Uitzetting Asiel zoekers / behoeftigen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jip_86
Moderator
Contacteer:

Re: Uitzetting Asiel zoekers / behoeftigen

Berichtdoor jip_86 » 31 okt 2011 23:06

maboc schreef:
Is vmbo dan goed of mbo, of moet het echt wel hbo of universiteit zijn?

MBO lijkt me alleszins redelijk. Zonder papiertje ben je nergens tegenwoordig.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 01 nov 2011 16:24

AMSTERDAM - Een meerderheid van de Tweede Kamer heeft dinsdag twee moties vanuit de oppositie verworpen die vroegen de jonge Angolees Mauro Manuel een verblijfsvergunning te geven.
NU.nl/Richard mulder fotografie
Mauro op Plein Den Haag Fotoserie

Een motie om Mauro in Nederland te laten blijven in afwachting van een studievisum werd door GroenLinks en D66 niet in stemming bracht.

Voor die laatste motie is hoogstwaarschijnlijk wel steun van een Kamermeerderheid omdat regeringspartij CDA ook voor is.

Mauro heeft nu de duidelijkheid dat hij niet hoeft te rekenen op een verblijfsvergunning. Wanneer de motie over het studievisum aan de orde komt, is onduidelijk.

Mauro vindt de besluitvorming in de Tweede Kamer over zijn situatie ''heel erg jammer''. Hij zei dat in een korte reactie, waarna hij snel het Tweede Kamergebouw verliet.

lees meer op NU.nl http://www.nu.nl/politiek/2656626/kamer-wijst-verblijfsvergun--ning-mauro-af.html

Ik stemde al niet op het CDA , maar als ik lid was zou ik spontaan mijn lidmaatschap opzeggen... ze hebben het altijd over dat mensen moeten intregeren etc. Nu hebben ze een voorbeeld iemand schoppen ze hem de grond in ...Ze zijn veelste bang voor Wilders dat die zijn gedoogsteun intrekt.

Dit kabinet zou niet misstaan in de tweede wereld oorlog.

Bertiel
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bertiel » 01 nov 2011 16:44

Spons schreef:Dit kabinet zou niet misstaan in de tweede wereld oorlog.

vrij heftige uitspraak...
Sorry maar uitvoering van een wet van een democratisch land, democratisch beslist door een democratisch gekozen volksvertegenwoordiging, kan toch niet vergeleken worden met de nazi-dictatuur??
Ga jij eens vlug je mond spoelen
Vanitas vanitatum et omnia vanitas

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 01 nov 2011 18:01

Wie zegt dat ik de Nazi's bedoel ? en ik ga zeker mijn mond niet spoelen voor jou ! maar de vergelijking van uitzetting, en de andere kant op kijken en zogenaamd niks gezien hebben gaat wel dergelijk op !

Als het hier zo democratisch toeging had men wel de internationale rechten van het kind gehandhaafd, dat heeft men niet gedaan, iemand 8 jaar lang aan een draad laten hangen heeft men wel gedaan, en dan al die andere (ong 75 kinderen ) in dezelfde situatie .. die moeten dan ook maar weg. Het gaat an sich niet om Mauro maar wel om het feit dat er een fout in het systeem is blootgelegd wat men niet wil toegeven / aanpassen.

In WWO II keek men ook de andere kant op als er dingen gebeurden die men liever niet zag, en die parallel is hier heel duidelijk aanwezig.

Helaas zijn er rechtskerkelijke mensen ( tijdje geleden een documantaire gezien op TV hierover ) die Wilders steunen in zijn beleid omdat ze bang zijn dat Moslims de macht overnemen en er wel degelijk druk achter de schermen is van Wilders op het CDA.

Bertiel
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bertiel » 01 nov 2011 18:59

Spons schreef:Wie zegt dat ik de Nazi's bedoel ? en ik ga zeker mijn mond niet spoelen voor jou ! maar de vergelijking van uitzetting, en de andere kant op kijken en zogenaamd niks gezien hebben gaat wel dergelijk op !

Als het hier zo democratisch toeging had men wel de internationale rechten van het kind gehandhaafd, dat heeft men niet gedaan, iemand 8 jaar lang aan een draad laten hangen heeft men wel gedaan, en dan al die andere (ong 75 kinderen ) in dezelfde situatie .. die moeten dan ook maar weg. Het gaat an sich niet om Mauro maar wel om het feit dat er een fout in het systeem is blootgelegd wat men niet wil toegeven / aanpassen.

In WWO II keek men ook de andere kant op als er dingen gebeurden die men liever niet zag, en die parallel is hier heel duidelijk aanwezig.

Helaas zijn er rechtskerkelijke mensen ( tijdje geleden een documantaire gezien op TV hierover ) die Wilders steunen in zijn beleid omdat ze bang zijn dat Moslims de macht overnemen en er wel degelijk druk achter de schermen is van Wilders op het CDA.

Kom op zeg, iemand terugsturen naar land van herkomst vergelijken met iemand sturen naar een vernietigingskamp om te worden vergast hetzelfde noemen dat moet je redelijk ziek in je hoofd zijn!
Mauro weet al jaren dat hij op z'n 18de terug moest naar land van herkomst, en nu krokodillentranen??

Wat heeft rechtskerkelijkheid en Wilders met mijn post te maken??

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 01 nov 2011 19:22

heb je mij vergassen horen noemen ? nee en dat bedoel ik ook niet , wel het de andere kant op kijken wat mensen in de tweede wereldoorlog deden als er iets gebeurde wat niet klopte en doen alsof er niks aan de hand is, in dit geval het CDA (onder druk van Wilders ) die eens buiten de regels moet kijken !

Wat ik bedoel met rechtskerkelijken en Wilders ? Een tijd geleden was er een documantaire op tv waarin bleek dat rechtskerkelijke Wilders zijn ideën steunen en achter staan. Alleen kan je dat niet hardop zeggen als je voor een SGP stemt he ... want dat rijmt niet met elkaar, waarom steunen ze Wilders oa .. bang dat ze hun geloof verliezen door de Hitze van Wilders met de moslims, en buitenlanders..

Alsof iedere buitenlander een Moslim is.. Wat dat betreft was het schokkend als je nagaat dat het ook met kleine dingen begon in de tweede wereld oorlog. Ook toen was er een tegengeluid dat achteloos weggezwaaid werd.

PVV-leider Geert Wilders is populair onder jongeren van de SGP. De gereformeerde jeugd waardeert de heldere retoriek van Wilders en staat achter zijn islamstandpunten.

De SGP-jongeren vinden dat Wilders duidelijke taal spreekt De SGP-jongeren vinden dat Wilders duidelijke taal spreekt

Wilders vervolgd

'Hof importeert Saoedische wetten met vervolgen Wilders'
'Procedure tegen Wilders is moordpoging op PVV'
Wilders: Uitspraak is aanslag op vrijheid meningsuiting
Hof: Wilders moet worden vervolgd
Elseviercommentaar: Hof veroordeelt Wilders al voor het proces begint

Dat blijkt uit een enquête van de jongerenafdeling van de SGP onder achthonderd aanhangers van de partij in de leeftijdscategorie veertien tot 28 jaar.

Islam
Wilders beschermt de christelijke cultuur, vindt 30 procent van de ondervraagden. Zijn islamstandpunten worden door 16 procent onderstreept en bijna 4 procent zou ook daadwerkelijk op hem stemmen.

De populariteit van de PVV-leider komt niet uit de lucht vallen. ‘Onze jongeren zien de islam als een probleem in Nederland,’ zegt Dirk-Jan Nijsink, jeugdwerkadviseur van de SGP-jongeren, tegen elsevier.nl

‘Wilders verpakt die gevoelens in een duidelijk verhaal met simpele retoriek en dat spreekt een deel van onze achterban aan.’

Genuanceerder
De jongerentak van de gereformeerde partij vindt de uitkomst van de enquête vooral ‘jammer’. ‘Wilders heeft het altijd over de problemen, maar komt nooit met oplossingen,’ aldus Nijsink.

‘Ook wij hebben een duidelijk verhaal over immigratie en integratie. Het is alleen een stuk genuanceerder dan dat van Wilders en dat spreekt jongeren niet aan.’

De enquête is onderdeel van een onderzoek naar het imago van de SGP en de mening van de achterban over politieke actualiteiten. Zaterdag zal in Rotterdam een debat over de uitslag worden gehouden, met onder anderen SGP- Kamerlid Cees van der Staaij en Elseviercolumnist Bart Jan Spruyt.

Bertiel
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bertiel » 01 nov 2011 19:39

ik heb je de vergelijking horen maken (bij het omkijken) tussen de uitzetting in de tweede wereldoorlog en de uitzetting van Mauro. En over dat vergassen aangaat, dat was wel waar het op uit liep en DAAR draaiden ze hun hoofd voor om.
Nu moet je niet je postings gaan vergoelijken want het is te erg voor woorden dat je deze situatie hiermee durft te vergelijken.

Verder vroeg ik niet of je wilde uitleggen wat je bedoelde want die steek onder water was mij meer dan duidelijk, vroeg me alleen af wat het met mijn post had te maken.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 01 nov 2011 20:24

volgens mij was het geen steek onder water, want onder bv HHK of GGINNEd zullen ook wel jongeren zijn die zo denken , maar goed ik zei dus in zijn algemeenheid rechtskerkelijk , want het is wel zo dat niet alle jongeren zo zijn natuurlijk !

het vergelijk met WWO II wil ik niet zo ver laten gaan tot vergassing maar het negeren of niet kijken begon natuurlijk wel met kleine dingen die uiteindelijk tot erge gebeurtenissen geleid heeft,

Bertiel
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bertiel » 01 nov 2011 20:33

Spons schreef:volgens mij was het geen steek onder water, want onder bv HHK of GGINNEd zullen ook wel jongeren zijn die zo denken , maar goed ik zei dus in zijn algemeenheid rechtskerkelijk , want het is wel zo dat niet alle jongeren zo zijn natuurlijk !

wat heeft dat met mijn post te maken??
Verders... waar is de grens?
het vergelijk met WWO II wil ik niet zo ver laten gaan tot vergassing maar het negeren of niet kijken begon natuurlijk wel met kleine dingen die uiteindelijk tot erge gebeurtenissen geleid heeft,

dan moet je wel duidelijk zijn natuurlijk... en de kleine dingen die genegeerd zijn, waren die er ook tijdens WO2 of was dat ervoor?? Sorry, je komt niet zo geloofwaardig over.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 01 nov 2011 22:28

Spons schreef:het vergelijk met WWO II wil ik niet zo ver laten gaan tot vergassing maar het negeren of niet kijken begon natuurlijk wel met kleine dingen die uiteindelijk tot erge gebeurtenissen geleid heeft,

Ik begrijp Bertiel wel. Ook al bedoelde je het niet zo, elke verwijzing naar WOII roept dat soort associaties op en dat helpt niet in het gesprek.

Terug naar het onderwerp dan maar?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 03 nov 2011 23:26

Wilders beschermt de christelijke cultuur?

Pardon?

Vanwaar dat de cultuursector dan onevenredig zwaar getroffen wordt door bezuinigingen?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 04 nov 2011 06:50

Ik moest gisteren denken aan de gelijkenis van de barmhartige samaritaan. Die man lag daar in mekaar geslagen op de grond. Er kwam een priester en leviet voorbij die hem straal negeerden.... Nu hadden ze de Wet aan hun kant want anders zouden ze onrein zijn en hun werk niet meer kunnen doen. Dus volgens de wet hadden ze helemaal gelijk...
Volgens de wet hebben de mensen gelijk dat ze Mauro terugsturen..... maar volgens de wet van Jezus barmhartigheid????

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 04 nov 2011 17:21

Blijft de vraag: waar trek je de grens Pol?

En over negeren en WO2, de hardwerkende en belastingophoestende medelander die vooral de narigheid ondergaat van niet geïntegreerd kansentuig met beperkt vocabulair, die worden ook al jaren door politici genegeerd. Dat is net zo erg.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

maboc
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor maboc » 04 nov 2011 17:41

Katlheen schreef:Blijft de vraag: waar trek je de grens Pol?

En over negeren en WO2, de hardwerkende en belastingophoestende medelander die vooral de narigheid ondergaat van niet geïntegreerd kansentuig met beperkt vocabulair, die worden ook al jaren door politici genegeerd. Dat is net zo erg.

Fraai geformuleerd :oops:

Op wie doel je nu precies?
De toevoegingen "niet geïntegreerd" en "met beperkt vocabulair" doen mij vermoeden dat je hier vooral naar allochtonen kijkt. Waarom zijn zij nou precies "kansentuig"? Waarom het (bv.) "white trash" er niet in een adem bij noemen?

Owja...en waar trek je de grens? Wanneer is een persoon kansentuig en wanneer niet meer?

--edit : spelfoutje verbeterd
Laatst gewijzigd door maboc op 06 nov 2011 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Hij die u roept is trouw en doet zijn belofte gestand.
(1 Tessalonicenzen 5 vers 24)

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 04 nov 2011 18:43

Waar je de grens trekt is heel moeilijk. Bij een strafblad zouden ze zowieso terugmoeten... Flikken ze hier iets... ook terug. En heel de procedure moet binnen 2 maanden. Mensen vinden nederland een walhalla en dan weer terug de arremoe in..... Dan moet je ze niet te lang laten wennen.

Terug naar “Archief”