mohamed schreef:Als ik inderdaad blind was en jij niet, dan zou je beter gepoogd kunnen hebben om mij op het juiste pad te krijgen (.....)
Verschillende forummers (waaronder ikzelf) hebben dit al keer op keer geprobeerd. Dat je dat zelf niet "ziet" is een andere verhaal. Je opmerking in dezen lijkt me daarom een zeer onterechte.
mohamed schreef:maar wie zijn broeder haat heeft het eeuwige leven (1 Joh 3,15) niet blijvend in zich.
Dit is een mohamedaanse insinuatie die niet echt uitblinkt in fatsoen: Wanneer ik het niet eens ben met iemands mening wil dit nog niet zeggen dat ik die persoon ook haat. Dus ook deze "quote" lijkt me geheel onjuist en zeer onterecht.
Overigens ben ik er niet erg van onder de indruk dat je wat onterechte kreten het forum opslingert en die probeert te bekrachtigen met het hier en daar tussen haakjes plaatsen van een uit zijn verband gerukte bijbeltekst. Wat dat betreft laat je heel erg goed zien hoe de bijbel misbruikt kan worden. Je blijkt wat dat betreft een meester in het jongleren met bijbelteksten en het laten buikspreken van de bijbel.
Dat blijkt ook weer uit het draadje over de "Namen van Jezus". Het is toch werkelijk onbestaanbaar dat het sowieso in iemands gedachten op kan komen om Izebel één van de namen van Jezus te vinden. Waar haal je het lef vandaan! En via welke redenatie je dat nog durft te verdedigen ook. Daarbij laat je ook nog eens zien dat je niet (excuus, het woordje "niet" vergeten te typen, na de reactie van "mohamed" toegevoegd) van gedachte veranderd bent en alleen dat je die naam weghaalt vanwege het begrip voor iemands bezwaar.
Een circusdirekteur zou er nog veel van kunnen leren. En, om nog maar even in circussferen te blijven: Je jongleren en laten buikspreken zou, evenals als bij een circusvoorstelling meer tot vermaak dan tot lering kunnen dienen ware het niet dat het hier wel om de Gods woord en mijn Verlosser gaat en me dat erg aan het hart gaat. Vandaar ook mijn felle reactie.
Tenslotte, om jou niet nog meer aanleiding te geven tot het foutieve gebruik van de bijbel zul je van mij geen last meer hebben en zou ik willen zeggen: Mijn beste mohamed, tabé, het ga je goed.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.