jip_86 schreef:Ik heb er een dubbel gevoel bij. Mensen die het voor elkaar krijgen de media te mobiliseren krijgen met wat geluk die verblijfsvergunning. Maar hoevelen lukt het niet om de aandacht te trekken? Ik snap ergens wel de tweestrijd die Bleeker bij P&W ook liet zien. Je hebt de wet, maar ook de persoonlijke overtuiging. Als je willekeurig de wet gaat handhaven kun je er donder op zeggen dat volgende week de volgende Mauro in de krant staat.
Inderdaad van die willekeur moeten we af. Duidelijke wet- en regelgeving, die dan ook gehandhaafd wordt. Dit laatste is wmb. van essentieel belang, anders bllijven er mensen instromen die 8 jaar aan het lijntje worden gehouden. Hoe lang moet een onderzoek van de IND duren vraag ik me vaak af.
Heb ook wel eens iemand horen opperen om er een soort prestatieverblijfsvergunning van te maken. Haal je je opleiding, dan mag je blijven.
Is vmbo dan goed of mbo, of moet het echt wel hbo of universiteit zijn? Ik zag een interview met de (adoptie) moeder van Mauro, waarin zij vertelde dat Mauro het MBO al pittig vond. Dus een HBO opleiding zit er niet echt in.
Voor volwassenen kan ik me goed voorstellen dat je een aantal eisen stelt bv. de taal spreken en binnen afzienbare tijd werk hebben.
Voor een kind ligt dat voor mij helemaal anders. Daartoe worden ze door de ouders/verzorgers in het thuisland bewogen/gedwongen. Die gaan helemaal niet uit vrije wil naar een ander land. Ze vallen dus op een vreselijke manier tussen wal en schip. De ene partij wil ze niet meer hebben (misschien wel heel goed bedoelt, maar ze sturen de kinders toch weg), en de andere partij wil ze eigenlijk niet ontvangen. En als ze dan ontvangen worden, dan toch met een boel mitsen en maren. Ik mis in de politiek maar ook hier online, zo vreselijk de compassie, het omzien naar elkaar.
Hij die u roept is trouw en doet zijn belofte gestand.
(1 Tessalonicenzen 5 vers 24)