Stille nacht, Heilige nacht,

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Pasker
Luitenant
Luitenant

Re: Stille nacht, Heilige nacht,

Berichtdoor Pasker » 13 dec 2011 17:57

dalethvav schreef: Maar, wat wil je met deze drie bekende feiten nu precies zeggen i.v.m. het "Zoon van David" zijn van Jezus?

Jezus zegt in Mat 5,14
Gij zijt het licht der wereld. Een stad, die op een berg ligt, kan niet verborgen blijven. 15 Ook steekt men geen lamp aan en zet haar onder de korenmaat, maar op de standaard, en zij schijnt voor allen, die in het huis zijn.

Lijkt mij toch een duidelijke aanwijzing.
Wat zou er volgens jou in aanmerking komen voor de huidige "stad van God"? We kunnen toch niet meer zeggen dat het huidige Jeruzalem de "stad van God" is want volgens mij is nu Rome als centrum van de wereld nu de stad waarover Zijn Naam is uitgeroepen.

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 14 dec 2011 10:07

mohamed schreef:Als ik inderdaad blind was en jij niet, dan zou je beter gepoogd kunnen hebben om mij op het juiste pad te krijgen (.....)
Verschillende forummers (waaronder ikzelf) hebben dit al keer op keer geprobeerd. Dat je dat zelf niet "ziet" is een andere verhaal. Je opmerking in dezen lijkt me daarom een zeer onterechte.
mohamed schreef:maar wie zijn broeder haat heeft het eeuwige leven (1 Joh 3,15) niet blijvend in zich.
Dit is een mohamedaanse insinuatie die niet echt uitblinkt in fatsoen: Wanneer ik het niet eens ben met iemands mening wil dit nog niet zeggen dat ik die persoon ook haat. Dus ook deze "quote" lijkt me geheel onjuist en zeer onterecht.

Overigens ben ik er niet erg van onder de indruk dat je wat onterechte kreten het forum opslingert en die probeert te bekrachtigen met het hier en daar tussen haakjes plaatsen van een uit zijn verband gerukte bijbeltekst. Wat dat betreft laat je heel erg goed zien hoe de bijbel misbruikt kan worden. Je blijkt wat dat betreft een meester in het jongleren met bijbelteksten en het laten buikspreken van de bijbel.
Dat blijkt ook weer uit het draadje over de "Namen van Jezus". Het is toch werkelijk onbestaanbaar dat het sowieso in iemands gedachten op kan komen om Izebel één van de namen van Jezus te vinden. Waar haal je het lef vandaan! En via welke redenatie je dat nog durft te verdedigen ook. Daarbij laat je ook nog eens zien dat je niet (excuus, het woordje "niet" vergeten te typen, na de reactie van "mohamed" toegevoegd) van gedachte veranderd bent en alleen dat je die naam weghaalt vanwege het begrip voor iemands bezwaar.
Een circusdirekteur zou er nog veel van kunnen leren. En, om nog maar even in circussferen te blijven: Je jongleren en laten buikspreken zou, evenals als bij een circusvoorstelling meer tot vermaak dan tot lering kunnen dienen ware het niet dat het hier wel om de Gods woord en mijn Verlosser gaat en me dat erg aan het hart gaat. Vandaar ook mijn felle reactie.

Tenslotte, om jou niet nog meer aanleiding te geven tot het foutieve gebruik van de bijbel zul je van mij geen last meer hebben en zou ik willen zeggen: Mijn beste mohamed, tabé, het ga je goed.
Laatst gewijzigd door dalethvav op 14 dec 2011 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 14 dec 2011 10:12

dalethvav schreef: Maar, wat wil je met deze drie bekende feiten nu precies zeggen i.v.m. het "Zoon van David" zijn van Jezus?

Pasker schreef:Jezus zegt in Mat 5,14
Gij zijt het licht der wereld. Een stad, die op een berg ligt, kan niet verborgen blijven. 15 Ook steekt men geen lamp aan en zet haar onder de korenmaat, maar op de standaard, en zij schijnt voor allen, die in het huis zijn.

Wat zou er volgens jou in aanmerking komen voor de huidige "stad van God"? We kunnen toch niet meer zeggen dat het huidige Jeruzalem de "stad van God" is want volgens mij is nu Rome als centrum van de wereld nu de stad waarover Zijn Naam is uitgeroepen.

Op grond van nog niet vervulde profetieën ben ik er van overtuigd dat Jeruzalem "de stad van God" is.
V.w.b. Rome: Zou je me vanuit de bijbel aan kunnen tonen dat dit de stad is waarover Zijn Naam is uitgeroepen?
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 14 dec 2011 10:30

dalethvav schreef:Dat blijkt ook weer uit het draadje over de "Namen van Jezus". Het is toch werkelijk onbestaanbaar dat het sowieso in iemands gedachten op kan komen om Izebel één van de namen van Jezus te vinden. Waar haal je het lef vandaan! En via welke redenatie je dat nog durft te verdedigen ook. Daarbij laat je ook nog eens zien dat je van gedachte veranderd bent en alleen dat je die naam weghaalt vanwege het begrip voor iemands bezwaar.

Ja, ik verander wel eens van gedachten van tijd tot tijd, want de innerlijke mens wordt elke dag vernieuwd (2 Kor 4:16. Efeziërs 4:23.) en verafgood het schepsel niet boven de schepper (Rom 1,25) want dan vervangen we de waarheid met de leugen.

Wat betreft mijn vergissing, ja ik heb me vorig jaar inderdaad vergist want ik ben een mens en vergissen is menselijk. Ook jij vergist je wel eens, zoals over wie aanbeden dient te worden en recentelijk nog toen je me even een veeg uit de pan wilde geven. Wat hebben we gelachen nietwaar? :)

mohamed

Berichtdoor mohamed » 14 dec 2011 10:31

Pasker schreef:Wat zou er volgens jou in aanmerking komen voor de huidige "stad van God"? We kunnen toch niet meer zeggen dat het huidige Jeruzalem de "stad van God" is want volgens mij is nu Rome als centrum van de wereld nu de stad waarover Zijn Naam is uitgeroepen.

:mrgreen:

mohamed

Berichtdoor mohamed » 14 dec 2011 10:34

mohamed schreef:Als ik inderdaad blind was en jij niet, dan zou je beter gepoogd kunnen hebben om mij op het juiste pad te krijgen (.....)

dalethvav schreef:Verschillende forummers (waaronder ikzelf) hebben dit al keer op keer geprobeerd. Dat je dat zelf niet "ziet" is een andere verhaal. Je opmerking in dezen lijkt me daarom een zeer onterechte.

Als jij het ware geloof zou uitdragen zegde ik het mijne vandaag nog op!

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 14 dec 2011 12:06

dalethvav schreef:Dat blijkt ook weer uit het draadje over de "Namen van Jezus". Het is toch werkelijk onbestaanbaar dat het sowieso in iemands gedachten op kan komen om Izebel één van de namen van Jezus te vinden. Waar haal je het lef vandaan! En via welke redenatie je dat nog durft te verdedigen ook. Daarbij laat je ook nog eens zien dat je niet (excuus, het woordje "niet" vergeten te typen, na de reactie van "mohamed" toegevoegd) van gedachte veranderd bent en alleen dat je die naam weghaalt vanwege het begrip voor iemands bezwaar.

mohamed schreef:Ja, ik verander wel eens van gedachten van tijd tot tijd, want de innerlijke mens wordt elke dag vernieuwd (2 Kor 4:16. Efeziërs 4:23.) en verafgood het schepsel niet boven de schepper (Rom 1,25) want dan vervangen we de waarheid met de leugen.

Wat betreft mijn vergissing, ja ik heb me vorig jaar inderdaad vergist want ik ben een mens en vergissen is menselijk. Ook jij vergist je wel eens, zoals over wie aanbeden dient te worden en recentelijk nog toen je me even een veeg uit de pan wilde geven. Wat hebben we gelachen nietwaar? :)

@ Medeforummers:
Voor alle duidelijkheid: In de zin "Daarbij laat je ook nog eens zien dat enz." had ik het woordje "niet" (excuus hiervoor) vergeten te typen en heb ik dat alsnog toegevoegd. Weliswaar ná de reactie van mohamed, maar het maakt wel duidelijker wat ik bedoelde te schrijven.

Pasker
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pasker » 14 dec 2011 13:17

dalethvav schreef: quote="dalethvav"] Maar, wat wil je met deze drie bekende feiten nu precies zeggen i.v.m. het "Zoon van David" zijn van Jezus? /quote]
quote="Pasker"]Jezus zegt in Mat 5,14

Wat zou er volgens jou in aanmerking komen voor de huidige "stad van God"? We kunnen toch niet meer zeggen dat het huidige Jeruzalem de "stad van God" is want volgens mij is nu Rome als centrum van de wereld nu de stad waarover Zijn Naam is uitgeroepen. /quote]

Op grond van nog niet vervulde profetieën ben ik er van overtuigd dat Jeruzalem "de stad van God" is.
V.w.b. Rome: Zou je me vanuit de bijbel aan kunnen tonen dat dit de stad is waarover Zijn Naam is uitgeroepen?

Jeruzalem is voor jou dè "stad van God" maar van welke God en waar kan ik dat vinden in de Bijbel?

De algemene "Christelijke Kerk" lijkt mij toch een kerk waar Zijn Naam over uitgeroepen is en als de Katholieke Kerk niet van Christus is, van wie is zij dan wel?

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 14 dec 2011 15:36

Pasker schreef:Wat zou er volgens jou in aanmerking komen voor de huidige "stad van God"? We kunnen toch niet meer zeggen dat het huidige Jeruzalem de "stad van God" is want volgens mij is nu Rome als centrum van de wereld nu de stad waarover Zijn Naam is uitgeroepen.

dalethvav schreef:Op grond van nog niet vervulde profetieën ben ik er van overtuigd dat Jeruzalem "de stad van God" is.

Pasker schreef:Jeruzalem is voor jou dè "stad van God" maar van welke God en waar kan ik dat vinden in de Bijbel?
De God van Abraham, Izaäk en Jakob, de Vadere van onze Heere Jezus Christus, de God die ik ook probeer te dienen.
Slechts een bloemlezing waar je het vinden kunt: Joël 3; Zach. 1; Zach. 2; Zach. 8; Zach 12; Zach. 14; Mal. 3 (is zoiets ooit over Rome geprofeteerd?).

Pasker schreef:De algemene "Christelijke Kerk" lijkt mij toch een kerk waar Zijn Naam over uitgeroepen is en als de Katholieke Kerk niet van Christus is, van wie is zij dan wel?
Er is bij mijn weten maar één christelijke denominatie die meent zijn zetel in Rome te hebben en dat is niet de denominatie waar ik me als christen het meest toe aangetrokken voel.

Nogmaals V.w.b. Rome: Zou je me vanuit de bijbel aan kunnen tonen dat dit de stad is waarover Zijn Naam is uitgeroepen?

Pasker
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pasker » 14 dec 2011 17:47

dalethvav schreef:quote="Pasker"]Wat zou er volgens jou in aanmerking komen voor de huidige "stad van God"? We kunnen toch niet meer zeggen dat het huidige Jeruzalem de "stad van God" is want volgens mij is nu Rome als centrum van de wereld nu de stad waarover Zijn Naam is uitgeroepen./quote]

Er is bij mijn weten maar één christelijke denominatie die meent zijn zetel in Rome te hebben en dat is niet de denominatie waar ik me als christen het meest toe aangetrokken voel.

De eerste keer dat we in de Bijbel lezen over Jeruzalem is in Joz 10,1
Zodra Adonisedek, de koning van Jeruzalem, hoorde, dat Jozua Ai veroverd en met de ban geslagen had – evenals hij met Jericho en zijn koning gedaan had, zo had hij ook met Ai en zijn koning gedaan – en dat de inwoners van Gibeon met Israël vriendschap gesloten hadden en in hun midden waren,

Mijn vraag was; van welke God was Jeruzalem tijdens Adonisedek "stad van God"? En welke naam van God was toen over die stad uitgeroepen?

Voor de huidige "stad van God" blijken er in het NT al veel joden in Rome te wonen. Vervolgens gingen Petrus en Paulus en ? ook naar Rome en ik neem aan niet voor vakantie te houden.

Trouwens, gaat het hier ook niet om de Steen des aanstoots en de Rots der ergenis?

Laten we nou eens als ongelovigen kiezen voor dè Stad van God, zie jij dan Jeruzalem in al zijn verdeeldheid als dè Stad van God of zou het toch Rome zijn?

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 14 dec 2011 18:09

Mag ik tussendoor even vragen wat het nut is dat wij als mensen een stad als stad van God bestempelen?

mohamed

Berichtdoor mohamed » 14 dec 2011 19:37

dalethvav schreef:@ Medeforummers:
Voor alle duidelijkheid: In de zin "Daarbij laat je ook nog eens zien dat enz." had ik het woordje "niet" (excuus hiervoor) vergeten te typen en heb ik dat alsnog toegevoegd. Weliswaar ná de reactie van mohamed, maar het maakt wel duidelijker wat ik bedoelde te schrijven.

Ja, je vergiste je alweer want ik haal elke naam met liefde weg waarvan jij kunt aantonen dat die daar niet hoort te staan.

Dat je me aanvalt omdat ik onderbouw dat Jezus de Christus is vind ik voor iemand die zich profileren wil als christen echt heel merkwaardig te noemen, want als jij niet wilt dat hij de Messias is, dan moet je dat ronduit zeggen, proseliet worden en opsodemieteren uit onze kerk.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 14 dec 2011 19:40

Tante Pollewop schreef:Mag ik tussendoor even vragen wat het nut is dat wij als mensen een stad als stad van God bestempelen?

Jawel en mag ik dan je antwoord?

mohamed

Berichtdoor mohamed » 14 dec 2011 19:41

Pasker schreef:Laten we nou eens als ongelovigen kiezen voor dè Stad van God, zie jij dan Jeruzalem in al zijn verdeeldheid als dè Stad van God of zou het toch Rome zijn?

Geen van die beide steden is de stad van God, ik prijs me gelukkig dat de heer me dat getoond heeft.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 14 dec 2011 20:28

mohamed schreef:Jawel en mag ik dan je antwoord?

?

Terug naar “[Religie] - Open forum”