Refowebkids deel 15

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor ajl » 17 okt 2011 08:58

Later naar bed doen, ben ik persoonlijk geen voorstander van. Ik ben zo'n ouderwetse moeder die vind dat kleine ukken gewoon op tijd naar bed toe moeten. Bij ons liggen ze er rond 19.00 uur gewoon in mogen ze er altijd vanaf 6.00 uur uit. Dan staan wij zelf ook op, maar ik begrijp dat je daar geen voorstander van bent 8)
Jurian is toch bijna 3 jaar? Er zijn van Nijntje wake up wakkers, die je op een tijd kan instellen dat de kids op mogen staan. Dan doet Nijntje nl. haar oogjes open en komt er een zonnetje. Ze zijn wel duur ( 35 euro), maar het schijnt wel te helpen.

Al vraag ik mij persoonlijk wel af of je het moet willen dat hij tot 9.00 uur uitslaapt. Dan heb ik zelf nl. altijd het idee dat ze of te laat naar bed gaan of oververmoeid zijn of ziek zijn. Aan de andere kant zullen er ook ouders zijn die het zielig vinden dat onze kids als ze naar het kdv gaan er al om 6.30 uur uitzijn :wink:

@ evelien Dat gehuil ken ik jammer genoeg ook heel goed. Wat ik begreep van de osteopaat is dat dat met name voor kan komen bij kinderen die een traumatische bevalling achter de rug hebben, zoals een vacuümponp. Mijn beide kids zijn met grof geweld geboren en krijsten ook de hele dag en C. ook nog eens de hele nacht. Dat is echt afgrijselijk. Ik zou eens bellen met een osteopaat. Mijn ervaring is dat de huisarts en het cb het te makkelijk afschuiven als een overbezorgde moeder en zeggen dan gewoon dat huilen erbij hoort, maar je wordt er gewoon horendol van.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 okt 2011 09:02

Nou, voor mij hoeft het absoluut niet 9 uur te zijn, een tijdje was het tussen 7 en half 8, dat vind ik ook prima. maar 6 uur, dat trek ik zelf gewoon niet eigenlijk. Wel als ik op tijd in bed lig, maar met mijn avonddiensten lukt dat niet, en dan is voor mij een nacht van half 12 tot 6 echt te kort.
Zo'n wekker kan ik wel eens zoeken, of gewoon een oude wekker die hier nog ligt neerzetten en af laten gaan om 7 uur. Bedankt voor het idee!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 17 okt 2011 09:20

Nee, met avonddiensten zou ik dat ook niet trekken. Ik heb mijn slaap ook hard nodig. Daarom lig ik er eigenlijk altijd rond 21.30 uur al in. Dan lukt 6.00 uur nog wel.

Ik heb de nijntje wekker trouwens gevonden op internet http://www.dewinkelvannijntje.nl/interi ... ainer.html

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 17 okt 2011 09:41

Ligt er aan hoelaat Jurian er 's avonds in gaat? En of je het idee hebt dat hij 's morgens uitgeslapen is of nog enorm moe is?? En slaapt hij 's middags nog?
Gemiddeld hebben ze 10-12 uur slaap nodig per nacht, sommigen wat minder (mijn jongste) sommige wat meer (dat ken ik helaas niet...:-).
Ik vind het dan persoonlijk ook nogal veel gevraagd van een kind dat ze moeten blijven liggen als ze gewoon uitgeslapen zijn. Onze jongste gaat nu meestal rond 20.30u naar bed is is rond 6.30u echt uitgeslapen...Met het bureau overgehad; hun zeggen gewoon accepteren, de één heeft gewoon meer slaap nodig dan de ander.
Omdat Jurian altijd wel veel sliep heb je kans dat het even een fase is! (hoop...). Maar als hij 's middags nog slaapt heb je kans dat hij gewoon genoeg slaap krijgt.
Hier hebben we de laatste 3jaar nog nooit langer kunnen slapen dan 7uur. Ben stiekum wel eens jaloers op moeder die tot 8u in hun bed liggen...! Om het vol te houden (moet er 's nachts ook regelmatig uit) moet je echt op tijd naar bed waar het kan.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 okt 2011 10:15

Eerder sliep hij als hij overdag niet had geslapen van 19.00 tot 09.00 uur. Als hij wel sliep 's middags dan vanaf een uurtje of half 9. Nu slaapt hij nooit meer 's middags, al een tijdje niet meer, en slaapt hij om 19.00 uur. Dan lijkt hij ook echt wel moe, en slaapt hij bijna meteen. Maar misschien toch maar eens een half uurtje uitstellen, kijken of dat helpt.
Ik heb natuurlijk niet elke avond late diensten, maar er zijn ook vergaderingen, die pas 10 uur afgelopen zijn, dan lig ik ook niet voor half 11 in bed. Gelukkig hoeven we er 's nachts nooit uit, zoals jij 654321, want dat zou mij echt opbreken. Dan zou ik stoppen met werken denk ik ;)

wilhelmina
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor wilhelmina » 17 okt 2011 10:21

Ik zou de wekker niet af laten gaan missf. Stel je voor dat hij nog slaapt... :?
Wij hadden dit probleem ook. Ze gingen niet naar beneden maar er sliepen er 2 bij elkaar (tweeling, wilde niet apart slapen :roll: ) en die maakten elkaar wakker en gingen "keten".
Toen ze 2,5 a 3 jaar waren kochten we een digitale wekker en spraken af dat ze mochten praten en er uit mochten als de 7 voor de : stond.
De eerste tijd lag er een briefje met een 7 erop naast de wekker. Soms vergisten ze zich, dan kwamen ze als er een 7 achter de : stond maar ze hadden het snel door en het werkte! Ook voor onze eenling zoon was het een prima oplossing.
Als ze eerder wakker waren gingen ze een Donald Duck bekijken :D
Toen ze geen luier meer omhadden 's nachts mochten ze wel heeeel zachtjes naar de wc gaan voor 7 uur :lol:
Zijn trouw is groter dan mijn schuld

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 17 okt 2011 10:36

Vervelend evelien! Klinkt alsof hij ergens pijn heeft, met dat overstrekken! Zou ook bij een osteopaat langs gaan.. Hier na 2 behandelingen zoveel verbetering! N a de behandelingen had hij de eerste dag (en) ook nog last maar daarna niet meer!

Hier gaat t nu zo ontzettend goed! Hij is super vrolijk, lacht de hele dag en is druk aan het proberen voor uit te komen en om rechtop te gaan zitten, echt hilarisch! Paar weken geleden was hij heel gefrustreerd als iets niet lukte, sliep hij bijna niet en krijste veel, maar dat is gelukkig voorbij!

Qua hapjes gaat het ook top, hij vindt alles lekker en probeert zelf alles vast te pakken, wat een hopeloze smeerboel wordt :-)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 okt 2011 11:27

S. is met de vacuümpomp ter wereld gekomen (omdat ik al meer dan een uur aan het persen was). De geboorte heeft dus 1,5 uur geduurd. Best lang (al weet ik dat het nog langer kan). We zijn nu bezig met contact te zoeken bij een osteopaat in Utrecht.

Jannoek, wat heerlijk he om te zien hoe ze kunnen genieten van hun hapjes... en dan heerlijk zelf proberen en te pakken. :mrgreen:

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Lidia » 17 okt 2011 12:49

@MissF: Misschien kun je i.p.v. een wekker een lampje op een tijdschakelaar zetten, die bijv. om 7.00u aangaat. Als het lampje nog niet aan is, mag hij nog niet uit bed. Het is nu toch langer donker, dus dat moet opvallen.

Pluk01

Berichtdoor Pluk01 » 17 okt 2011 13:45

Ach Evelien, wat zielig! Hier ook een kindje wat heel erg opgeknapt is van een paar behandelingen bij de osteopaat! Zou er zeker langsgaan, al is het alleen maar voor controle! Onze osteopaat zei toen dat in heel veel landen het standaard is om je kind na een x aantal weken te laten nakijken door een osteopaat en dat dit in NL ook meer zou moeten gebeuren, zeker bij kindjes die een behoorlijk zware bevalling achter de rug hebben. Volgens hem zou dat een hoop klachten voorkomen, ook op latere leeftijd... Sterkte ermee hoor! Ik weet hoe vreselijk het is om je kindje zo te zien lijden/huilen!

@missf: balen zeg! Ik zou dat ook niet trekken hoor! En ik vind 6 uur echt te vroeg :oops: , 7 uur mag hij eruit, maar eerder niet. Gelukkig is hij meestal pas rond 8u wakker. Als hij wel eerder wakker is gaan we even naar hem toe, geven hem wat water en zeggen dat het nog te vroeg is om op te staan en dat hij nog even moet gaan slapen/knuffelen. Dat doet hij eigenlijk altijd braaf :lol: . Als hij na 7 uur wakker wordt mag hij er altijd gelijk uit, tenzij ik echt zie dat hij nog heel moe is. Hier trouwens altijd tussen 18.30 en 19.00u naar bed en dan slaapt hij dus tot een uur of 8. Maar ik moet er wel bijna altijd 's nachts nog uit voor hem, hij wordt altijd wel een keertje wakker van dromen of dorst oid. Hij slaapt 's middags niet meer, als hij dat wel doet, loopt hij tot half 11 's avonds over de vloer en dat vind ik niet de bedoeling. Doordeweeks gaat hij altijd gewoon op tijd naar bed maar in het weekend hebben we vaak verjaardagen etc. dus dan wordt het wel vaak laat. We nemen hem altijd overal mee naartoe eigenlijk. Als hij laat naar bed gaat slaapt hij 's morgens echt wel lang, vaak tot een uur of 9/half 10. Zo'n wekker is misschien inderdaad een idee, anders zijn deur dicht en aangeven dat hij pas van z'n kamer mag als jij hem komt halen? Lastig lijkt me! Zal eens nadenken of ik nog iets anders weet voor je.

Hier gisteren bij de huisartsenpost gezeten. Hij haalde heel gierend adem en hoestte behoorlijk raar, bleek pseudokroep te zijn. Gelukkig trok het snel weg, maar het was wel een akelig gezicht/gehoor. En precies nu mijn man in het buitenland zit voor werk natuurlijk... Maar nu merk ik niets meer aan hem. De dokter zei dat het vaak 's avonds komt opzetten, maar nu weet ik in elk geval wat het is als hij het weer krijgt.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 17 okt 2011 15:48

@Evelien Zwaar joh! Wat anderen ook zeggen osteopaat kan heel goed helpen ons hadden ze dat ook meegegeven omdat Nina met de vacuümpomp geboren is maar die heeft er gelukkig geen last van gehad.
Hopelijk wordt jullie mannetje snel een stuk rustiger. Hoe voel je jezelf?

@MissF Vervelend met dat slapen hopelijk gaat het snel wat beter en slaapt jullie stoere man weer langer. Slaapt jullie dochter wel uit?

@Pluk Dat is schrikken! Kunnen ze daar iets tegen geven of niet?

@Jannoek Fijn dat Floris zo goed in zijn vel zit! Nina vind eten ook zo leuk (behalve broccoli wil niet echt gaat ze echt van kokhalzen :oops: )
Gaat de BV nog steeds goed?

Heeft iemand van jullie ervaring met vliegen met kleine kinderen? Wij willen beleven en welzijn eind maart begin april naar Turkije met 4 volwassenen en 3 kleine kinderen (1 bijna 2,Nina 10/11 maanden en een baby van 6 maanden ongeveer)

Nina is vandaag al weer 5 maanden oud! Het gaat zo vlug...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 okt 2011 17:33

Wowh, morgen hebben we al een afspraak bij de Osteopaat. Ik ben heel benieuwd.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 17 okt 2011 18:45

Fijn Evelien! Ben benieuwd welke osteopaat, aangezien die van ons ook in Utrecht zit ;-). Hoop dat 't bij jullie ook effect heeft! Ik ging er toen vanuit dat ik direct met een ander kindje thuis zou komen, maar het duurde wel een dag, dus laat je daar niet door ontmoedigen als het niet direct na de behandeling werkt!

@Liefie broccoli hebben we nog niet geprobeerd, maar wel appel, peer, banaan, sinaasappel, bloemkool, wortels en het maakt 'm echt niet uit. Alles is oké ;-)
Hij wordt gewoon boos als het niet snel genoeg gaat, haha!

En vijf maanden al weer, net als Floris. Echt bizar zo snel het gaat... Maar wel leuk, al die nieuwe dingen leren.
Wat vliegen betreft heb ik geen ervaring, maar het lijkt me echt helemaal niks. Sowieso houdt ik niet van vliegen, dus ik ga het ook zeker niet proberen ;-).
Met de auto op vakantie bevalt ons prima!

@pluk bah, vervelend! Sterkte!

Wat slapen betreft; hier al vijf maanden niet door kunnen slapen. Voor Floris er was sliep ik echt zeker 8 uur per nacht. Als ik dat niet deed was ik na een week echt enorm niet te genieten ;-). Nu slaap ik al minimaal een half jaar niet meer dan 6 uur per nacht, en ik trek het prima, zelfs met werken erbij.
Vind het nu ook ook prima om er 6 uur uit te gaan. Is het niet zo dat dat vanzelf went? 8-[

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 17 okt 2011 18:58

@MissF: hek voor zijn deur?
Wij zetten 's avonds een hekje in haar deuropening. (een extra hoge, zodat ze er niet over klimt) We hebben eerst met een lampje geprobeerd, dat is een tijdje goed gegaan, maar later kwam ze toch. (Rond 7.00)
Ze heeft een duplobox om mee te spelen. Rond 8.00 mag ze komen. Grappige is dat je haar soms rond 7.30 weer naar bed hoort gaan en ze gaat weer slapen. Ze gaat binnenkort naar een nieuwe kamer, dan proberen we het lampje weer.
Ik ben zelf geen voorstander van later naar bed. Ze ligt er rond 19.30 in. Soms in het weekend iets later, maar ze is dan echt niet later wakker.

@ Evelien: succes meis!
Time flies when you have none!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 okt 2011 19:08

wat fijn Evelien dat je zo snel kunt komen! Ik hoop echt voor jullie dat het gaat helpen!
Liefie, mijn schoonzus en zwager zijn verschillende keren met een baby gevlogen en zij vonden het prima te doen. Voor baby´s was er een bedje voorin het vliegtuig. nadeel is dat je dus je kindje alleen laat voorin het vliegtuig, of je moet het geluk hebben om voorin te zitten. Of steeds op schoot houden. Maar ook dat zal wel te doen zijn.
Persoonlijk vind ik vliegen helemaal niet fijn, en zou het ook liever niet met een kind doen. Dan ga ik wel ergens heen rijden. Maar het is dus best mogelijk met een baby vliegen :D

Jannoek, ik slaap nu sowieso ook minder dan ik eerst deed. En dat went idd wel ;) Toen we Jurian nog niet hadden kon ik zo van 22.00 uur tot 12.00 uru slapen. Heerlijk :D Nu kan ik dat niet meer, zelfs al zou het een keer mogen.
Maar ik blijf wel te weinig hebben aan 7 uurtjes. Zeker met mijn onregelmatige diensten is het niet zo heel goed te doen eigenlijk. Sowieso dat onregelmatige begint nu al op te breken hoor, met 2 kids. Dus misschien helpt het voor mij wel als ik regelmatig zou gaan werken.

Vandaag was Jurian doodmoe. Maar mijn ouders pasten vanmiddag op, en daar wilde hij al helemaal niet slapen. In zijn eigen bed met eigen dekbedje zou het misschien wel lukken 's middags. Maar vanavond heb ik hem toch maar eens tot half 8 wakker gehouden. Hij sliep meteen nadat hij in bad was geweest, en nu maar afwachten hoe vroeg het morgenochtend is :D Wie weet helpt het wel, iets later erin.

Terug naar “Archief”