quote="scheermes"Gelovigen van verschillende religies zeggen dingen te kunnen waarnemen die ik niet waarneem. En ze zeggen de enige waarheid te kennen en dat andere gelovigen dingen inbeelden of door iets anders beïnvloed worden. Omdat ik alle gelovigen even oprecht vind, kan ik dus weinig met deze getuigenverklaringen.
Het gaat scheermes hóé...tot God te komen en het onmogelijk voor een mens vrede met God te hebben, doordat de mens zo is afgedwaald van God, je weet dat we in de zondeval geloven en de leugen; dat we als God zouden zijn kennende goed en kwaad. De gevolgen hiervan kun je zien in de wereld en ook in je eigen leven...want jij bent het die bepaalt wat nou goed is en kwaad .... maar zo ook de meest grootste misdadigers.
En zo vinden Christenen de Waarheid in Jezus die de Weg is tot God, wedergeboren Christenen bepalen, (als het goed is) niet meer zelf wat goed en kwaad is, maar Hij is de Ene die dat volmaakte leven zonder kwaad voor ons heeft geleefd en is ook voor ons gestorven.
De geografische verdeling van religies vind ik bijzonder als het ingegeven zou zijn van Satan(want daar refereer je toch aan)?
Niet echt, ik denk dat satan overal bezig is mensen te verleiden, ook in dit land.
Jij stelt dat mensen met een andere religie in contact staan met Satan en zo een religieuze beleving hebben. Ik vraag mij dan af waarom dat bij mij nog niet is gebeurd.
Misschien ben je wel onder die invloed als je zegt dat je de Bijbel niet kan lezen. En natuurlijk
is er in jouw hart ook een tegenstand naar God toe, door Hem niet te geloven.
Sowieso vraag ik mij af waarom Satan alle niet christenen niet 1 tegen-religie bevordert i.p.v. zoveel verschillende.
Ik begrijp dat dat ook gaat gebeuren, dat er één religie komt, en hij alle mensen zal verleiden.
Ik kan me goed voorstellen dat als je op zoek bent naar iets, je het misschien wel kunt vinden in de bijbel. Maar ik ben niet op zoek als ik het objectief probeer te lezen, raak ik niet echt onder de indruk. Ik blijf met teveel vragen zitten.
Dat is niet verkeerd om vragen te hebben, wel als je op ALLE vragen een antwoord wil hebben, dat zal moeilijk worden.
Ik zal toch eerst zelf overtuigd moeten raken dat er iets bovennatuurlijks is voordat ik op zoek ga wat dat dan is.
Ik vind het jammer dat ook jij zegt eerst overtuigd te moeten raken vóórdat je op zoek gaat, en eigenlijk vind ik God niet iets bovennatuurlijks. God hoort bij de mens, God houdt van de mens, God is gestorven voor deze mens, en niet uit eigenbelang, maar Hij had het belang van de mens voor ogen, daarom wil Hij verzoening, en die is er door Zijn Zoon Jezus.
Hartelijke groet.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.