De eindtijd een angstige tijd?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

TnStefan
Verkenner
Verkenner

De eindtijd een angstige tijd?

Berichtdoor TnStefan » 07 dec 2011 12:38

Ik ben de afgelopen weken me wat meer gaan verdiepen in de eindtijd waar we nu overduidelijk in leven.
Ik zal enkele voorbeelden noemen met de bijbehorende profetieën.

De terugkeer van de Joden naar hun eigen land. Jesaja 66:20-24; Ezechiël 37:20-28; Jesaja 11:11

Steeds meer komen er terug en dat gaat niet altijd zonder moeite. Jeremia 31:9: "Onder geween zullen zij komen".

De stam van Manasse die momenteel in Noodoost-India langs de grens met Birma en Bangladesh wonen, hebben onlangs akkoord gekregen om terug te keren naar Sion. Jesaja 35:10: "En de vrijgekochten des HEEREN zullen wederkeren, en tot Sion komen met gejuich, en eeuwige blijdschap zal op hun hoofd wezen; vrolijkheid en blijdschap zullen zij verkrijgen, maar droefenis en zuchting zullen wegvlieden."

Iran dat Israël wil uitschakelen. Dit was 30 jaar geleden al verkondigd, maar sinds het aantreden van Ahmadinejad in 2004, wordt de ondergang van Israël officieel en expliciet door Theeran, in een apocalyptische context geplaatst. De vernietiging van Israël is een essentiële voorwaarde voor de islamitische verlossing van de wereld. Psalm 83 spreekt hierover in vers 4,5 staat: "Zij beramen listig een heimelijke aanslag tegen Uw volk en beraadslagen tegen Uw beschermelingen.
5 Kom, zeiden zij, laten wij hen uitroeien, zodat zij geen volk meer zijn en aan de naam van Israël niet meer gedacht wordt."
In de verdere verzen lees je ook welke volken dat zijn.
Ook Ezechiel 38 spreekt over velen volken die vergaderen tegen Israël. De profetie in vers 22 moet echter nog komen: "Ik zal met hem een rechtszaak voeren door pest en door bloed. Ik zal een alles wegspoelende regen, en hagelstenen, vuur en zwavel op hem doen regenen, op zijn troepen en op de vele volken die met hem zijn."

Kerkverlating neemt toe: Zie dit artikel
http://www.refdag.nl/opinie/toegespitst ... e_1_595747

De verkondiging van het evangelie aan alle mensen en de bloei van de vijgenboom:
Lukas 21:29,30: "29 En Hij sprak tot hen een gelijkenis: Kijk naar de vijgenboom en naar alle bomen.
30 Zodra ze uitlopen en u dat ziet, weet u uit uzelf dat de zomer al nabij is."

Het planten van nieuwe wijngaarden in Samaria:
Jeremia 31:5: "Opnieuw zult u wijngaarden planten op de bergen van Samaria: de planters zullen planten en de vruchten genieten. "

De wederopbouw van Jeruzalem:
Psalm 147:2: "De HEERE bouwt Jeruzalem weer op, Hij verzamelt Israëls verdrevenen."

Ik zal er vast nog een hoop vergeten zijn, maar er zijn dus al best een hoop profetieën die in vervulling zijn gegaan en die zich momenteel voltrekken. Als je ook nog eens beseft welke er nog vervult moeten worden, dan wordt dat alleen maar heftiger. De weeën van de eindtijd volgen elkaar steeds sneller op.

We weten natuurlijk niet wanneer het zover is, maar het komt nu toch wel erg dichtbij. Ik moet zeggen, het geeft toch wel een apart gevoel dat we het wel eens zouden kunnen meemaken. Zijn we daar blij mee of roept het voornamelijk angst op bij ons? Persoonlijk geeft het mij een dubbel gevoel. Aan de ene kant mogen we in de laatste dagen strijden voor God en wetende wat in Openbarin 9:4 staat: "4 En tegen hen werd gezegd dat ze geen schade mochten toebrengen aan het gras van de aarde, of welke groene plant of welke boom dan ook, maar alleen aan de mensen die het zegel van God niet op hun voorhoofd hadden." Maar aan de andere kant is het ook een soort spanning, omdat we niet kunnen beseffen hoe heftig het zal zijn.

Het belangrijkste is echter wel voor ons allemaal: Zijn wij bereid om God te ontmoeten? Elke dag die je leeft is weer een nieuwe dag die je tot Zijn eer kan besteden, maar het kan ook zo over zijn. Elke dag die we krijgen brengt ons dichterbij de eeuwigheid.

Hebben jullie daar wel eens over nagedacht en hoe staan jullie tegenover deze tijd?
Zou er voor de eindtijd ook niet meer aandacht moeten zijn in de prediking?
Wie gestorven is voordat hij sterft, zal niet sterven als hij sterft.

Luke.
Mineur
Mineur

Re: De eindtijd een angstige tijd?

Berichtdoor Luke. » 07 dec 2011 12:41

Ik ben iemand die denkt dat de Pre-tribulation rapture view (voor- verdrukking opname visie) het dichtst bij de waarheid zit, en dat we als Christenen heel die verdrukking niet mee gaan maken omdat we dan opgenomen zijn. Niks angstig dus.
1 Peter 3:15. Be ready always to give an answer to every man that asketh you a reason of the hope that is in you with meekness and fear.

Dorah
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Dorah » 07 dec 2011 17:43

Ook ik ontkom niet aan de gedachte dat er nu wel erg veel in vervulling lijkt te gaan. Maar, ik ben er uiterst voorzichtig in om gebeurtenissen op een absolute manier te duiden. Met veel interesse volg ik de situatie in het Midden Oosten waar de zogenaamde Arabische lente aan de gang is. vanaf dag 1 dacht ik al: dit lijkt mooi maar het is slechts schijn. Het wordt allemaal nog veel erger.
Maar of we nu in de laatste fase van de eindtijd zitten, ga ik niet beoordelen. In onze kerk wordt een prekenserie gehouden over Openbaring, mede doordat een aantal gemeenteleden hier zo ver in ging dat ze allerlei dingen gingen verkondigen die misschien niet helemaal Bijbels zijn.
Verder ben ik iemand die denkt dat de Pre-tribulation rapture view niet zo dicht bij de waarheid zit (sorry Luke:) en dat we nog heel wat lijden kunnen gaan meemaken. Maar daar ben ik niet bang voor. Als christen hoef je daar niet bang voor te zijn! Net als Paulus mag een christen zeggen: "Uw genade is mij genoeg."

meisje20
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor meisje20 » 07 dec 2011 18:25

ik denk heel veel over de eindtijd/wederkomst na en ben er dan ook van overtuigt dat het niet lang meer gaat duren.
met het oog op de eindtijd/wederkomst is het (naar mijn mening) goed dat een ds er over preekt en de mensen er nog eens op attent maakt dat we echt in de eindtijd leven!
Gods geduld is groot maar niet oneindig

TnStefan
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor TnStefan » 07 dec 2011 20:26

Dorah schreef:Ook ik ontkom niet aan de gedachte dat er nu wel erg veel in vervulling lijkt te gaan. Maar, ik ben er uiterst voorzichtig in om gebeurtenissen op een absolute manier te duiden. Met veel interesse volg ik de situatie in het Midden Oosten waar de zogenaamde Arabische lente aan de gang is. vanaf dag 1 dacht ik al: dit lijkt mooi maar het is slechts schijn. Het wordt allemaal nog veel erger.
Maar of we nu in de laatste fase van de eindtijd zitten, ga ik niet beoordelen. In onze kerk wordt een prekenserie gehouden over Openbaring, mede doordat een aantal gemeenteleden hier zo ver in ging dat ze allerlei dingen gingen verkondigen die misschien niet helemaal Bijbels zijn.
Verder ben ik iemand die denkt dat de Pre-tribulation rapture view niet zo dicht bij de waarheid zit (sorry Luke:) en dat we nog heel wat lijden kunnen gaan meemaken. Maar daar ben ik niet bang voor. Als christen hoef je daar niet bang voor te zijn! Net als Paulus mag een christen zeggen: "Uw genade is mij genoeg."

Dat is inderdaad een hele mooie uitspraak van Paulus en biedt veel rust! En we hoeven inderdaad niet bang te zijn, want we mogen schuilen achter het bloed van Christus en daar zijn we veilig.

@Luke:
Ik heb net wat over de Pre-tribulation rapture view gelezen, maar daar heb je als ik het goed begrijp dus 2x een wederkomst? Eerst een wederkomst voor Zijn kerk en vervolgens voor de wereld. Maar hoe verklaar je dan de volgende tekst uit Openbaring 9:4: "En tegen hen werd gezegd dat ze geen schade mochten toebrengen aan het gras van de aarde, of welke groene plant of welke boom dan ook, maar alleen aan de mensen die het zegel van God niet op hun voorhoofd hadden."

Daar zie ik duidelijk dat er nog christenen op aarde rondlopen.

Luke.
Mineur
Mineur

Berichtdoor Luke. » 08 dec 2011 10:39

@TnStefan

Op het moment dat alle Christenen in een oogwenk van de aarde verdwijnen, zullen de overige mensen op aarde dat natuurlijk proberen te verklaren. Ik twijfel er niet aan dat er mensen zullen zijn geweest die aan hun ongelovige buren of familie hebben verteld hoe ze denken dat de opname plaats zal vinden, of dat er mensen zullen zijn die herinnerd worden aan hoe ze vroeger wisten wat hierover in de Bijbel stond. Zo zullen mensen zich weer tot God wenden, denk ik.

Ik vind het een lastig onderwerp, en de Bijbel is er niet heel duidelijk over. Maar ik ben altijd iemand geweest die dan de meest waarschijnlijke (Bijbelse) optie dan maar aanhangt, maar alles onder voorbehoud, want ik claim in geen geval de absolute waarheid in pacht te hebben over dit onderwerp.

Dit artikel was erg behulpzaam voor mij, het is heel kort en de verschillen tussen de opname en de tweede komst (de opname wordt geen tweede komst genoemd) worden duidelijk weergegeven:
http://www.gotquestions.org/Nederlands/ ... komst.html
1 Peter 3:15. Be ready always to give an answer to every man that asketh you a reason of the hope that is in you with meekness and fear.

TnStefan
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor TnStefan » 08 dec 2011 13:40

Dank je voor de link en je uitleg Luke.

Ik ben alle bijbelgedeelte eens nagegaan, maar ik blijf erbij dat ik daar niet in geloof. Ik zal het proberen toe te lichten met een aantal teksten die in het artikel staan. Ik hoop dat het jou ook een duidelijker beeld geeft met de uitleg erbij. Uiteindelijk is het natuurlijk niet het belangrijkste of we wel of niet in de verdrukking zijn, maar vind het wel interessant om deze dingen te onderzoeken en te delen. Zo leren we er met z'n allen weer van :wink:

De belangrijke verschillen tussen de opname en de wederkomst zijn de volgende:

1) Bij de opname zullen de gelovigen de Heer in de lucht ontmoeten (1 Tessalonicenzen 4:17: "Daarna wij, die levend overgebleven zijn, zullen te zamen met hen opgenomen worden in de wolken, den Heere tegemoet, in de lucht; en alzo zullen wij altijd met den Heere wezen."). Bij de wederkomst zullen de gelovigen met de Heer terugkeren naar de aarde (Openbaring 19:14: "En de heirlegers in den hemel volgden Hem op witte paarden, gekleed met wit en rein fijn lijnwaad.").
Vers 17 van Tess. begint met de woorden: Daarna wij, Dit betekent dat er daarvoor iets anders gebeurd en dat staat in vers 16: "en die in Christus gestorven zijn, zullen eerst opstaan;"Dus alle christenen, levenden en doden worden samengebracht, in de lucht. Dat is de plaats waar God zijn gericht houd voor de ogen van alle mensen. (zie kanttekening)
In Openbaring 19:14 wordt gesproken over de heirlegers in de hemel. Dit is een uitspraak die vaker voorkomt en daar worden altijd de engelen mee bedoeld, zo ook hier.

2) De wederkomst vindt plaats na de grote en vreselijke verdrukking (Openbaring hoofdstuk 6-19). De opname vindt plaats vóór de verdrukking (1 Tessalonicenzen 5:9: "Want God heeft ons niet gesteld tot toorn, maar tot verkrijging der zaligheid, door onzen Heere Jezus Christus;"; Openbaring 3:10: "Omdat gij het woord Mijner lijdzaamheid bewaard hebt, zo zal Ik ook u bewaren uit de ure der verzoeking, die over de gehele wereld komen zal, om te verzoeken, die op de aarde wonen.
"
).
Wat de tekst uit Tess. hier mee te maken heeft weet ik niet, daar zie ik geen verband mee. Het gedeelte: "maar tot verkrijging der zaligheid," wordt volgens de kanttekeningen mee bedoeld dat we de middelen moeten gebruiken, waardoor God ons ter zaligheid brengt.
In openbaring 3:10 is nietdat wij opgenomen worden en daardoor geen verzoeking zullen hebben, maar juist dat wij worden gespaard wanneer de verdrukkingen zullen komen. Zie ook Openbaring 9:4 waarin God de opdracht geeft aan de sprinkhanen geen schade mogen toebrengen aan de gelovigen. Het is trouwens toch een veel mooier teken van God dat Hij de Zijnen spaart in de verdrukking en niet van de verdrukking?

Nog 1 tekst die mijn aandacht vond was Mattheus 24:4-30. En dan vooral vers 13 wat denk ik de kern is: Maar wie volharden zal tot het einde, DIE zal zalig worden. Ja, we zullen blootgesteld worden aan veel ongerechtigheid, maar laten wij ons dan vastklampen aan Jezus zodat psalm 91:1 echt mag gaan leven: "Die in de schuilplaats des Allerhoogsten is gezeten, die zal veranchten in de schaduw van de Almachtige.".

Luke.
Mineur
Mineur

Berichtdoor Luke. » 08 dec 2011 14:44

Stefan,

wat ik van die legers vindt weet ik niet zeker. Meestal als de engelen bedoeld worden, wordt zonen Gods gebruikt. Heb je misschien een andere plaats voor mij in de Bijbel, waar heirleger (een voor mij onbekend woord overigens) ook gebruikt wordt?

Wat de verdrukking betreft: in de KJV staat
I also will keep thee from the hour of temptation
Dus dat God ons van het uur der verdrukking zal houden. Ik gebruik meestal de KJV als het om woordjes gaat.

Ik denk niet dat we nu in de grote verdrukking zitten. De Antichrist zal geloven in God niet toestaan, we zullen hem moeten aanbidden, en er zullen zoveel mensen sterven overal! Ik zie dat nu nog niet gebeuren, zeker niet in dit vredige Nederlandje. Ik hoop het wel trouwens, dat dit de grote verdrukking is :p gaat ons wel gemakkelijk af dan!

Trouwens, uit nieuwsgierigheid:
Als dit niet de grote verdrukking is, en er moeten nog dingen gebeuren voordat Jezus de gemeente opneemt (of terugkomt), dan kun je Hem toch niet elk moment verwachten? Er moeten immers nog dingen plaatsvinden voordat hij terug komt. Hoe kijk jij daar tegenaan?

Luke.

learsi
Majoor
Majoor

Berichtdoor learsi » 08 dec 2011 22:02

Lees eens wat er in Joh.17:15 staat. Daarin staan in het Grieks dezelfde woorden voor "bewaren" en "uit" als in Openb.3:10, terwijl deze woorden vooraf gegaan worden door:......"Ik bid niet dat Gij hen uit de wereld wegneemt,........ maar........dat Gij hen "bewaart" "uit"(van) de boze.......

Verder is het woord "verzoeking" (Openb3:10) ook te vertalen met "beproeving"(dus op de proef stellen!).

Vers 12 begint met ...."die overwint".................wat valt er te overwinnen(als overwinnaar te voorschijn komen uit)??.................
Juist, uit de ure der beproeving die over de gehele wereld(alle mensen, ongelovigen en gelovigen) zal komen.

h.g. Learsi

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 09 dec 2011 15:59

@Luke en TnStefan

Hoe zien jullie de tekst in Luc.21:36
Waak te allen tijde, biddende dat gij in staat moogt wezen te ontkomen aan alles wat geschieden zal en gesteld te worden voor het aangezicht van de Zoon des mensen.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

meisje20
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor meisje20 » 09 dec 2011 21:36

vandaag, 9 december, zou de Heere Jezus toch terug komen?? :-k
Gods geduld is groot maar niet oneindig

gravo
Majoor
Majoor

Berichtdoor gravo » 10 dec 2011 00:51

meisje20 schreef:vandaag, 9 december, zou de Heere Jezus toch terug komen?? :-k

Oeps, net te laat gekeken: het is nu al 10 december.
Eerlijk gezegd: al die lekkere huiveringwekkende verlangens en vermoedens over eindtijd, rampen, catastrophes...ze geven maar weer eens aan hoe ongebreideld de fantasie is van niet-nuchtere christenen, die met de Bijbel aan de haal gaan om kosteloos en geheel vrijblijvend te speculeren en nu al opgelucht zijn dat ze aan het langste end gaan trekken.

Nee, laten we het gewoon houden bij de enige mens die er werkelijk wat verstandigs van heeft gezegd: Jezus. Als Hij voor de ramp-christen niet de enig ware gezaghebbende stem heeft weet ik het niet meer.
Van dat uur weet niemand, zegt Hij.

Kennelijk is het helemaal niet zo christelijk om eindtijdtheorien te gaan verzinnen en ze (daar kun je gif op innemen) altijd in het hier en nu te verwachten. Ik heb nog nooit zo'n reikhalzende christelijke ramptoerist horen zeggen, dat het volgens de Bijbel rond het jaar 3850 gebeurt (ver dus nadat deze ramptoerist heeft geleefd). Nee, aan dat scenario hebben ze niks. Een bewijs temeer dat het allemaal onzin en eigenbelang is. Die zgn. christenen willen zo graag dat de aarde binnenkort vergaat, dat ze er echt alles aan doen om zo'n soort voorspelling naar hun hand te zetten.

Dan kijk ik nog maar eens naar de regenboog en denk aan de combinatie die Jezus ons adviseert: zijt nuchter en waakt.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

TnStefan
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor TnStefan » 14 dec 2011 22:46

Allen, sorry voor de late reacties.

@learsi: Bedankt voor de mooie aanvulling!

Luke. schreef:Stefan,

wat ik van die legers vindt weet ik niet zeker. Meestal als de engelen bedoeld worden, wordt zonen Gods gebruikt. Heb je misschien een andere plaats voor mij in de Bijbel, waar heirleger (een voor mij onbekend woord overigens) ook gebruikt wordt?
Openbaring 19:19. Echter zie ik nog meer teksten, maar daar word inderdaad niet altijd de engelen mee bedoeld. Ik was daar iets te snel met mijn conclusie, zonder dat verder te onderzoeken. Heirleger is meer een verzamelnaam voor een grote legermacht.

Wat de verdrukking betreft: in de KJV staat
I also will keep thee from the hour of temptation
Dus dat God ons van het uur der verdrukking zal houden. Ik gebruik meestal de KJV als het om woordjes gaat.

Ik denk niet dat we nu in de grote verdrukking zitten. De Antichrist zal geloven in God niet toestaan, we zullen hem moeten aanbidden, en er zullen zoveel mensen sterven overal! Ik zie dat nu nog niet gebeuren, zeker niet in dit vredige Nederlandje. Ik hoop het wel trouwens, dat dit de grote verdrukking is :p gaat ons wel gemakkelijk af dan!
Mooi dat je meerdere vertalingen gebruikt, zou ik ook veel meer moeten doen! Zo te zien zie jij de antichrist als een persoon die opstaat, maar ik weet niet of dat ook daadwerkelijk zo is. Wat ik ook nog mogelijk acht is alle dingen die ons van God af houden. Daarmee bedoel ik hoe we worden opgeslokt door de drukte van het werk/school, overduidelijke aanwezigheid van de media, ongeremdheid, etc. Of het gemakkelijk is om je in dat geweld staande te houden, voor mij niet helaas. Ook denk ik dat vooral de media 1 van de zaken is waardoor er veel afval is. Niet dat ik iets tegen de media in het algemeen heb, want hierdoor zie je ook veel meer wat er speelt in de wereld en je komt ook veel mooie dingen te weten enzo :) Is de antichrist een persoon of juist in wat ik noemde, ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat het kwaad van alle eeuwen is en dat het een dagelijkse strijd is, die voor mijn gevoel steeds meer naar het hoogtepunt dreigt te gaan.

Trouwens, uit nieuwsgierigheid:
Als dit niet de grote verdrukking is, en er moeten nog dingen gebeuren voordat Jezus de gemeente opneemt (of terugkomt), dan kun je Hem toch niet elk moment verwachten? Er moeten immers nog dingen plaatsvinden voordat hij terug komt. Hoe kijk jij daar tegenaan?
Er zijn inderdaad nog een hoop profetieën die vervult moeten worden, dus zou je kunnen zeggen: Hij kan nog niet komen. Toch zegt Jezus in Matth. 25:13: "Zo waakt dan; want gij weet den dag niet, noch de ure, in dewelke de Zoon des mensen komen zal."En waarom? Omdat je op de dag van je sterven Hem al ontmoet!
Luke.

schaapje schreef:@Luke en TnStefan

Hoe zien jullie de tekst in Luc.21:36
Waak te allen tijde, biddende dat gij in staat moogt wezen te ontkomen aan alles wat geschieden zal en gesteld te worden voor het aangezicht van de Zoon des mensen.

Die tekst lees ik als volgt:
Dat we elke dag waakzaam moeten zijn voor de verleidingen die op ons pad komen (zoals in de verzen ervoor worden genoemd). Hier zijn wij alleen toe in staat als we het biddend doen en de kracht van Hem verwachten! Dan zullen we recht mogen staan voor Jezus. Komt het dan aan op de werken? Nee, maar op het overgeven van je leven in Zijn handen en gebruik te maken van Zijn geschonken middelen om staande te blijven. Dan komt de dag van Zijn wederkomst niet onverwachts, maar dan mogen we Hem elke dag verwachten!

@gravo: Speculeren of dat we het meemaken heb ik nog niemand zien doen hier. De dag waarop ons leven eindigt is niet bij ons bekend, dus ook al krijg je een visioen van God dat het volgende week gaat gebeuren, kan je nog niet zeggen of je dat levend meemaakt.
Waarom is het volgens jou niet goed om na te denken over wat God ons in Zijn woord daarover heeft geopenbaard? Het staat er niet voor niets. Juist als we het hebben onderzocht en weten wat er ong. zal gaan gebeuren, komen de dingen niet onverwachts. We weten dan wat er komen gaat en geeft dat geen extra rust? :D

Ik vind het belangrijk is dat we onze ogen niet gesloten houden voor de uitkomende profetieën. Daar mogen we God voor danken! Aan de ene kant geeft dat extra verlangen om Hem te ontmoeten, aan de andere kant zou het ook tot beweging aan moeten zetten voor degene die Hem nog niet kunnen ontmoeten.

Diamantje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Diamantje » 04 aug 2012 20:41

Ik denk dat we inderdaad in de Eindtijd zitten.
Het valt me op dat mensen steeds minder aardiger en ook egoïstischer worden. (Al doe ik ook niet altijd aardig hoor). Je ziet bijna alle vrouwen in broeken lopen,(en dat ze dat een 'tregging' o.i.d. noemen, waardoor je er toch vrouwelijk uit zou zien, maakt natuurlijk niet uit)- en laatst was er ook een rok ontworpen voor mannen! (Misschien vreemd dat ik dat met de Eindtijd associeer. Maar omdat God wil dat mannen als man en vrouwen als vrouw gekleed gaan)...
Maar het meest extreme is dat zoveel mensen van hun geloof vallen! Ook heb ik veel gelezen over dat het zo slecht gaat met vele vissoorten en dat Japan zo slecht bewoonbaar wordt.
Maar het nieuws over Syrië en Iran en vooral de situatie in Israël is al helemaal het toppunt.
Eerlijk gezegd maakt het me wel bang, en ik weet ook niet goed wat ik moet doen. Maar ik heb zoiets van: God dat altijd wat goed is.

Arathorn
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Arathorn » 05 aug 2012 10:49

Diamantje schreef:Ik denk dat we inderdaad in de Eindtijd zitten.
Het valt me op dat mensen steeds minder aardiger en ook egoïstischer worden. (Al doe ik ook niet altijd aardig hoor).

Vertel eens, is er ooit wel eens een periode in de geschiedenis geweest dat dat niet zo was?

Je ziet bijna alle vrouwen in broeken lopen,

De brutaliteit.

en laatst was er ook een rok ontworpen voor mannen! (Misschien vreemd dat ik dat met de Eindtijd associeer. Maar omdat God wil dat mannen als man en vrouwen als vrouw gekleed gaan)...

Shocking. Nou, ik hoop je wereld niet te laten instorten, maar Jezus liep hoogstwaarschijnlijk (nouja, we kunnen dat voor 100% aannemen) in een soort van rokkostuumachtig gewaad rond zoals vrij gebruikelijk was/is in het Middenoosten. Oh, en kilts zijn gewoon leuk! Bestaat alleen al een paar honderd jaar.

Afbeelding
Afbeelding

Maar het meest extreme is dat zoveel mensen van hun geloof vallen!

Vreemd, hoe zou dat nu toch komen.

Ook heb ik veel gelezen over dat het zo slecht gaat met vele vissoorten

Daar kan mijn kibbeling van gister over meepraten ja.

en dat Japan zo slecht bewoonbaar wordt.

Bron?

Maar het nieuws over Syrië en Iran en vooral de situatie in Israël is al helemaal het toppunt.
Eerlijk gezegd maakt het me wel bang, en ik weet ook niet goed wat ik moet doen. Maar ik heb zoiets van: God dat altijd wat goed is.

God doet altijd wat goed is... Hoe weet jij wat goed is?
When I do good, I feel good. When I do bad, I feel bad. That's my religion.

Terug naar “Archief”