Moderator: Moderafo's
@Mohamed (met 1 M?), Ik ben bang dat je vraag hierdoor niet meer klopt
mohamed schreef:Is het normaal dat christenen nog bang voor God zijn? Zo ja, waarom, zo nee, waarom niet?
Dat is waarom ik opmerkte dat je vraag niet meer zo kloptemohamed schreef:Tja niks tegen in te brengen, stiekem zelfs de tekst die ik in gedachten had toen ik dit topic maakte.
oke, maar wie bedoel jij nu met de dromen dromer en ook christen?mohamed schreef:in tegenstelling tot de dromen dromer en ook christen in tegenstelling tot hem
mohamed schreef:Is het normaal dat christenen nog bang voor God zijn? Zo ja, waarom, zo nee, waarom niet?
Pasker schreef:Zijn er volgens jou dan Christenen bang voor hun Vader?
Vertel!
mohamed schreef:in tegenstelling tot de dromen dromer en ook christen in tegenstelling tot hem
adriano313 schreef:oke, maar wie bedoel jij nu met de dromen dromer en ook christen?
mohamed schreef:in tegenstelling tot de dromen dromer en ook christen in tegenstelling tot hem
adriano313 schreef:oke, maar wie bedoel jij nu met de dromen dromer en ook christen?
het schiet toch niet op dat ik ga gissen als ik het gewoon aan je vraag, op deze manier wordt het net een raadsel...mohamed schreef:Wie denk je zelf dat ik bedoel, iemand met een 'm' meer in zijn naam als ik wellicht?
jaapo schreef:Als je God ziet als een soort Superpersoon, kun je er angst voor hebben. Dat was dus in bijna alle heidense godsdiensten het geval en helaas ook bij veel christenen. Als je God ziet als de Heilige Geest die in ieder van ons wil wonen, als je de deur openzet, en als je wil leven zoals Jezus, de afschaduwing van God ons heeft voorgezegd en voorgedaan, is er geen plaats meer voor angst. Natuurlijk bestaat er angst voor allerlei aardse gevaren en verleidingen, maar angst voor God is in strijd met wat wij leren van Jezus. Wie God ziet als iets om bang voor te zijn, bedrijft afgodendienst. (Mijn persoonlijke geloofsopvatting).
adriano313 schreef:het schiet toch niet op dat ik ga gissen als ik het gewoon aan je vraag, op deze manier wordt het net een raadsel...
jaja, zo blijven we heen en weer gaan...Nee geen raadsels, wel hou ik van Jezus Christus, mijn Heer die regeertmohamed schreef:Het was meer een reactie op je vraag waarom ik mijn username met slechts 1 'm' spel, want je bent de eerste op dit forum die dat terecht opmerkte. Houd je niet van raadsels?
Je zult maar grootgebracht zijn met hel en verdoemenis. Ik verzeker je, ook al ken je alle teksten over vergeving, over liefde, die ´hel en verdoemenis´blijven als een duveltje in je gedachten... in de geest van: ´ja, maar, als ´ze´nou gelijk hebben gehad´... Ik ken de tekst dat er geen vrees bestaat, maar ik ben een mens, dus...jaapo schreef:Als je God ziet als een soort Superpersoon, kun je er angst voor hebben. Dat was dus in bijna alle heidense godsdiensten het geval en helaas ook bij veel christenen. Als je God ziet als de Heilige Geest die in ieder van ons wil wonen, als je de deur openzet, en als je wil leven zoals Jezus, de afschaduwing van God ons heeft voorgezegd en voorgedaan, is er geen plaats meer voor angst. Natuurlijk bestaat er angst voor allerlei aardse gevaren en verleidingen, maar angst voor God is in strijd met wat wij leren van Jezus. Wie God ziet als iets om bang voor te zijn, bedrijft afgodendienst. (Mijn persoonlijke geloofsopvatting).
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten