Refowebkids deel 15

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor Haai » 21 nov 2011 20:43

@Jannoek: ik deed gewoon een scheutje koemelk over het brood. Het is maar een minibeetje dus kan geen kwaad denk ik. Ik gaf ze trouwens wel pas vanaf een maand of 9 brood. Ik dacht dat ze voor die tijd gluten nog niet goed konden verwerken?

@jpc: hier laat ik ze altijd slapen tot ze zelf wakker worden, tenzij ik weg moet ofzo. Ik vind het altiijd zo zielig om ze wakker te moeten maken :oops:

Sjonge, vanmiddag een gesprekje gehad over zoonlief met de psz-juf. Ze maken zich daar een beetje zorgen over zijn sociale ontwikkeling: hij speelt veel minder als eerder met andere kinderen, is nogal op zichzelf. Verder gaf ze ook aan dat hij best onzeker is, hij denkt snel dat hij iets niet kan. Dat laatste merken we thuis ook wel en we proberen hem dan ook zoveel mogelijk te stimuleren en te prijzen, maar over dat niet zo met andere kinderen spelen maak ik me toch wel een beetje zorgen :(

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 21 nov 2011 20:49

Haai schreef: maar over dat niet zo met andere kinderen spelen maak ik me toch wel een beetje zorgen :(

De juf van M zegt ook dat hij enorm op zichzelf is en als ik thuis aan hem vraag met wie hij heeft gespeeld zegt hij meestal: gewoon, lekker met Michael zelf 8-[ Ik maak me er eerlijk gezegd niet zo'n zorgen om, ik heb het eea aan onderzoek gelezen (Mildred Parten is een dame die veel observaties heeft gedaan met kinderen) en het lijkt erop dat er niet een soort van vast stramien is waar het spel zich in moet ontwikkelen. Het schijnt dat kinderen van 2-5 jaar rustig het ene moment alleen spelen, dan parallel en dan lief samen....

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 21 nov 2011 20:51

Ah Laura, dank je! Je stelt me weer helemaal gerust :wink: Ik ben er gewoon een beetje teveel op gefocust denk ik. En als zo'n juffie dan ook nog eens aangeeft zich zorgen te maken...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 21 nov 2011 20:55

Nou, Haai, niet teveel zorgen maken, hoor. Over zoonlief kregen we ook te horen, dat hij erg op zichzelf was met spelen. Ja, ach, zoals LauraC al zei: dat kan. Hij heeft het gewoon heel erg als het druk is. Nu op de kleuterschool ook. Als het erg druk is in de klas gaat hij lekker zelf zijn gang. Maar hij vindt zijn weg wel en is een graag gezien kindje bij alle andere kindjes om mee af te spreken na schooltijd. En dan is het rustiger en speelt hij heel lief samen met andere kindjes.

Dus, ach. Misschien is hij gewoon wat meer op zichzelf. Hoe doet hij dat op andere plekken dan de psz?
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 21 nov 2011 21:11

Als er hier een vriendje/neefje/nichtje is kan hij daar best goed mee spelen. In de creche van de kerk speelt hij wel vooral alleen, tenminste voor zover ik dat kan zien.
De juf vertelde dat hij pas op de gang mocht spelen, en hij mocht dan twee vriendjes uitkiezen die mee mochten. Maar nee, dat wilde hij niet, hij wilde alleen spelen :mrgreen:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 21 nov 2011 21:19

Bij ons is het natuurlijk niet van invloed, maar ik ben ook enorm op mezelf. Misschien dat Timon het van 1 van jullie geerfd heeft?
Bij Michael is het zo dat hij thuis wel leuk kan spelen met 1 kindje. En zijn juf zei dat ze zich geen zorgen maakte omdat hij wel gewoon goed oogcontact geeft en meedoet in de kring. Misschien vind Timon het gewoon niet zo overzichtelijk als er veel kinders tegelijk zijn?

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 21 nov 2011 21:51

ow, nu nog geen zorgen maken hoor, als hij in groep 2 op de basissschool nog steeds alleen is en weinig contact maakt vind ik het reden tot zorg. Juul vind het heerlijk om zelf te kleuren en te prutten, zonder gezeur van anderen om zich heen. Ze heeft al gezeur genoeg.

Kinderen spelen tot zeker vier jaar naast elkaar. Dus niet echt met elkaar. En zolang hij met jou goed contact maakt, zal ik mij niet heel veel zorgen maken.

Voor heel onzekere kinderen schijnt er ook een soort van speltherapie te zijn. Geen idee. Hier doet julia niet iets als ze neit zeker weet of ze het kan. Poppetjes tekenen wilde ze nooit doen, tot ze vanmiddag een poppetje tekent, met handjes, voetjes, schoenen aan volgens haar, haar, ogen, oren, neus. Compleet gewoon! :shock: en zo gaat het met alles. Eindeloos kon ze lopen aan mijn hand, maar alleen, echt niet. En toen ze zeker wist dat ze het kon, ging ze lopen. Soms erg vermoeiend. Ben de laaste keer op het cb vergeten te vragen of ze daar nog tips voor hadden.
Nu kan ze fietsen zonder zijwieltjes. Ik roep telkens dat ik haar vasthou, en dan houdt ik haar los vast aan de capuchon, dus heb haar helemaal niet vast. Maar zodra ze ziet dat mijn twee handen naar beneden zijn, zet ze direct de benen op de grond.

Tja....we doen niks anders dna haar de hemel in prijzen zo geod ze het doet.. en dan nog, niet laten zien of niet doen! We wachten wel af hoe het verder zal gaan. Ben benieuwd hoe ze dit straks op school gaat doen.

Julia is ook een meisje wat prettig klikt met kinderen die ook onzeker zijn. Kindje van me vriendin kan ze uren mee spelen. Overigens met alle kinderen wel, maar ze gaat in haar spel, lekker haar eigen gang, niet tot vervelends van andere kinderen, maar ze geeft er gewoon haar eigen draai aan ipv klakkeloos de leidster in het spel te volgen. Tot op heden, zonder conflicten.

Ennuh... had ik het al gezegd. De eerste nacht doorslapen is een feit in de geschiedenis van Marijn!!! van half zeven tot half zeven!!! joehoeeee!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 21 nov 2011 21:58

Help! Ik kan niet slapen, ik vreet mezelf op. Woensdag worden bij ons mannetje zijn amandelen verwijderd. Moet echt, hij is al 2 jaar verkouden en als je hem 's nachts hoort slapen... het is gewoon eng. Soms stopt hij even en dan denken we 'nog 1 seconden en dan gaan we hem reanimeren' en dan ineens ademt hij weer.

Het moet, het moet, het moet. Maar ik zie er zo tegenop. Niet tegen de ingreep en het ziekenhuis-gebeuren. Dat is onprettig, maar ach. Maar de pijn na afloop. Wat kunnen ze wel/niet eten en drinken. Ik vind het zohohoho zielig!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 nov 2011 22:06

De pijn na die tijd, nou als ik om me heen kijk (bij mijn neefjes en nichtjes) is (koud) drinken/ijsjes/yoghurt/vla.... verlichtend. Ik weet niet of hij van een waterijsje houdt? (geen idee of hij die mag hebben).
Sterkte ermee.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 21 nov 2011 22:09

Ja, natuurlijk. Maar ohoho, als hij zoveel pijn heeft, dan vind ik dat zo zielig. En hij moet altijd heel veel medicijnen slikken en hoe moet dat nou, als zijn keel zo'n pijn doet. Morgen toch nog maar het ziekenhuis bellen... :cry:

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 21 nov 2011 22:20

@Haai: 't is nog veel te vroeg om je daar zorgen om te maken joh. Straks op de kleuterschool kan het wel heel anders gaan. En daarnaast: ik moest ook nooit zoveel van andere kindjes weten en het is helemaal goed gekomen :wink:
@PPM: wat fijn dat de eerste doorslaapnacht een feit is. Je zal niet weten wat je overkomen is!
@Galateia: aaah... dat is zó zielig voor kindjes. Waterijsjes mogen ze vaak wel hebben. En koud voelt prettig aan en verlicht de pijn. En zn pillen zijn vast heel groot? Kun je ze niet oplossen?
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 21 nov 2011 22:22

Nee, dat zijn allemaal drankjes. Maar gaan die dan niet prikken in zijn keel?! Ik zit me er zo druk om te maken. Zucht. Mijn kereltje.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 21 nov 2011 22:22

ijsjes, ijsjes, ijsjes. dat verlicht enorm! ( en vaak kun je kinderen er ook gelijk mee afleiden, want wie mag nu zoveel ijsjes eten 8) )
Ik weet niet wat voor medicijnen hij moet slikken, maar misschien fijn door yoghurt o.i.d?
Afbeelding

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 21 nov 2011 22:25

Heel veel ml. Meer dan een beetje yophurt aan kan, trust me 8)
Hij lust geen yoghurt en van zuivel gaat hij aan de diarree. En die medicijnen kun je nergens doorheen doen. Daarvoor is het echt veel en veel te veel en ontzettend goor van smaak (hij is er aan gewend, hoor).
We gaan morgen zijn artsen om raad vragen.

Die ijsjes gaat hij wel leuk vinden 8)

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 21 nov 2011 22:30

Maar als het alleen drankjes zijn, dan is het juist in zijn voordeel denk ik. Dat is makkelijk weg te spoelen met drinken en een lekker ijsje na. Dat prikken zal wel meevallen. Geef dat heerlijke kereltje van je maar een flinke knuffel van ons refowebdames, heel veel ijsjes & lees heel veel leuke boekjes voor! Dan komt het helemaal goed met zoonlief & met mama!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Terug naar “Archief”