Het borstvoedingstopic deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor parkiet » 17 nov 2011 16:27

Koeitje schreef:Onze junior komt 1x, altijd om klokslag 3.00 uur. Hij blijft onrustig, totdat ik hem voed en dan drinkt hij prima. Daarna slaapt hij verder tot ongeveer 6.00 uur. Maar vanochtend kreeg ik het idee dat hij niet van de honger wakker werd, maar meer omdat hij z'n bed wel had gezien. Hij teert dan blijkbaar nog op z'n nachtvoeding.
De laatste voeding krijgt hij om 20.00 uur, omdat ik denk dat ik het niet meer red om elke avond tot 23.00 uur op te blijven en om 06.00 uur weer op te staan. 's Middags slapen lukt me vaak niet, omdat hij soms alleen hazenslaapjes doet, al wordt dat beter. Maar nu willen we het toch weer eens proberen om hem om 23.00 uur voor het laatst te geven in de hoop op doorslapen. Ik ga er zelf ook vroeg in, maar om nu een half jaar/jaar 's avonds niets te (durven) ondernemen vanwege die nachten... :(

Hier wordt ze s morgens ook wakker omdat ze uitgeslapen is, en niet van de honger (of gewoon van papa die opstaat ofzo). Kreeg hij eerder dus nog om 23 uur een voeding? Onze dame ging op den duur om 19 uur slapen en kwam dan ook rond 3 uur voor een voeding. Om 22-23 uur extra voeden hielp domweg niet, kwam ze s nachts even goed.
Hazenslaapjes blijven soms lang, hier is het de laatste week veel beter aan t gaan: elke keer zo anderhalf tot twee uur slapen en qua voedingen een ritme van elke 3 uur (of langer ertussen). Eindelijk!

Die nachtvoeding neem ik voor lief, het licht blijft uit, ik pak haar, leg haar aan, ze drinkt even (geen idee hoe lang) en ik leg haar weer weg. Gelukkig kan ik nu zelf goed verder slapen. Ik hoop voor je dat je de onderbroken nachten wat makkelijker kan gaan vinden de komende tijd, want het kan gewoon een hele poos duren.
Ik heb ervoor gekozen ze gewoon te accepteren, geen energie besteden aan erover nadenken, en verder overdag mijn eisen ook niet te hoog stellen. En in het begin ook de korte rustmomenten gepakt, al is het maar om ff op de bank te luieren.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 nov 2011 17:36

Hier een jochie die vandaag volgens mij niet lekker in z'n vel zit. Hij heeft behoorlijk wat gespuugd. En komt vandaag om de 2 uur. Op zich niet erg.

Over dat johannesbroodpitmeel, ik kolf de voeding die hij op dat moment zou krijgen af doe er een schepje jbpm in en die drinkt hij op. Daarna krijgt hij nog een toetje.

Die nachten en de hoeveel keer hij komt om voeding daar heb ik me bij neer gelegd. Niet teveel op de klok gelet en ik voel me veel beter. Minder gestrest. En soms ga ik gewoon lekker om half 8 naar bed als meneertje ook gaat.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 17 nov 2011 20:04

Fijn dat je je relaxter voelt Evelien!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 nov 2011 15:20

En ja hoor, de pijn bij mij en het onrustige drinken komt door de spruw. k Heb hier dus een hele tijd mee rond gelopen. :cry: Nu heb ik Gentiaan Violet besteld. Nu snap ik ook waarom hij zo onrustig drinkt en veel huilt.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 18 nov 2011 15:34

Meneertje hier begint te weinig te krijgen aan de bv en bijvoeding... Iemand tips hoe we hem bij kunnen voeden (met kv?!)?

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 18 nov 2011 15:39

Jannoek schreef:Meneertje hier begint te weinig te krijgen aan de bv en bijvoeding... Iemand tips hoe we hem bij kunnen voeden (met kv?!)?

Ist geen regeldagen?

Pluk01

Berichtdoor Pluk01 » 18 nov 2011 15:54

Ja die nachten: hier heeft het ongeveer een jaar geduurd dat hij echt elke nacht 1 of meer keer kwam voor een voeding. Daarna ging hij steeds vaker doorslapen en wilde hij nog af en toe drinken of kroelen. Nu is hij 2,5 en slaapt hij de meeste nachten door, maar nog steeds af en toe wel een nacht ertussen dat hij even wil kroelen. Het ene kind heeft dat wel, het andere kind niet, ik heb me er gewoon bij neergelegd en keek/kijk weinig of niet op de klok. Je went er inderdaad aan en om 6.00u opstaan doen we hier echt niet, als hij zo vroeg wakker wordt leg ik hem terug of slaapt hij naast me verder. Als ik zo vroeg op zou staan trek ik die nachten inderdaad ook niet.
@Jannoek: hoe oud is Floris nu? Mag hij nog geen brood of broodkorsten? Of extra fruit/groente inlassen ergens op de dag?
@Evelien: balen die spruw! Hopelijk helpt de GV snel!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 18 nov 2011 15:55

@ jannoek Wat voor bijvoeding krijgt hij en hoeveel? Misschien naast het fruit en de groente 's morgens pap maken van de bv, vult vaak ook wel goed.

Hier begint de bv goed op gang te komen. De eerste 24 uur heeft hij geen slok willen drinken, zo misselijk was hij, maar nu gaat het goed. Hij heeft alleen wel hetzelfde als zijn zusje en dat is dat hij mijn rechterborst niet zo goed pakt. Ik heb uit voorzorg maar alvast een afspraak gemaakt met de osteopaat.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 18 nov 2011 21:04

ajl schreef:@ jannoek Wat voor bijvoeding krijgt hij en hoeveel? Misschien naast het fruit en de groente 's morgens pap maken van de bv, vult vaak ook wel goed.

Hier begint de bv goed op gang te komen. De eerste 24 uur heeft hij geen slok willen drinken, zo misselijk was hij, maar nu gaat het goed. Hij heeft alleen wel hetzelfde als zijn zusje en dat is dat hij mijn rechterborst niet zo goed pakt. Ik heb uit voorzorg maar alvast een afspraak gemaakt met de osteopaat.

ik hoop voor je dat het dit keer beter zal gaan! Hoe voel jij jezelf?

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 19 nov 2011 08:53

Z oonlief is vaak nog ontevreden na een voeding, laat niet zelf los, al is de borst leeg..

's ochtends een papje leek mij ook wel wat, maar ik zag dat je dat met 200cc bv moet mengen. Probleempje: ik kolf max. 90cc perkeer en hoop/denk dat hij bij mij toch meer drinkt.

Hij krijgt ongeveer 8voedingen per dag, en daarnaast grote fruithap, 2stuks fruit met een liga erdoor, broodkorstje (maar dat lukt nog niet echt, steeds verslikken omdat hij zuigt aan de korst), 's avonds bij bv. Pasta, kip met groente. Na de laatste voeding drinkt hij nog een volle papfles (bambix, met opvolgmelk er al in).

Soms ook nog wat lauwe thee of water. Ik heb met name het idee dat hij niet genoeg vocht binnenkrijgt op deze manier.

Soms bieden we nog een fles aan na een voeding en die gaat dan ook volledig op..

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 19 nov 2011 09:18

Misschien kan je na de ochtendvoeding een bord pap maken van kunstvoeding? Dan laat je hem eerst bij jezelf drinken, dus hou je de bv op peil.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 19 nov 2011 10:24

@ jannoek Een bord pap van 200 cc is veel hoor. Ik begon ook meestal met 100 cc en dan zaten ze echt stampvol. ONgeveer 1 tot 2 uur later gaf ik ze dan een fruithap en pas later op de morgen een voeding.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 19 nov 2011 20:59

Jannoek, je kunt toch ook het halve pakje gebruiken? En wat betreft niet genoeg hebben: je zou kunnen proberen te wisselvoeden (niet elke borst één keer per voeding, maar meerdere keren, net zolang tot ie genoeg heeft).

Schipje, voor jou een vraag (neit zozeer een bv vraag, wel een melk-vraag): jullie drinken geen koemelk he? Hebben jullie je voedingspatroon aangepast om dat te compenseren?

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 19 nov 2011 22:44

Jannoek, ik weet niet hoe oud je kindje is maar volgens mij moet je proberen om zelf meer voeding te krijgen? Als je tenminste door wilt gaan met BV! Anders loopt het alleen verder terug. Rusten, goed/ gezond eten en tussendoor heel even kolven (daar stimuleer je de aanmaak enorm van), of gelijk na het voeden nog wat kolven.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 19 nov 2011 22:47

Hier duurde het inderdaad ook ong. een jaar voordat er nachten bij waren waarop we konden doorslapen...
Wanneer het kan:
- zelf vroeg naar bed
- keer uitslapen, man laten opstaan ;-)
- 's middags rusten
- 's nachts niet naar tijd kijken
- stukje acceptatie
- keer afkolven dat man een voeding kan geven

Terug naar “Archief”