maboc schreef:
Is vmbo dan goed of mbo, of moet het echt wel hbo of universiteit zijn?
MBO lijkt me alleszins redelijk. Zonder papiertje ben je nergens tegenwoordig.
Moderator: Moderafo's
maboc schreef:
Is vmbo dan goed of mbo, of moet het echt wel hbo of universiteit zijn?
AMSTERDAM - Een meerderheid van de Tweede Kamer heeft dinsdag twee moties vanuit de oppositie verworpen die vroegen de jonge Angolees Mauro Manuel een verblijfsvergunning te geven.
NU.nl/Richard mulder fotografie
Mauro op Plein Den Haag Fotoserie
Een motie om Mauro in Nederland te laten blijven in afwachting van een studievisum werd door GroenLinks en D66 niet in stemming bracht.
Voor die laatste motie is hoogstwaarschijnlijk wel steun van een Kamermeerderheid omdat regeringspartij CDA ook voor is.
Mauro heeft nu de duidelijkheid dat hij niet hoeft te rekenen op een verblijfsvergunning. Wanneer de motie over het studievisum aan de orde komt, is onduidelijk.
Mauro vindt de besluitvorming in de Tweede Kamer over zijn situatie ''heel erg jammer''. Hij zei dat in een korte reactie, waarna hij snel het Tweede Kamergebouw verliet.
Spons schreef:Dit kabinet zou niet misstaan in de tweede wereld oorlog.
Spons schreef:Wie zegt dat ik de Nazi's bedoel ? en ik ga zeker mijn mond niet spoelen voor jou ! maar de vergelijking van uitzetting, en de andere kant op kijken en zogenaamd niks gezien hebben gaat wel dergelijk op !
Als het hier zo democratisch toeging had men wel de internationale rechten van het kind gehandhaafd, dat heeft men niet gedaan, iemand 8 jaar lang aan een draad laten hangen heeft men wel gedaan, en dan al die andere (ong 75 kinderen ) in dezelfde situatie .. die moeten dan ook maar weg. Het gaat an sich niet om Mauro maar wel om het feit dat er een fout in het systeem is blootgelegd wat men niet wil toegeven / aanpassen.
In WWO II keek men ook de andere kant op als er dingen gebeurden die men liever niet zag, en die parallel is hier heel duidelijk aanwezig.
Helaas zijn er rechtskerkelijke mensen ( tijdje geleden een documantaire gezien op TV hierover ) die Wilders steunen in zijn beleid omdat ze bang zijn dat Moslims de macht overnemen en er wel degelijk druk achter de schermen is van Wilders op het CDA.
PVV-leider Geert Wilders is populair onder jongeren van de SGP. De gereformeerde jeugd waardeert de heldere retoriek van Wilders en staat achter zijn islamstandpunten.
De SGP-jongeren vinden dat Wilders duidelijke taal spreekt De SGP-jongeren vinden dat Wilders duidelijke taal spreekt
Wilders vervolgd
'Hof importeert Saoedische wetten met vervolgen Wilders'
'Procedure tegen Wilders is moordpoging op PVV'
Wilders: Uitspraak is aanslag op vrijheid meningsuiting
Hof: Wilders moet worden vervolgd
Elseviercommentaar: Hof veroordeelt Wilders al voor het proces begint
Dat blijkt uit een enquête van de jongerenafdeling van de SGP onder achthonderd aanhangers van de partij in de leeftijdscategorie veertien tot 28 jaar.
Islam
Wilders beschermt de christelijke cultuur, vindt 30 procent van de ondervraagden. Zijn islamstandpunten worden door 16 procent onderstreept en bijna 4 procent zou ook daadwerkelijk op hem stemmen.
De populariteit van de PVV-leider komt niet uit de lucht vallen. ‘Onze jongeren zien de islam als een probleem in Nederland,’ zegt Dirk-Jan Nijsink, jeugdwerkadviseur van de SGP-jongeren, tegen elsevier.nl
‘Wilders verpakt die gevoelens in een duidelijk verhaal met simpele retoriek en dat spreekt een deel van onze achterban aan.’
Genuanceerder
De jongerentak van de gereformeerde partij vindt de uitkomst van de enquête vooral ‘jammer’. ‘Wilders heeft het altijd over de problemen, maar komt nooit met oplossingen,’ aldus Nijsink.
‘Ook wij hebben een duidelijk verhaal over immigratie en integratie. Het is alleen een stuk genuanceerder dan dat van Wilders en dat spreekt jongeren niet aan.’
De enquête is onderdeel van een onderzoek naar het imago van de SGP en de mening van de achterban over politieke actualiteiten. Zaterdag zal in Rotterdam een debat over de uitslag worden gehouden, met onder anderen SGP- Kamerlid Cees van der Staaij en Elseviercolumnist Bart Jan Spruyt.
Spons schreef:volgens mij was het geen steek onder water, want onder bv HHK of GGINNEd zullen ook wel jongeren zijn die zo denken , maar goed ik zei dus in zijn algemeenheid rechtskerkelijk , want het is wel zo dat niet alle jongeren zo zijn natuurlijk !
het vergelijk met WWO II wil ik niet zo ver laten gaan tot vergassing maar het negeren of niet kijken begon natuurlijk wel met kleine dingen die uiteindelijk tot erge gebeurtenissen geleid heeft,
Spons schreef:het vergelijk met WWO II wil ik niet zo ver laten gaan tot vergassing maar het negeren of niet kijken begon natuurlijk wel met kleine dingen die uiteindelijk tot erge gebeurtenissen geleid heeft,
Katlheen schreef:Blijft de vraag: waar trek je de grens Pol?
En over negeren en WO2, de hardwerkende en belastingophoestende medelander die vooral de narigheid ondergaat van niet geïntegreerd kansentuig met beperkt vocabulair, die worden ook al jaren door politici genegeerd. Dat is net zo erg.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten