Uitzetting Asiel zoekers / behoeftigen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

blijblij
Kapitein
Kapitein

Re: Uitzetting Asiel zoekers / behoeftigen

Berichtdoor blijblij » 29 okt 2011 07:15

Iemand nog Pauw en Witteman gezien?

De grote CDA-huilebalk Bleker die Mauro en zn moeder uitnodigt voor FcTwente-Psv. Antwoordt: Mooi niet!

Wat verschrikkelijk! Schaamteloos en walgelijk. Alleen al om deze daad moet hij een vergunning krijgen.

"We schoppen je weg, is ff lastig met onze gristelijke grondslag, maar om het goed te maken neem ik je gezellig, voordat je moet oprotten, mee naar een voetbalwedstrijd."

Judas, spiegeltjes en kraaltjes, handen in onschuld wassen. Bah. Zo ff afreageren.

Bertiel
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bertiel » 29 okt 2011 10:01

maboc schreef:(
Je schrijft : "...op ons dak zullen krijgen".
Daat gaat bijvoorbaat al een hele erg negatieve klank vanuit.
Ik geef 't je te doen, uit je thuisland weggaan als 10 jarige, om een onbekende wereld in te gaan. Enige compassie is wel geboden in mijn beleving.
)

Wat zal de redenen zijn, oorlog, vervolging, onderdrukking of economische winst.

Verders is het natuurlijk te absurd voor woorden dat de politiek zich met uitvoering van de wet gaat bemoeien.
De wet wordt door hun bepaald en die is duidelijk, daar hebben PVDA maar ook CU en SGP met ingestemd dus moeten we nu niet gaan zeuren als die wordt uitgevoerd zoals de politiek (lees de kiezer) het wilde.
Vanitas vanitatum et omnia vanitas

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 29 okt 2011 16:47

Het CDA heeft vorige week nog om het hardst geroepen dat Mauro moest blijven.
Nu draait het als een Wouter Bos in 19-voud om.

De show van Gert en Geert is nog ranziger dan die van Geer en Goor.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 29 okt 2011 18:08

Speedy schreef:

Wetgeving is wetgeving. En deze wetgeving is door de voorganger(s) van Leers opgesteld en Leers heeft zich daar aan te houden. En nu wil de PvdA dat Leers een uitzondering maakt, terwijl ze hun mond hielden toen Albyrak het weigerde.

De woorden die je eerder gebruikt zijn zwaar aangezet. Staatsrechtelijk hoort een debat over een persoon niet op deze wijze thuis in de 2e kamer. Blamage voor de 2e kamer om te zien hoe ze elkaar aanpakken.

Tsja , wat deed Jezus ook al weer met de Farizeërs , die volgens de wet leefde.. en de regels strikt volgde... wat dat betreft vond ik Bart Chabot wel met een terecht heel sterk argument komen.

De C van Christelijk.. nee iemand 8 jaar lang aan zijn lot overlaten qua uitzetting of niet, de rechten van het kind volop Schenden en vervolgens als hij volgens de wet volwassen is het land uit willen gooien ?

Gaan we nu ook alle Illegalen (die zich niet hebben aangemeld ) direcht het land uitgooien, men zou eens bij zichzelf te rade moeten gaan hoe lang een procedure mag duren ... als je niet beter wist en je zou geen beeld hebben denk je dat je te maken hebt met een rasechte limburger...

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 29 okt 2011 19:52

Spons schreef:
Tsja , wat deed Jezus ook al weer met de Farizeërs , die volgens de wet leefde.. en de regels strikt volgde... wat dat betreft vond ik Bart Chabot wel met een terecht heel sterk argument komen.

De C van Christelijk.. nee iemand 8 jaar lang aan zijn lot overlaten qua uitzetting of niet, de rechten van het kind volop Schenden en vervolgens als hij volgens de wet volwassen is het land uit willen gooien ?

Gaan we nu ook alle Illegalen (die zich niet hebben aangemeld ) direcht het land uitgooien, men zou eens bij zichzelf te rade moeten gaan hoe lang een procedure mag duren ... als je niet beter wist en je zou geen beeld hebben denk je dat je te maken hebt met een rasechte limburger...

Een misselijk makende posting!
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 29 okt 2011 20:06

Spons heeft wel een punt. Coute que coute alleen de wet handhaven heeft al vaker tot waanzinnige situaties geleid.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 29 okt 2011 20:50

Mauro is door en door hollands. Zijn moeder leeft nog maar die heeft gezegd dat hij niet welkom is bij haar want ze zet hem voor de 2e keer in het vliegtuig en dan richting Portugal. Nu zal een 18 jarige niet met zich laten sollen, maar een warm welkom is het niet!
Ik ben bang dat hij gewoon terugmoet en dat dan de wet aangepast wordt en alle anderen mogen blijven!

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 29 okt 2011 22:15

Speedy schreef:

Een misselijk makende posting!

Dan hoop ik dat je goed misselijk bent geworden :) dan kan jij je ongeveer voorstellen hoe Mauro zich moet voelen...

maboc
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor maboc » 30 okt 2011 14:33

Bertiel schreef:[kwote="maboc"]
(
Je schrijft : "...op ons dak zullen krijgen".
Daat gaat bijvoorbaat al een hele erg negatieve klank vanuit.
Ik geef 't je te doen, uit je thuisland weggaan als 10 jarige, om een onbekende wereld in te gaan. Enige compassie is wel geboden in mijn beleving.
)
[/kwote]

Wat zal de redenen zijn, oorlog, vervolging, onderdrukking of economische winst.

Verders is het natuurlijk te absurd voor woorden dat de politiek zich met uitvoering van de wet gaat bemoeien.
De wet wordt door hun bepaald en die is duidelijk, daar hebben PVDA maar ook CU en SGP met ingestemd dus moeten we nu niet gaan zeuren als die wordt uitgevoerd zoals de politiek (lees de kiezer) het wilde.

Er is (gelukkig) ooit ook gekozen voor "discretionaire bevoegdheid". Als die bevoegdheid niet of te eng wordt begrepen door de ministers in questie is het wel degelijk zaak dat de 2e kamer daar stampij over maakt. Mauro zijn toekomst wordt gemaakt of gebroken deze week. Daar mag zeker wel wat over gezegd worden.

Helemaal omdat er nare politieke spelletjes over de rug van het individu worden gespeelt. Ik denk hier met name aan het CDA dat nog snel even wilde stemmen VOOR het CDA congres. Het CDA is (vergeef mij de uitdrukking) pluche-geil. Ze doen er van alles aan maar om in het pluche te blijven. Ook als ze daar in groot deel van hun achterban mee tegen zich in het harnas jagen. Ze willen Nederland niet vooruit helpen, ze willen vooral zichzelf vooruit helpen. Mijn vraag aan het CDA zou dan ook zijn waar de C in CDA precies voor staat, en hoe ze er uitdrukking aan (zouden willen) geven.
Hij die u roept is trouw en doet zijn belofte gestand.
(1 Tessalonicenzen 5 vers 24)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 30 okt 2011 14:43

Continu Draaiend Appèl

maboc
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor maboc » 30 okt 2011 15:43

Optimatus schreef:Continu Draaiend Appèl

:-)

Ah...dan is dat ook opgelost :-)

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 30 okt 2011 21:58

Ik heb er een dubbel gevoel bij. Mensen die het voor elkaar krijgen de media te mobiliseren krijgen met wat geluk die verblijfsvergunning. Maar hoevelen lukt het niet om de aandacht te trekken? Ik snap ergens wel de tweestrijd die Bleeker bij P&W ook liet zien. Je hebt de wet, maar ook de persoonlijke overtuiging. Als je willekeurig de wet gaat handhaven kun je er donder op zeggen dat volgende week de volgende Mauro in de krant staat.

Heb ook wel eens iemand horen opperen om er een soort prestatieverblijfsvergunning van te maken. Haal je je opleiding, dan mag je blijven.

maboc
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor maboc » 31 okt 2011 07:15

jip_86 schreef:Ik heb er een dubbel gevoel bij. Mensen die het voor elkaar krijgen de media te mobiliseren krijgen met wat geluk die verblijfsvergunning. Maar hoevelen lukt het niet om de aandacht te trekken? Ik snap ergens wel de tweestrijd die Bleeker bij P&W ook liet zien. Je hebt de wet, maar ook de persoonlijke overtuiging. Als je willekeurig de wet gaat handhaven kun je er donder op zeggen dat volgende week de volgende Mauro in de krant staat.

Inderdaad van die willekeur moeten we af. Duidelijke wet- en regelgeving, die dan ook gehandhaafd wordt. Dit laatste is wmb. van essentieel belang, anders bllijven er mensen instromen die 8 jaar aan het lijntje worden gehouden. Hoe lang moet een onderzoek van de IND duren vraag ik me vaak af.

Heb ook wel eens iemand horen opperen om er een soort prestatieverblijfsvergunning van te maken. Haal je je opleiding, dan mag je blijven.

Is vmbo dan goed of mbo, of moet het echt wel hbo of universiteit zijn? Ik zag een interview met de (adoptie) moeder van Mauro, waarin zij vertelde dat Mauro het MBO al pittig vond. Dus een HBO opleiding zit er niet echt in.
Voor volwassenen kan ik me goed voorstellen dat je een aantal eisen stelt bv. de taal spreken en binnen afzienbare tijd werk hebben.
Voor een kind ligt dat voor mij helemaal anders. Daartoe worden ze door de ouders/verzorgers in het thuisland bewogen/gedwongen. Die gaan helemaal niet uit vrije wil naar een ander land. Ze vallen dus op een vreselijke manier tussen wal en schip. De ene partij wil ze niet meer hebben (misschien wel heel goed bedoelt, maar ze sturen de kinders toch weg), en de andere partij wil ze eigenlijk niet ontvangen. En als ze dan ontvangen worden, dan toch met een boel mitsen en maren. Ik mis in de politiek maar ook hier online, zo vreselijk de compassie, het omzien naar elkaar.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 31 okt 2011 13:18

maboc schreef:Ik mis in de politiek maar ook hier online, zo vreselijk de compassie, het omzien naar elkaar.

Ik kan me dat goed voorstellen, echter heeft de politiek in mijn ogen eerst de plicht om te zien naar de eigen inwoners, voordat de hele wereldbevolking erbij wordt betrokken (niet in het extreme, geen 'eigen volk eerst').

In tijden van crisis en bezuinigingen kun je het toch moeilijk verkopen je grenzen open te stellen voor honderden, zo niet duizenden Mauro's. Ik weet niet of dat het gevolg zou zijn van het laten blijven van Mauro, trouwens. Ik neem aan dat politici daar een beter beeld van hebben.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 31 okt 2011 21:40

Gelet op de toenemende vergrijzing denk ik dat je de Mauro's nog heel goed kunt gebruiken in dit land. Ook MBO'ers met wapperende handjes kunnen van belang zijn in dit land.

Terug naar “Archief”