Refowebkids deel 15

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor paprikameisje2 » 18 okt 2011 21:50

even over slapen> Dat ritme kan je weinig mee. Het is gewoon iets wat ze hebben. Ik leg me er gewoon bij neer en ga er op tijd uit, als ik wat langer wil slapen, dus tot kwart over zeven ipv half zeven, dan zet k marijn beneden. en wacht ik tot julia kmot. En dat is tussen zeven en half acht. Nijntje wekker hebben we hier, maar werkt niet, en heb ook geen zin om de morgen te beginnen met ruzie omdat ze wakker is en wil spelen. Ik ga gewoon ook lekker uit bed, als ze puber zijn zijn ze ws het bed niet meer uit te sleuren.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 18 okt 2011 21:52

pas ging het hier in refowebkids nog over schoolkeuze voor je kind. dat had ik met veel interesse gevolgd, zelf heb ik mijn kind naar de dichtsbijzijnde christelijke school gedaan in het dorp ipv 20 km verderop naar de gkv-school ( waar de meeste kindjes uit de kerk naartoe gaan )

maar nu ik dit lees in de vragenrubriek:
http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/180 ... ertekenen/

werkelijk mijn mond valt open van verbazing....

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 18 okt 2011 22:00

meribel schreef:pas ging het hier in refowebkids nog over schoolkeuze voor je kind. dat had ik met veel interesse gevolgd, zelf heb ik mijn kind naar de dichtsbijzijnde christelijke school gedaan in het dorp ipv 20 km verderop naar de gkv-school ( waar de meeste kindjes uit de kerk naartoe gaan )

Imaar nu ik dit lees in de vragenrubriek:
http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/180 ... ertekenen/

werkelijk mijn mond valt open van verbazing....

Ja die van mij ook. Heb het gelijk als puntje op ons gespreks-punten-briefje geschreven voor kennismakingsgesprek. Heel eng zulke dingen. Beetje D66 achtig maar dan de andere kant op.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 18 okt 2011 22:04

:lol: ja inderdaad! vooral die vergelijking met D66 ( waarvan ik ook altijd het gevoel heb dat ze het atheisme willen verplichten voor iedereen )

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 19 okt 2011 07:49

dus dat soort dingen kun je ook nog tegenkomen...

ben benieuwd of wij hier een doorslapertje hebben. gisternacht van 23:30 tot 8 uur en vannacht van 22:30 tot 7 uur. heerlijk zeg, dan merk je dat je zelf ook weer een btje bij kunt tanken... ik hoop dat dit doorzet!

over (verborgen) reflux: ik denk dat het vaak voorkomt maar dat het niet altijd herkend wordt. bij de oudste gaf de ha dit ook aan omdat ze soms 's nachts zo ineens begon te kokhalzen omdat er nog voeding omhoog kwam. dus toen nutriton gebruikt, maar toen ze wat groter werd ging het ook ineens over. nu hebben wij uit voorzorg een badhanddoek onder het hoofdeind van het matrasje en je merkt ook dat ze kort na de voeding niet wil liggen in bed of de kinderwagenbak. dan begint ze ontzettend te kreunen en te doen, terwijl ze prima in het wipstoeltje wil zitten en dan valt ze zo in slaap. maar het is denk ik voor die kleintjes niet zo goed om ze te lang in het wipstoeltje te laten zitten?

trouwens, wat een leuke foto's. frederiek lijkt wel op jurian, of niet missf?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 okt 2011 08:31

Nexium ja, dat hadden wij ook :)
En over die basisschool, tja, zo gaat het nu eenmaal op die scholen. Daarom zou ik niet voor die school kiezen, omdat ik dat niet kan ondertekenen. Bij de toekomstige school van Jurian staat in de schoolgids dat de ouders afwijzend tegenover tv moeten staan. Ik zal ook eerlijk tegen het bestuur gaan zeggen als we op gesprek moeten dat wij dat niet staan. We hoeven gelukkig niks te ondertekenen ofzo, want anders kan hij daar gewoon niet heen.

Over slapen gesproken, ik heb weer te vroeg geroepen denk ik :shock: Vanmorgen werden ze allebei 9 uur wakker :D Had ik wel even nodig, omdat ik vannacht de nacht inga, en dan altijd het eerste nachtje gewoon oversla. Maar als ik dan al om 6 uur op had moeten staan was dat niks geworden. En overdag even'voorslapen' kan ook niet met kinderen. Vanmorgen om kwart voor 6 zat hij wel te huilen in bed en wilde bij ons slapen, maar toen heb ik hem weer lekker ingestopt, en bleef het dus stil tot 9 uur :D
En nogmaals: als ik gewoon werk had, regelmatig, en op tijd naar bed kon, dan vind ik het prima om mee te gaan in zijn ritme. Maar met mijn werk hou ik dat gewoon niet vol, en met al de vergaderingen ernaast. Maar dat laatste kan ik zelf wat aan doen natuurlijk om wat dingen af te zeggen.
het vervelende is wel voor hemzelf dat hij bijvoorbeeld morgen alweer om kwart voor 7 eruit moet, dan is zijn ritme natuurlijk helemaal weg. Gelukkig schijnen ze er allebei prima tegen te komen, maar ik denk wel dat altijd hetzelfde ritme beter is voor een kind.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 19 okt 2011 08:44

Zo, bizar! Dat over die school in de vragenrubriek! Wow!

Maarre, MissF: goed dat je eerlijk gaat zijn, maar dan is de consequentie toch zeker gewoon, dat Jurian niet naar die school mag?
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 19 okt 2011 08:47

@ MissF; weten jullie zeker dat jullie niks moeten ondertekenen? Zelfs de gewone christelijke basisschool hier in het dorp verwacht dat je iets ondertekend. Ging er vanuit dat bijna elke school wel iets heeft om te ondertekenen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 okt 2011 09:13

Als het goed is mag hij dan wel gewoon naar die basisschool, mijn broertje en zusje zaten er ook op, en wij hadden thuis ook gewoon tv. Dus ik denk dat het allemaal wel meevalt.
En iets ondertekenen zal wel, maar dan gaat het daar volgens mij vooral om dat je respect hebt voor de visie van de school, niet dat je hem onderschrijft. En dat vind ik nogal een verschil. Er zitten daar ook kinderen van ouders die nergens of amper ergens aan doen. Dus zo breed is het gelukkig wel. En als we wel moeten ondertekenen dat we geen tv kijken, dan hebben we een probleem, want bij de christelijke school die even ver weg zit, moet je je kind met 1,5 al hebben ingeschreven, anders ben je te laat.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 okt 2011 09:23

Evelien, waar ik trouwens ook nog aan dacht: vaak voeden schijnt ook niet echt bevorderlijk te zijn. Altijd als Frederiek huilde dacht ik: ze wil drinken. Dus steeds laten drinken. Maar dan heeft de maag helemaal geen kans om rust te krijgen. Maargoed, toen ze na 2 weken medicijnen wel nog vaak dronk, omdat ze anders bleef huilen (niet meer van de pijn dus, maar echt van de honger), gaf ik wel elke 2 uur, maar het schijnt beter te zijn om het te beperken, en niet een voeding geven, en een half uurtje later nog een beetje ofzo.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 okt 2011 11:46

Ja klopt MissF, dat had ik ook al in m'n achterhoofd. Gisteravond heeft manlief afgekolfde melk gegeven in een flesje iets verdikt, dat was om 10 uur. Hij dronk gelukkig uit een flesje (yes). Daarna kwam hij om 2 uur, 4 uur en om 7 uur pas weer. Toen om kwart voor 10 en nu slaapt hij nog steeds en ik ga hem niet wakker maken voor z'n voeding. Hij komt straks heus wel. Dus de 3 uur komt weer terug (muv vannacht, maar dat was maar 1 keer). En ik merk dat hij nu een stuk rustiger is nu we de tips van de osteopaat hebben uitgeoefend. Alleen zit ik n beetje met die medicijnen. Moeten we die gaan vragen bij de huis arts en gaan in nemen? Ja of nee. Hij huilt nog wel maar niet meer zo'n gekrijs en we merken wel dat z'n voeding omhoog komt en dat hij daar zo ontzettend mee bezig is. Ik wil even wachten tot morgen en dan bel ik wel met de (waarnemend) huisarts en anders de HAP.

Verder gaat het echt lekker nu, nu we dus ook weten wat hij mankeert. Vanochtend ging ik hem verschonen en hij lag om zich heen te kijken en ik begon tegen hem te praten en hij keek me echt gericht aan en begon te lachen. Zo heerlijk. :mrgreen: :oops: Vanochtend naar het CB geweest. Hij is heerlijk gegroeid. Hij is 1 kilo aangekomen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 okt 2011 12:25

Fijn dat het nu al beter gaat Evelien!
Wat de CB arts zei tegen mij is dat indikken van voeding in principe ook goed kan helpen. Want als het niet meer omhoog komt, dan heeft een kindje ook geen last meer van het zuur. Dus zijn zuurremmers ook niet nodig. Maar omdat ik bv gaf, en niet alle voeding wilde gaan kolven in indikken, heeft hij toch medicijnen gegeven, ook omdat haar slokdarm toen al zo pijnlijk was, dat alle beetjes die toch omhoog kwamen, pijn bleven doen.
Ik zou als ik jou was gewoon even overleggen met een huisarts. HAP is volgens mij niet nodig, als je al eerder even met de huisarts belt. Of eerst kijken of het helpt om nutriton erdoorheen te doen.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 19 okt 2011 12:38

Fijn dat jullie nu weten wat er aan de hand is, Evelien! Hopelijk blijft het steeds beter gaan!

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 19 okt 2011 12:54

fijn dat het vannacht beter ging evelien! en indd, even overleggen met een ha kan altijd.. hij is ook goed gegroeid zeg! hoeveel woog hij ook al weer bij zijn geboorte?
leuk he, dat eerste lachje! we zitten er hier ook met smart op te wachten :mrgreen:
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 okt 2011 13:49

Hij woog 3315 gram bij z'n geboorte en toen de wijkverpleegkundige kwam was het 3500 gram en nu weegt hij 4540 gram.
De bv doet hem dus erg goed. :mrgreen:

Terug naar “Archief”