Refowebkids deel 15

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor Evelien » 13 okt 2011 10:50

Dat heb ik dus gedaan, inbakeren. Toen werd het erger, hij wurmpt zich er helemaal uit. Maar goed net even weer een voeding gegeven en is daarna (gelukkig) zonder te huilen in slaap gevallen. Straks lekker naar buiten, wat een weer zeg.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 13 okt 2011 13:18

lastig evelien,

even pronken hoor A bel 7 weken
Afbeelding
Afbeelding

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 13 okt 2011 13:29

prachtig gempa!!!

Tijd voor de kapper? Er wordt nu regelmatig van uitgegaan dat Manoël een meisje is ... wat zeg jij meisje of jongen :mrgreen:

Afbeelding

lia
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor lia » 13 okt 2011 13:53

Evelien schreef:Dat heb ik dus gedaan, inbakeren. Toen werd het erger, hij wurmpt zich er helemaal uit. Maar goed net even weer een voeding gegeven en is daarna (gelukkig) zonder te huilen in slaap gevallen. Straks lekker naar buiten, wat een weer zeg.

Wij hebben alledrie onze kinderen moeten inbakeren, omdat ze anders zichzelf wakker hielden door met de armpjes te fladderen. De eerste keren vinden ze het soms vervelend en proberen ze zichzelf los te wurmen, daarna vinden ze er echt rust door!

TJ, kan me wel voorstellen dat iemand hem voor een meisje aanziet. Vooral die grooote ogen!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 13 okt 2011 14:10

Nina sliep ook erg onrustig (vanaf de 2de week) inbakeren hebben wij nooit gedaan maar vanaf de 3de week is Nina op haar buikje gaan slapen en nooit meer problemen gehad met zichzelf wakker maken door haar armpjes.

Sinds gisteren ging Nina elke keer van haar buik naar de rug en sinds vanmorgen draait ze elke keer op haar buikje echt heel grappig 5 dagen voordat ze 5 maanden is kan ze goed draaien (had geen idee wanneer ze ''moeten'' kunnen draaien maar dat is pas met 9 maanden)

Ik ga toch wel echt geloven in ''sprongentjes'' met 19 weken is er weer een en die kan 4 weken duren en ze vertoont wel die tekenen (vooral slecht slapen en dan overdag) Gisteren maar 1,5uur overdag geslapen en dat is bijna elke dag zo...
Vandaag heeft ze nog maar 50 min geslapen en ze vertikt het gewoon om te gaan slapen en ze is echt moe....
En ze is niet overprikkelt of zo want het maakt niet uit of we weg zijn of een paar dagen thuis het is elke dag hetzelfde liedje. Alleen na de laatste fles (tussen 19.00/20.00) gaat ze direct slapen tot de volgende morgen

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 13 okt 2011 15:53

Had pas een artikel in de krant gelezen, waarin stond dat er geen enkel bewijs is voor de zogenaamde sprongetjes.

Femke draait ook sinds vandaag (precies 6 maanden) goed van buik-rug-buik etc.
Ze draaide eerder ook wel, maar nu is het echt continue. :D

Slapen doet ze weinig. Toevallig vandaag nu aan haar derde slaapje bezig,
maar al een tijdje doet ze het met twee slaapjes op een dag, van ongeveer een half uur-één uur.
Maar voor de rest heel vrolijk gelukkig.

Gempa, mooi ventje!

TJ, ik zou idd even naar de kapper gaan. Tenminste, ik zou het zelf even knippen.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 13 okt 2011 15:58

@Ag Ik weet het maar het kwam wel overeen met Nina haar weken en nieuwe dingen doen na een paar mindere dagen dat vind ik wel apart.
Hier gaat het draaien ook heel de tijd door wel erg grappig.
Hier vandaag ook nog maar 2 slaapjes 1 van 50 min en 1 van amper 30 min maar ze is wel vrolijk maar mij lijkt het wel veel te weinig 2 weken terug was ze 1,5uur wakker en dan sliep ze weer 2 uur of langer.

@TJ Ik kan wel begrijpen dat mensen denken dat het een meisje is. Maar als je goed kijkt en je ziet zijn kleding vind ik het geen meisje :wink:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 okt 2011 18:03

Wat vervelend Evelien. Wat hier echt heel erg heeft geholpen is ritme en regelmaat. Op dagen dat we gewoon thuis zijn doet ze het het beste. Dan slaapt ze opeens wel 2 uur achter elkaar, en is zo tevreden. Ook steeds als ze maar iets moe leek in bed leggen. En alleen met haar wandelen als ze goed wakker is, omdat ze anders in de wagen weer in slaap viel, en dan thuis weer wakker schrok omdat we opeens stil stonden.
Nu gaat het gelukkig stukken beter, en kan ik haar makkelijk meenemen. Maar nog steeds slaapt ze alleen in haar eigen bedje of in de wagen op het kdv lange tijd achter elkaar, in de maxi cosi of als ik met haar wandel met de wagen is het een stuk korter. OOk reageert ze sneller op geluiden. Jurian sliep overal doorheen, zij niet.

Het gaat hier opeens wel heel snel allemaal. Gister draaide ze voor het eerst van haar rug naar buik, en toen ook meteen maar heel vaak, vandaag. Kom ik vandaag op het kdv om haar op te halen, zegt de leidster:' Tjonge jonge, ze was er druk mee, blijft maar rollen van buik naar rug en andersom'
:shock: huh, ik dacht dat ze ooit een keer per ongeluk van buik naar rug rolde, maar nu opeens heeft ze het door denk ik.
En ze heeft haar duim eindelijk gevonden. Zo lekker, ik hoop dat dat gedoe met die speen over is. Hij lag net namelijk nog in mijn mans auto die niet thuis is, maar ze heeft geen kik gegeven, lag ze net heerlijk te slapen met haar duim in haar mond. Ik vind een speen zo onhandig, die vergeet ik zo snel, en als ze dan niet zou slapen als ze de speen niet heeft, dat vind ik niks. Maar ze leert het dus vanzelf :D

haha, ik vind het een knul hoor tj, maar kan me wel indenken dat anderen denken dat het ook een meisje zou kunnen zijn :)

Wat is Abel een droppie zeg!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 13 okt 2011 19:04

Laten jullie je kinderen wel eens alleen thuis? En zo ja, vanaf welke leeftijd zo'n beetje?

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 13 okt 2011 19:16

Johan soms 5 minuten 's avonds om even de hond uit te laten als ik er niet ben. maar dat bedoel je vast niet :wink:
Afbeelding

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 13 okt 2011 19:21

Even over een speen: wanneer en nog belangrijker op welke manier bouw je dit af wanneer het niet vanzelf gaat?
Ons zoontje van ruim 1,5 is echt verslaafd aan dat ding. Slapen zonder speen lukt echt niet. Met als gevolg dat, wanneer hij hem 's nachts niet kan vinden (omdat het donker is, hij hem niet ziet, de speen op de grond is gevallen enz.) hij huilt en wij hem het speentje weer in moeten doen. Nu ben ik wel benieuwd of hij eens een keer door zou gaan slapen wanneer hij het speentje niet had...? Maar hoe ga je dat aanpakken? Of?

Over inbakeren: wij hebben het gedaan bij 1 van onze kinderen waar we veel baat bij hebben gehad. En nu had (ja, had) mijn zus echt een onrustige baby die veel huilde, hazeslaapjes deed, onrustig in bed lag. Nu is ze zo'n 2,3 weken geleden gaan inbakeren en haar dochtertje slaapt van voeding tot voeding. Na het voeding een vast ritme (bijv. even op schoot/ knuffelen/ spelen, dan in box/ wipstoeltje) en bij de eerste tekenen van moeheid op de commode inbakeren en in bed leggen. Werkelijk ze staat er verstelt van welk een ander kind ze heeft gekregen!

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 13 okt 2011 19:42

Wat een schattige foto's gempa, echt een mooi jochie!

@TJ; Bij de eerste opslag zou ik ook denken dat Manoël een meisje is, maar als je wat beter kijkt is het toch echt een jongetje hoor! Een knipbeurt zou idd misschien geen kwaad kunnen ...

@654321: Lastig, zo'n onmisbare speen ... Hier heeft de oudste 'm gehad tot hij ong. 2,5 jaar was, kon ook echt niet zonder. Op een gegeven moment ging de speen scheurtjes vertonen. 'k Heb toen ook nog een handje geholpen om dat slijtproces te versnellen :mrgreen: en gelukkig hoefde meneer geen 'potte speen', dus hebben we 'm samen in de prullenbak gegooid. Dat is lastiger bij een kind van 1,5 jaar, die snapt dat nog niet. Misschien eerst beginnen met geen speen geven tijdens het middagslaapje? Of als hij hem overdag ook weleens in heeft, dat zeker niet meer doen? Belonen? 'k Weet alleen niet of hij dat al snapt, dochterlief van 22 maanden zou geloof ik de link niet leggen tussen zonder speen slapen/spelen en een beloning krijgen, maar misschien jouw zoon wel.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 13 okt 2011 19:51

@Merisja: Dat komt weleens voor ja, maar het hangt helemaal af van het kind. Onze oudste (13) blijft ook nu nog maar max. een half uurtje alleen thuis, met dan op papier duidelijke instructies wat hij wel en niet kan gaan doen. Da's natuurlijk een uitzonderingsgeval, want zoonlief van 11 laat ik met een veel geruster hart even alleen thuis en zelfs de jongens van 9 zijn weleens een kwartiertje samen thuis. Toch probeer ik de keren dat dat voorkomt te beperken, want vooral de tweede vindt het absoluut niet gezellig als papa en/of mama niet thuis zijn.
Wel komt het -zoals vanavond bijv.- regelmatig voor dat ik een kind naar muziek- of sportlessen moet brengen/halen, manlief weg is en dat de rest alleen thuis blijft. De jongste gaat -als ze niet op bed ligt- altijd mee, ik wil de kids niet de verantwoording voor zo'n ondernemende tante geven. Het gaat dan om max. 7 minuten, met buren naast en tegenover ons en een telefoonnummer om in noodgevallen te bellen op een vast plekje.

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 13 okt 2011 21:13

@Sophie77: Dan zijn ze al wel wat ouder! Mijn dochter is nu zeven en vindt het ontzettend stoer om even alleen thuis te zijn. Maar eigenlijk vind ik haar daar gewoon te jong voor. Heb het pas wel heel even gedaan omdat ik iets moest halen en ze zó lekker zat te lezen. Toen heb ik wel instructies gegeven van niet de deur opendoen en geen telefoon opnemen. Maar echt lekker voel ik me er niet bij. Op zich kan ik haar wel vertrouwen, het is een heel verantwoordelijk meisje. Maar ik vroeg me gewoon af of anderen dat ook wel eens doen en op welke leeftijd dan...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 13 okt 2011 21:57

Heb je geen buuf die je even kan seintje geven dat je weg bent en je dochter alleen thuis wil zijn? Zo zijn wij daar volgens mij mee begonnen. Het ene kind kun je dat beter bij doen dan bij de ander. Bij de oudste kon dat al toen hij 10 was maar bij de 2e, van nu 11, durf ik het nog niet goed aan.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Terug naar “Archief”