volgens de boekjes, maar zolang je van jezelf weet dat je haar gewoon gezond te eten en drinken geeft en ze genoeg beweging heeft, zou ik het verder naast me neerleggen. Kijk, als Levi dat zou hebben en ik zou hem elke dag veel snoep, koek en ongezond drinken voorzetten, dan zou ik wel even het boekje lezen en wat doen met het advies of de tips. Maar als het allemaal goed in balans is, is dat niet nodig volgens mij. Inderdaad, net wat al eerder gezegd werd, het trekt meestal wel weer bij als ze langer worden etc. En ik vind het niet zo schokkend, Levi is hier 92 cm en 14 kg, en die is volgens het cb gemiddeld qua gewicht en ondergemiddeld qua lengte. Scheelt niet zo heel veel dus, behalve dan dat hij wat ouder is als Hannah. Gewoon lekker je gevoel volgen. En het is goed dat erop gelet wordt, maar het moet niet overdreven worden.

@Schelpje: ik denk dat het de toon is die de muziek maakt. En ik denk dat een aantal gebruiken en tradities die in de reformatorische kerken als bijbels worden beschouwd, bij nader onderzoek helemaal niet zo bijbels blijken te zijn. En dat geldt ook andersom (en ik behoor trouwens tot een reformatorische kerk, maar dat wil niet zeggen dat ik het ook met alles eens ben. Laten we inderdaad kijken naar wat ons verenigd. Daar op voort bordurend: kent iemand hier het boek 'Elk kind heeft een biddende moeder nodig' van F. Nichols? En zijn er hier moeders die met een gebedsgroep voor hun kinderen en de school van hun kinderen bidden?

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 20 dec 2011 11:14

Liefie, volgens mij hoef je niet te wachten, het is gewoon niet normaal om na je bevalling nog eens last te krijgen van je bekken. Ik ken welgeteld één iemand die dat heeft, zij vond dat ook normaal en vroeg het aan haar moeder. Die had 9 kids en nog nooit achteraf bekkenproblemen gekregen. Hindert het je in de dagelijkse dingen?
Pap hoeft ze niet per se hoor. Ik ben ook niet zo voor diksap. Niet dat het echt ongezond is, maar ik vind het niet nodig om kindjes aan te leren dat ze zoete dingen krijgen, is nergens goed voor. Rooibosthee en water kunnen ze ook prima drinken. Ik geef hier geen roosvicee/diksap, maar ben ook wel een idealist hoor ;)

JPC, vervelend zo'n opmerking over te zwaar zijn. Wat jij zegt, als lengte en gewicht gewoon in verhouding zijn is er toch zeker niets mis. Jouw meiske kan goed praten zeg! Mijn E is net twee geworden in november en die kan net een paar zinnetjes/woordjes van poesje mauw :).

Jannoek, arme Floris. Ik weet nog dat ik het bij E onwijs erg vond toen ze voor t eerst zo gevallen was dat ze bloedde (tand door de lip).
Onzin trouwens dat hij moet doorslapen hoor :).

Hier moesten met 6 mnd, straks weer met 8 en dan met 11. Ik heb wel eens het idee dat het per regio verschilt wanneer je naar het CB moet.

Ik ben het verder wel met ppm eens, het CB heeft een signalerende functie. Ze moeten hier gewoon op letten, het zou ook weer een ongelofelijke misser zijn als ze al maanden iets zien wat echt niet klopt (afwijkingen van het gemiddelde zijn ook normaal) en het dan melden. Wat mij betreft kun je veel goed/fout doen met de formulering. Ze kunnen zeggen dat je kind dik is, maar ook melden dat ze bovenin het gewone zitten, dat dat nog geen probleem is, maar dat het jammer zou zijn als je kind overgewicht zou hebben ofzo.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 20 dec 2011 12:02

Zo zie je dat iedereen verschilt van mening :D Maar Nina krijgt gewoon diksap ze vind het lekker en van dat kleine scheutje zal ze niks krijgen :wink:

Morgenochtend moet ik naar de HA voor mijn bekken assistente vond het niet normaal dat ik er zoveel last van had na de bevalling. Waarschijnlijk zal ik naar de bekkentherapeut moeten :(

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 dec 2011 12:25

goed dat je gaat Liefie! Altijd met pijn rondlopen is ook niks

Frederiek is weer goedgekeurd. 68 cm en 6995 gram. Lijntje buigt af, maar niet verontrustend. Ze blijft ook gewoon zo gruwelijk actief, lichamelijk, dat het me eigenlijk niet echt verbaasd. De arts vroeg of ze al veel geluidjes maakt, schaterlacht. Nou eh...nee. Jurian was veel meer een kletser, zij doet veel zonder geluid. al probeert ze dan wel weer papa en mama na te zeggen, maar verder hoor ik haar niet zo heel veel. Lichamelijk vond de dokter haar weer heel goed en was het een prima gezonde baby. Ze begon al over groenten aanbieden en brood :shock: Groenten zal ik eens gaan proberen, naast het fruit dat ze krijgt, maar brood, volgens mij kreeg Jurian dat toch veel later? Of ben ik in de war? Omdat ze al aardig stevig kan zitten met een klein beetje steun, mag ze ook wel in de kinderstoel. Alleen moet ikd aar dan wel even een verkleiner voor kopen, want die hebben we niet. Want uit de wipstoel valt ze uit :oops: Ze beweegt net zo lang tot ze eerst helemaal met haar lijf naast de stoel hangt, en haar hoofd op de grond, en dan wurmt ze zo haar benen uit het riempje. Dus echt veilig is dat ook niet meer, helaas, tenminste, als we even niet opletten. OM te eten kan natuurlijk best.

Hoe is het met Nina Liefie?

Hier moeten we trouwens in februari weer, met 7,5 maanden. Dan mag Jurian meteen ook weer, wel handig dat ze tegelijk kunnen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 20 dec 2011 12:38

Grappig, volgens mij moet iedereen zo'n beetje tegelijk naar het cb. Ik moet met C. ook binnenkort. Zij was altijd te licht in verhouding met haar gewicht, maar ze eet momenteel als een bootwerker en ik vind haar ook wat dikker worden. Ik maak mij er ook niet zo druk om. Ze zijn gezond en eten over het algemeen gezond en dat vind ik het voornaamste.

Ik was laatst met onze jongste naar het cb en daar hing een lijst met wat kinderen moeten zeggen bij een bepaalde leeftijd en wat ik zo zag lopen mijn kids op dat gebied ongeveer beiden een jaar voor. H zit met zijn 3 jaar al tijden in de waarom fase, echt dodelijk vermoeiend en C praat volzinnen en begint momenteel al werkwoorden te vervoegen :shock: Ach, motorisch gezien zijn ze bij ons wat later. Ook daar wil ik mij niet meer druk over maken en neem alles wat het cb zegt met een grote korrel zout.

Diksap¨geef ik ze eigenlijk nooit, ze krijgen Karvan Cevitan of roosvice of melk, water en soms thee, maar dat laatste is niet hun favoriet.

missF, volgens mij begon ik ook rond 7 of 8 mnd met wat brood. Ik denk dat je dat met Jurian ook wel deed, maar omdat je nu ook wat later bent begonnen met fruit, lijkt het misschien allemaal zo snel achter elkaar.

Vorige week hebben ze beiden hun laatse dag op het kdv gehad, as donderdag moeten ze wennen op een ander kdv. Er is nl een chr kdv geopend in de buurt en daar gaan ze nu heen. Wat ik ervan gehoord heb, is eigenlijk alleen maar positief en ook echt pos christelijk. Dus ben erg benieuwd wat ze ervan vinden.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 20 dec 2011 13:07

Spannend, ajl! Kan H. daar ook heen als hij straks uit school komt? Of is de BSO niet op hetzelfde KDV?

@liefie: Naar dat je bekkenklachten hebt! Hopelijk kan de h.a. /bekkentherapeut iets voor je betekenen.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 20 dec 2011 13:24

Iets heel anders: Heeft er iemand leestips (boeken, websites) en/of ervaring m.b.t. hoogbegaafdheid bij kinderen?

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 20 dec 2011 13:39

Pluk01 schreef:Daar op voort bordurend: kent iemand hier het boek 'Elk kind heeft een biddende moeder nodig' van F. Nichols? En zijn er hier moeders die met een gebedsgroep voor hun kinderen en de school van hun kinderen bidden?

Ik heb dat boekje! Heel mooi! Ik heb er veel van geleerd.
We komen hier met een groepje ongeveer eens per week samen om voor onze kinderen/gezinnen/huwelijken/scholen te bidden. Erg fijn!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 20 dec 2011 13:46

Hier ook een vraagje: wij hebben in onze kerk geen zondagsschool (omdat M het enige kindje is 8-[ ) en ik wil, als hij 4 is, toch wat structureler op een zondag thuis met hem aan de slag te gaan. Waar beginnen jullie zondagsscholen doorgaans mee?

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 20 dec 2011 13:53

In onze (streek)gemeente is ook geen zondagschool. Zelf gebruiken wij voor onze kleuter de boeken van André Boeder: 'Van kind tot kind'. Er staan verhalen in, met bijpassende kleurplaten en woordzoekers. Die laatste zijn meer voor oudere kinderen, maar de kleurplaten kleurt dochterlief prachtig in :wink: .

Bij wat oudere kinderen is het boek 'De rode draad' van W. Evers mooi om te gebruiken, net als de boeken van mevr. Van Hartingsveldt-Moree ('Gouden Gezinsmomenten', 'Leert van Mij', 'Bidt tot Mij', 'Hoort naar Mij' en 'Komt tot Mij').

Terug naar “Archief”