niet bekering maar de roep tot bekering zet klem. dat snap ik, want hetis geen vrijblijvende oproep, maar een met vergaande konsekwenties. de oproep tot bekerng geeft aan dat er niet (langer?) gedoogt wordt. kies dan heden wie gij dienen zult...
ik wil niet kiezen is ook een keuze.
zels het argument dat de Ander ook moet kiezen doet niets af aan de oproep om te kiezen. de bruidegom kiest voor zijn bruid, maar de bruid moet ook voor de bruidegom kiezen. er zullen maar weing mensen zijn die het prima vinden dat hun levenspartner doet wat ze maar wilt met wie ze maar wilt.
bekering houdt mede in dat je je exclusief geeft aan God. geen carriere en God, zelfs niet God en carriere! God alleen. en als God het behaagt dan pas je carriere.
daarom moet bekering ook gepaart gaan met geloof; geloof dat God voor je zal zorgen en je zal beschermen. geloof dat Gods plan voor jouw leven beter is dan elk ander plan, inclusief de plannetjes die je ouder, of jezelf misschien hebben.
bekering betekent dat je je overgeeft aan God. dat je niet langer voor jezelf opkomt en je eigen wil navolgt. juiist daar bekeer je je van

dat s een keuze die elk voor zich moet maken. het gaat hier niet om slaafs handelen, desnoods onder dwang. nee, het gaat hier om een toewijding die van harte is. een hartstochtelijke overgave!
God is niet de vijand die met kracht en geweld iemand op de knieen tot overgave dwingt. (niet door kracht en geweld maar door mijn Geest zegt de Here) God laat zich kennen als een liefdevolle vader, als een bruidegom die naar zijn bruid verlangt etc.
als de bekering/ overgave niet met vreugde gebeurt, dan is er volgens mij geen echte bekering. maar een uiterijke conformatie op wat bekering lijkt
de vraag is dus wat anderen de vraagsteller al vroegen: wl je je wel bekeren. durf je je met huid en haar over te geven aan God?
There are two kinds of people: those who say to God, "Thy will be done" and those to whom God says, "All right, then, have it your way"