He, jij gebruikt ook rode kleurtjes

Moderator: Moderafo's
Beste race, de tekst die je aanhaalt is gegeven NADAT de zondeval heeft plaats gevonden. Dus in mijn uitleg naar @toen en @schaapje, geef ik ook aan waarom dit ook logisch isRace406 schreef:@Adriano: Adam en Eva aten NIET van de boom des levens!
Genesis 3:22: "Toen zei de HEERE God: Zie, de mens is geworden als één van Ons, omdat hij goed en kwaad kent. Nu dan, laat hij zijn hand niet uitsteken en ook van de boom des levens nemen en eten, zodat hij eeuwig zou leven!"
Als ze dat al hadden gedaan was de opmerking/aktie van God overbodig geweest, want dan zouden ze al eeuwig hier op aarde leven.
Misael schreef:
Zou het kunnen zijn dat ik ben als die andere zoon? Dat ik jaloers ben op die andere zoon die verdraait wél al die liefde en aandacht krijgt en ik, die toch ook mijn zonden beleid, die ook bid e.d., niet? Zou het kunnen dat ik eigenlijk niet zo moet klagen? Ik vind het echt moeilijk allemaal.. Ik snap het ook dat jullie hier waarschijnlijk geen antwoord op kunnen geven maar misschien zijn er meer mensen die hier mee zitten?
Dus als het kwaad niet aanwezig is in de schepping, kan je ook niet kiezen voor het kwaad, het is echt een dwaalweg als iemand dit wel stelt, het klopt niet! in het Hollands heet dit achter af gepraat, sorry maar iets anders kan ik er niet van maken)
knip....knip.....
Adam en eva aten dus van de boom des leven en hadden dus geen kennis wat er gebeurt was met de Cherubs lucifer in de hemel. Wij kunnen dit wel lezen in jesaja 14:12-15 (klik hier) of in ezechiel 28:12-16 (klik hier)
Dus de slang zoekt een opening en komt door leugen, list en bedrog bij een mens aankloppen om voet aan grond te krijgen. En die heeft hij nu in haar hart gevonden (ze wijkt van Gods pad af en verzint iets) en gaat verder met liegen voor stap 2.
knip...knip...De gedachte achter een proef- gebod lijkt mij meer een menselijk suggestie. Er staat nergens proef in de bijbel gewoon dat God iets verbood met consequentie inbegrepen, n.l. de dood.
knip...knip....Dus alle roem is en lofprijs is alleen maar aan Hem en niet wat dominees of andere de lucht in blazen dat iemand zichzelf kan bekeren. Dat bestaat ook helemaal niet! Dat is veelal weer een eigen pad om niet de belijdenis toe te spitsen op Jezus Christus (i.p.v een kerkorde, genootschap of leer) maar om dit te verwerpen als eigen werken....knip...
quote="adriano313"
Ik ben het helemaal met je eens dat we allemaal een verlosser nodig, we kennen het kwaad (de boom) maar "eigen kennis" is toch echt "eigen werk" of het nu positief of negatief is. De Heilige Geest overtuigd in welke hoek of gat jou zonde zit die je moet belijden, als een film komt alles in je gedachten voorbij, ja die zonde,en die zonde, dat en dat en dat en voordat je het weet gaan er voordurend films voorbij..Is het mijn werk? absoluut niet want de bijbel leert dan ons hart uitgaat naar hartstochten
Daarom prijs ik God omdat hij het echt doet en niet dat ik halverwege weer zelf gaat doen en je belijdt alle zonden hardop stuk voor stuk en je keert je ervan af! brengt het bij het kruis en vraagt vergeving, bevrijding en genezing.
Ze kozen niet voor het kwaad, maar door de aanwezigheid van het kwaad
Wij zijn vrij van de wet als wij ons door de macht van Zijn genade gebruik willen maken.
Wilsophie schreef:De Bijbel leert dat niet de zonde heerst maar de genade.
Of het bewuste zonden zijn of onbewust speelt geen rol daar maakt de Bijbel geen onderscheid in.
Wetten voor Israël onder het oude verbond zeg je nu misschien maar vergeet niet 2 Tim.3: 16 Heel de Schrift is door God ingegeven en is nuttig om daarmee te onderwijzen, te weerleggen, te verbeteren en op te voeden in de rechtvaardigheid.
quote="marin"
Paulus legt zijn uitspraak zelf uit. Nadat hij gezegd heeft, dat we niet onder de wet, maar onder de genade zijn, vraagt hij: “Wat dan?” Dat betekent heel eenvoudig: “Hoe moeten we dit opvatten?”
En let dan eens op zijn antwoord. Hij voorziet, dat anderen zijn woorden zó zullen verdraaien, dat ze mogen zondigen, omdat ze niet onder de wet zijn, maar onder de genade.
Daarom zegt hij: “Zullen wij zondigen (= de wet overtreden), omdat wij niet onder de wet, maar onder de genade zijn? Volstrekt niet!”
In de meest krachtige bewoordingen zegt Paulus hier, dat het onder de genade zijn niet de vrijheid geeft om de wet te overtreden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten