Maar hier thuis dansen we regelmatig op kinderliedjes hoor

Wat is Hannah verwend zeg! Heerlijk dat blije koppie!
Moderator: Moderafo's
paprikameisje2 schreef:Volgens mij niet... Sport is soewieso uit den hoze, ivm de sportverdwazing
Schipje schreef:
@Schelpje, waarom zeg je nu gelijk: 'laat maar'?
Als je een vraag stelt aan iemand is het te verwachten dat diegene een antwoord geeft wat niet altijd in je straatje past of dat je een (moeilijke) wedervraag krijgt. Dat heet communiceren/discussieren. Jij stelt wat vragen en een ander is dan terecht benieuwd naar jouw zienswijze daarop. En eerlijk gezegd ben ik nog steeds heel benieuwd naar andere meningen hierover.
cornelia77 schreef:Buikgriep!!! Bleh!!!
Vier zieke kinderen en een zieke moeder. Gelukkig is vaderlief niet ziek!
MissF schreef:Volgens mij gaat het in refo kringen niet perse om sportverdwazing, maar om de muziek.
Het woord 'wereldse muziek' zegt mij totaal niks, omdat ik genoeg popmuziek ken die prima past in mijn christelijke levenshouding, en waarop mijn zoon dus ook zou mogen dansen. Maar helaas zijn er ook genoeg nummers die ik echt te ver vind gaan, en dan vind ik het dansen dus niet goed (noouja, het dansen wel, maar de muziek dus niet, of welke sport je ook op die muziek doet).
En het bezoeken van een discotheek kan wel zomaar uit de lucht komen vallen. Ik denk dat het juist in strenge refo kringen steeds meer gebeurd, de cafe's en discotheken in dorpjes hier in de buurt zitten stampvol op zaterdagavond, tot 12 uur danEn echt niet met jongelui die onchristelijk opgevoed zijn.
schelpje3 schreef:Dat houdt in dat je de plicht hebt (!) je kinderen een christelijke opvoeding te geven en daar hoort dansen op wereldse muziek niet bij !
Galateia schreef:
En dit blijft me dan toch bezighouden. Ik begrijp helemaal, dat dansen en alles eromheen geen onderdeel is van een reformatorische traditie. En ik ben het met de argumenten niet eens en vindt ze soms zelfs wat moeilijk te begrijpen, maar het zal onderdeel zijn van een bepaalde traditie en religieuze levenswijze. Maar wat me dan wel verbaast, is dat een christelijke opvoeding gelijkgesteld wordt aan een reformatorische opvoeding (in al haar varianten). Hoe denk je daar dan over? Is een christelijke opvoeding hetzelfde als een reformatorische opvoeding? Dat een reformatorische opvoeding een christelijke opvoeding is, daar kunnen we het wel over eens zijn. Maar deze vraag blijft mij toch bezig houden. Is er maar 1 manier om christelijk op te voeden? Nee toch, zeker? Dan zouden miljoenen christenen op deze wereldbol hun kinderen een hele foute opvoeding geven...?
schelpje3 schreef:EEen reformatorische opvoeding is zeker niet hetzelfde als een christelijke opvoeding, die laatst is heel erg rekkelijk merk ik zeker hier ook.
Een reformatorische opvoeding is veel meer strikt volgens Bijbelse regels en deze mensen zullen allemaal ook in een rechts reformatorische gemeente kerken (of thuislezers, thuisluisteraars zijn).
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten