Koeitje schreef:Onze junior komt 1x, altijd om klokslag 3.00 uur. Hij blijft onrustig, totdat ik hem voed en dan drinkt hij prima. Daarna slaapt hij verder tot ongeveer 6.00 uur. Maar vanochtend kreeg ik het idee dat hij niet van de honger wakker werd, maar meer omdat hij z'n bed wel had gezien. Hij teert dan blijkbaar nog op z'n nachtvoeding.
De laatste voeding krijgt hij om 20.00 uur, omdat ik denk dat ik het niet meer red om elke avond tot 23.00 uur op te blijven en om 06.00 uur weer op te staan. 's Middags slapen lukt me vaak niet, omdat hij soms alleen hazenslaapjes doet, al wordt dat beter. Maar nu willen we het toch weer eens proberen om hem om 23.00 uur voor het laatst te geven in de hoop op doorslapen. Ik ga er zelf ook vroeg in, maar om nu een half jaar/jaar 's avonds niets te (durven) ondernemen vanwege die nachten...
Hier wordt ze s morgens ook wakker omdat ze uitgeslapen is, en niet van de honger (of gewoon van papa die opstaat ofzo). Kreeg hij eerder dus nog om 23 uur een voeding? Onze dame ging op den duur om 19 uur slapen en kwam dan ook rond 3 uur voor een voeding. Om 22-23 uur extra voeden hielp domweg niet, kwam ze s nachts even goed.
Hazenslaapjes blijven soms lang, hier is het de laatste week veel beter aan t gaan: elke keer zo anderhalf tot twee uur slapen en qua voedingen een ritme van elke 3 uur (of langer ertussen). Eindelijk!
Die nachtvoeding neem ik voor lief, het licht blijft uit, ik pak haar, leg haar aan, ze drinkt even (geen idee hoe lang) en ik leg haar weer weg. Gelukkig kan ik nu zelf goed verder slapen. Ik hoop voor je dat je de onderbroken nachten wat makkelijker kan gaan vinden de komende tijd, want het kan gewoon een hele poos duren.
Ik heb ervoor gekozen ze gewoon te accepteren, geen energie besteden aan erover nadenken, en verder overdag mijn eisen ook niet te hoog stellen. En in het begin ook de korte rustmomenten gepakt, al is het maar om ff op de bank te luieren.