Het Verlossingsplan voor/van de mens, door wie?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

JHM
Kapitein
Kapitein

Re: Het Verlossingsplan voor/van de mens, door wie?

Berichtdoor JHM » 08 okt 2011 21:30

Je kunt hier lang over discussieren, God is Schepper van alles. Wij kunnen Zijn grootheid niet bevatten, dus ook niet of Hij wel of niet de Zoon is. Persoonlijk denk ik dat de Zoon een verschijningsvorm van de Vader is.
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

1a2b3c
Majoor
Majoor

Berichtdoor 1a2b3c » 08 okt 2011 21:59

Heb.1:3 Hij, Die de afstraling van Gods heerlijkheid is en de afdruk van Zijn zelfstandigheid,
Joh.14:9 ... Ben Ik zo'n lange tijd bij u, en kent u Mij niet, Filippus? Wie Mij gezien heeft, heeft de Vader gezien;...
Mat.3:17 En zie, een stem uit de hemelen zei: Dit is Mijn geliefde Zoon, in Wie Ik Mijn welbehagen heb!

Maar ook voordat Hij in het vlees staat van Hem: Spr.8:27 Toen Hij de hemel gereedmaakte, was Ik daar,.... 30 was Ik bij Hem, Zijn Lievelingskind, Ik was dag aan dag Zijn bron van blijdschap, te allen tijde spelend voor Zijn aangezicht,

Pasker
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pasker » 09 okt 2011 00:06

JHM schreef:Je kunt hier lang over discussieren, God is Schepper van alles. Wij kunnen Zijn grootheid niet bevatten, dus ook niet of Hij wel of niet de Zoon is. Persoonlijk denk ik dat de Zoon een verschijningsvorm van de Vader is.

En hoe zie jij dan jouw gebed als kind(zoon van God) tot de Vader?

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 09 okt 2011 08:25

Pasker schreef:En hoe zie jij dan jouw gebed als kind(zoon van God) tot de Vader?

Ik bid zowel tot de Vader als de Zoon. Ik dank de Vader dat op Zijn wil de Zoon gekomen is om ons redding te brengen. Ik dank de Zoon dat Hij mijn Redder en Verlosser is op wil van de Vader, aan wie alle eer en heerlijkheid toekomen.
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 09 okt 2011 09:52

Pasker schreef:Hier maak je volgens mij een denkfout beste @mohamed want op deze wijze zouden alle kinderen van God een gebed hebben met zich zelf en daarmee wil jij volgens mij beweren dat het alemaal onzin is.

Ik heb de tijd en moeite genomen om je uit te leggen hoe ik er over denk, als ik het allemaal onzin vond zou ik dat natuurlijk niet doen.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 09 okt 2011 09:54

JHM schreef:Je kunt hier lang over discussieren, God is Schepper van alles. Wij kunnen Zijn grootheid niet bevatten, dus ook niet of Hij wel of niet de Zoon is.

Het staat er gewoon letterlijk, dus kunnen wij prima bevatten dat hij de vader en de zoon is.

'Want een Kind is ons geboren, een Zoon is ons gegeven, en de heerschappij is op Zijn schouder; en men noemt Zijn naam Wonderlijk, Raad, Sterke God, Vader der eeuwigheid, Vredevorst' (Jes 9,5)

marin
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor marin » 09 okt 2011 11:56

Even terug naar het onderwerp.

Het ‘Verlossingsplan’ hetzij door meerdere levenservaringen of door een leven met Christus voor / van de mens, door wie? Dat is de insteek van dit onderwerp omdat er door de leden van het forum meerdere oplossingen worden geformuleerd in andere leefwijzen.

In de discussies op refoweb en andere forums worden vaak andere oplossingen en bestemmingen van de mens naar voren gebracht, dan ‘Christus en dien gekruisigd’.

Dus er worden oplossingen aangeboden ook in dit forum vanuit de mens zelf door zonder Christus de volmaakte kern van het leven te bereiken. Ik zou graag willen weten, hoe?

Zijn de oplossingen tot verlossing van de mens door verschillende ‘godendom’ of menselijke voorbeelden die een zelfverlossing ten voorbeeld stellen aanvaardbaar of verwerpelijk?

Of door het Verlossingsplan wat Christus de mens aanbiedt of zonder Christus tot een volmaakte levenswijze in een menselijk vorm te bereiken.
Jes 8: 20: Tot de wet en tot de getuigenis! Voor wie niet spreekt naar dit woord, is er geen dageraad. King James: Dit komt, omdat er in hen geen licht is.

Pasker
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pasker » 09 okt 2011 17:19

mohamed schreef:Het staat er gewoon letterlijk, dus kunnen wij prima bevatten dat hij de vader en de zoon is.

'Want een Kind is ons geboren, een Zoon is ons gegeven, en de heerschappij is op Zijn schouder; en men noemt Zijn naam Wonderlijk, Raad, Sterke God, Vader der eeuwigheid, Vredevorst' (Jes 9,5)

Als wij bovenstaande woorden allemaal zeggen dan ziet men het inderdaad nogal verschillend.
Het vervolg van die tekst is:
6 Groot zal de heerschappij zijn en eindeloos de vrede op de troon van David en over zijn koninkrijk, doordat hij het sticht en grondvest met recht en gerechtigheid, van nu aan tot in eeuwigheid. De ijver van de HERE der heerscharen zal dit doen.

Wanneer iemand nu wil beweren dat de Vader en de Zoon één en de zelfde zijn, dan is mijn vraag: Wáár staat die troon van David , , ,en wel, , van nu aan tot in eeuwigheid?

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 09 okt 2011 17:58

quote="marin"

Of door het Verlossingsplan wat Christus de mens aanbiedt of zonder Christus tot een volmaakte levenswijze in een menselijk vorm te bereiken.

Zonder Christus tot een volmaakt levenswijze te komen is onmogelijk omdat de mens een zondaar
is en opnieuw geboren moet worden.....maar zeg dat maar eens tegen iemand die in reïncarnatie
gelooft...dat heeft geen zin om daar mee in discussie te gaan.
Net zo min als met degene die maar blijven bekvechten over wie nou de Vader is en wie nou de Zoon,
Ze bevuilen dit topic van Marin die gaat over het Verlossingsplan voor de mens.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 09 okt 2011 20:39

Pasker schreef:Wanneer iemand nu wil beweren dat de Vader en de Zoon één en de zelfde zijn, dan is mijn vraag: Wáár staat die troon van David , , ,en wel, , van nu aan tot in eeuwigheid?

Op dezelfde plek als waar de boom des levens is, zie Openbaring 22,1-2.

Pasker
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pasker » 09 okt 2011 23:52

marin schreef:Even terug naar het onderwerp.

Het ‘Verlossingsplan’ hetzij door meerdere levenservaringen of door een leven met Christus voor / van de mens, door wie? Dat is de insteek van dit onderwerp omdat er door de leden van het forum meerdere oplossingen worden geformuleerd in andere leefwijzen.

In de discussies op refoweb en andere forums worden vaak andere oplossingen en bestemmingen van de mens naar voren gebracht, dan ‘Christus en dien gekruisigd’.

Dus er worden oplossingen aangeboden ook in dit forum vanuit de mens zelf door zonder Christus de volmaakte kern van het leven te bereiken. Ik zou graag willen weten, hoe?

Zijn de oplossingen tot verlossing van de mens door verschillende ‘godendom’ of menselijke voorbeelden die een zelfverlossing ten voorbeeld stellen aanvaardbaar of verwerpelijk?

Luc 17,33
Ieder, die zijn leven zal trachten te behouden, die zal het verliezen, maar ieder, die het verliezen zal, die zal het vernieuwen.

Pasker
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pasker » 10 okt 2011 00:09

schaapje schreef:[Zonder Christus tot een volmaakt levenswijze te komen is onmogelijk omdat de mens een zondaar
is en opnieuw geboren moet worden......

Alleen de ongelovige mens staat nog onder de Wet en is nog steeds een zondaar en zoekt derhalve zich zelf te rechtvaardigen.

De gelovige mens dankt de Vader omdat hij wedergeboren is dóór het offer van Christus en is nu zich zelf tot Wet.
Door de Heilige Geest die in de wedergeboren mens leeft (het kenmerk van een wedergeborene) is men in staat uit vrije wil, de wil van de Vader te doen. Hoeft niet natuurlijk maar de Vader zal het zeker op prijs stellen als mensen Zijn wil willen doen.
Daarom is het dan ook niet vreemd als de Vader hèn die Zijn wil willen doen wil erkennen als Zijn Zoon.

marin
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor marin » 10 okt 2011 00:11

Pasker schreef:
Luc 17,33 Ieder, die zijn leven zal trachten te behouden, die zal het verliezen, maar ieder, die het verliezen zal, die zal het vernieuwen.

Herziene Statenvertaling
Lucas 17: 33 Wie zijn leven zal proberen te behouden, zal het verliezen. En wie het zal verliezen, zal het behouden.

@Pasker zou je iets meer over deze tekst willen vertellen? (onderwerp verlossingsplan)
Jes 8: 20: Tot de wet en tot de getuigenis! Voor wie niet spreekt naar dit woord, is er geen dageraad. King James: Dit komt, omdat er in hen geen licht is.

Pasker
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pasker » 10 okt 2011 16:46

mohamed schreef:quote="Pasker"]
Wanneer iemand nu wil beweren dat de Vader en de Zoon één en de zelfde zijn, dan is mijn vraag: Wáár staat die troon van David , , ,en wel, , van nu aan tot in eeuwigheid?/quote]
Op dezelfde plek als waar de boom des levens is, zie Openbaring 22,1-2.

Wist niet dat David daar ooit een troon gehad heeft.
En verder lees ik ook in Jer 33,17
Want zo zegt de HERE: Nimmer zal het David ontbreken aan een man, die op de troon van het huis Israëls gezeten is; 18 en de levitische priesters zal het nimmer ontbreken voor mijn aangezicht aan een man die brandoffers offert, spijsoffers ontsteekt en slachtoffers brengt al de dagen.
Lees jij dat ook in Openbaring, van die priesters @mohamed?

Pasker
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pasker » 10 okt 2011 16:50

marin schreef:Pasker schreef:
Luc 17,33 Ieder, die zijn leven zal trachten te behouden, die zal het verliezen, maar ieder, die het verliezen zal, die zal het vernieuwen.

Herziene Statenvertaling
Lucas 17: 33 Wie zijn leven zal proberen te behouden, zal het verliezen. En wie het zal verliezen, zal het behouden.

@Pasker zou je iets meer over deze tekst willen vertellen? (onderwerp verlossingsplan)

Helaas moet ik je dan teleurstellen want ik kan niet meer bedenken dan wat ik hierboven al aan @schaapje schreef want het verlossingsplan van God is door Jezus al volbracht. Je kan het volgens mij nog hooguit hebben over alternatieve "verlossingsplannen" van andere goden maar daar kan ik je helaas niet bij helpen.

Terug naar “[Religie] - Open forum”