Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
JHM schreef:Je kunt hier lang over discussieren, God is Schepper van alles. Wij kunnen Zijn grootheid niet bevatten, dus ook niet of Hij wel of niet de Zoon is. Persoonlijk denk ik dat de Zoon een verschijningsvorm van de Vader is.
Pasker schreef:En hoe zie jij dan jouw gebed als kind(zoon van God) tot de Vader?
Pasker schreef:Hier maak je volgens mij een denkfout beste @mohamed want op deze wijze zouden alle kinderen van God een gebed hebben met zich zelf en daarmee wil jij volgens mij beweren dat het alemaal onzin is.
JHM schreef:Je kunt hier lang over discussieren, God is Schepper van alles. Wij kunnen Zijn grootheid niet bevatten, dus ook niet of Hij wel of niet de Zoon is.
mohamed schreef:Het staat er gewoon letterlijk, dus kunnen wij prima bevatten dat hij de vader en de zoon is.
'Want een Kind is ons geboren, een Zoon is ons gegeven, en de heerschappij is op Zijn schouder; en men noemt Zijn naam Wonderlijk, Raad, Sterke God, Vader der eeuwigheid, Vredevorst' (Jes 9,5)
quote="marin"
Of door het Verlossingsplan wat Christus de mens aanbiedt of zonder Christus tot een volmaakte levenswijze in een menselijk vorm te bereiken.
Pasker schreef:Wanneer iemand nu wil beweren dat de Vader en de Zoon één en de zelfde zijn, dan is mijn vraag: Wáár staat die troon van David , , ,en wel, , van nu aan tot in eeuwigheid?
marin schreef:Even terug naar het onderwerp.
Het ‘Verlossingsplan’ hetzij door meerdere levenservaringen of door een leven met Christus voor / van de mens, door wie? Dat is de insteek van dit onderwerp omdat er door de leden van het forum meerdere oplossingen worden geformuleerd in andere leefwijzen.
In de discussies op refoweb en andere forums worden vaak andere oplossingen en bestemmingen van de mens naar voren gebracht, dan ‘Christus en dien gekruisigd’.
Dus er worden oplossingen aangeboden ook in dit forum vanuit de mens zelf door zonder Christus de volmaakte kern van het leven te bereiken. Ik zou graag willen weten, hoe?
Zijn de oplossingen tot verlossing van de mens door verschillende ‘godendom’ of menselijke voorbeelden die een zelfverlossing ten voorbeeld stellen aanvaardbaar of verwerpelijk?
Of door het Verlossingsplan wat Christus de mens aanbiedt of zonder Christus tot een volmaakte levenswijze in een menselijk vorm te bereiken.
schaapje schreef:[Zonder Christus tot een volmaakt levenswijze te komen is onmogelijk omdat de mens een zondaar
is en opnieuw geboren moet worden......
mohamed schreef:quote="Pasker"]
Wanneer iemand nu wil beweren dat de Vader en de Zoon één en de zelfde zijn, dan is mijn vraag: Wáár staat die troon van David , , ,en wel, , van nu aan tot in eeuwigheid?/quote]
Op dezelfde plek als waar de boom des levens is, zie Openbaring 22,1-2.
marin schreef:Pasker schreef:
Luc 17,33 Ieder, die zijn leven zal trachten te behouden, die zal het verliezen, maar ieder, die het verliezen zal, die zal het vernieuwen.
Herziene Statenvertaling
Lucas 17: 33 Wie zijn leven zal proberen te behouden, zal het verliezen. En wie het zal verliezen, zal het behouden.
@Pasker zou je iets meer over deze tekst willen vertellen? (onderwerp verlossingsplan)
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten