Refowebkids deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor paprikameisje2 » 21 sep 2011 21:38

lenny: als de schoolinspecti elangs is geweest, zal de school daar anders tegenaan kijken. Idem met de vierjarige kinderen. Die moet de volledig aantal uren onderwijs krijgen. Dus mogen ze volle dagen naar school!! En ook direct als ze vier zijn.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 21 sep 2011 22:19

paprikameisje2 schreef:oooh wat kan je van de koude kermis thuiskomen. Heb gister een soort van informatieavond gehad rondom instroomkinderen op de basisschool en hoe alles reilt en zeilt.
Tja.. aangezien ik op de twee andere scholen veel invalwerk doe, weet ik wel oe daar gewerkt wordt, maar niet op deze. Deze drie scholen vallen onder 1 bestuur en vereniging. Tjoh.. ben zo geschrokken zo op een ouderwetse manier er nog wordt gewerkt, de oktobergrens wordt nog gehanteerd, de ouders weten gewoon niet wat voor consequenties dat heeft als je nu je kind al in groep 1 laat zitten, want het wordt als een doublure aangemeld.

Pffff... erg veel frustratie! hoop dat gauw de schoolinspectie komt om de boel door te lichten! Baal er nu wel van dat ik verstand heb van onderwijszaken! :cry: en nu gewoond e boel los kunnen laten, hopend in goed vertrouwen dat ze het werk goed doen.

En wat moet ik me voorstellen bij 'consequenties' dan?

Gerlinde is van 1 oktober. Heeft vorig jaar vanaf die datum het hele jaar groep 1 gedaan, hele dagen, volle week. Nu bleek dat ze emotioneel gezien eigenlijk nog niet toe was aan groep 2, dus doet ze voorlopig tot de kerst nog 1. Dan kijken ze of in januari groep 2 gaat doen. (overigens in dezelfde klas) Eerlijk gezegd hoop ik niet dat dat gebeurd, gaat ze lekker volgend jaar na de zomer groep 2 doen. Wat deze 'consequenties' dan wel mogen wezen, ik zou het echt heel verschrikkelijk zielig vinden als ze elk jaar, acht jaar lang achter de feiten aanhobbelt en er verschrikkelijk hard aan moet trekken om mee te kunnen komen.

Ik heb het zelf gezien toen ik in groep 3 zat... Plots kregen we na een week of drie 4 (!) oktoberkindjes uit groep 4 erbij.... Daarvan hebben er trouwens 2 groep 8 niet meer gedaan, maar dat vind ik dan een betere oplossing eerlijk gezegd...

felisa
Mineur
Mineur

Berichtdoor felisa » 21 sep 2011 22:27

Bij ons mag je als ouder kiezen, of je je kind hele of halve dagen naar school wil, als het vier jaar wordt.
Die keuze kan verandert worden in december of maart.
Mijn zoontje wordt in oktober 4 jaar, wij kiezen ervoor om hem eerst halve dagen naar school te doen.
In maart bekijken we het opnieuw.
Aan het eind van het schooljaar worden de 'oktober-december' -kinderen getest of ze door kunnen naar groep 2, of dat ze groep 1 nog een keertje doen.

Nou ja, we zien wel, ik kan me er niet zo druk over maken. Wat is nu een jaar op de schooltijd van een kind :wink:

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 21 sep 2011 22:34

Lenny,
Herkenbaar en vind het echt heel moeilijk. Omdat vaak juist leuke/lieve/belangstellende mensen het kunnen vragen op een manier of het een doodnormale vraag is.
Ik zei dan lachend: 'geen idee, weet jij het?' of iets in die trant.
Nu vragen héél veel mensen of we nu 'klaar' zijn of ze vragen recht in m'n gezicht: 'was dit de laatste?'
[-X

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 22 sep 2011 07:00

Je kind kan tegenwoordig neit tweekeer meer blijven zitten op de basisschool, dus zal je kind, naar het speciaal onderwsij moeten, terwijl ze gewoon is blijven zitten in groep 1, en er is verder niks mee gedaan, geen extra hulp en handelingsplannen ed!

Tja, mijn kind hoeft ook niet persee door, maar ik wil wel dat ze haar ziena ls uniek en niet van: ze komt na de kerst en ze rommelt maar wat aan tot de zomer! :shock:

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 22 sep 2011 08:04

Ow, is dat het.. Die overheid ook altijd :roll:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 22 sep 2011 08:27

Ach, ik maak mij er niet zo druk om. Ik vind het belangrijker dat mijn kind het naar zijn zin heeft op school en die capaciteiten benut die het heeft. En als ons kind minder slim is en naar speciaal onderwijs moet dan is dat zo. Ook zo'n kind komt er wel.

Over de 'kindplanning' en de vragen heb ik zelf geen moeite mee, helemaal goede vrienden en ouders weten wel hoe wij er in staan. Ik moet eerlijk zeggen dat goede vrienden ook wel weten als wij nog een kleintje willen. Misschien scheelt het ook wel dat tegen de tijd dat wij die wens weer hebben, het al die keren ook gelijk zover was. Ik vraag er bij mensen die 'verder'van mij af staan zelf niet naar of het moet echt ter sprake komen.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 22 sep 2011 09:27

paprikameisje2 schreef:Je kind kan tegenwoordig neit tweekeer meer blijven zitten op de basisschool, dus zal je kind, naar het speciaal onderwsij moeten, terwijl ze gewoon is blijven zitten in groep 1, en er is verder niks mee gedaan, geen extra hulp en handelingsplannen ed!

Tja, mijn kind hoeft ook niet persee door, maar ik wil wel dat ze haar ziena ls uniek en niet van: ze komt na de kerst en ze rommelt maar wat aan tot de zomer! :shock:

Ik hen een nichtje van oktober, heeft 2 jaar groep 1 gedaan en is ook nog een keer blijven zitten. Dat kan gewoon hoor. De kinderen moeten voor een bepaalde leeftijd van school zijn. Soms gaan de kinderen dan in groep 7 al van school maar dat is vaak meer omdat groep 8 toch niets voor hun is en ze beter af zijn op het vmbo. Naar het speciaal onderwijs gaan ze niet omdat het 'oude' leerlingen zijn.
Dat 'blijven zitten' vind ik zo'n onzin, ik krijg nu bijna de neiging om ons novembermeisje pas na de zomervakantie naar school te laten gaan dan mag ze (hoop ik) gewoon groep 1 doen.
De inspectie wil wel dat alle kinderen doorgaan maar emotioneel kan dat vaak helemaal niet. Wij zijn net met A naar de schoolarts geweest en ik gaf aan dat hij nog heel speels is, dat hij een jonge leerling is en dat ik hem evt liever een jaar langer in goep 2 zag zitten dan dat hij nog niet aan groep 3 toe is. Hij is trouwens best pienter dus om het leren zou hij wel moeten kunnen.
Jamillah, lekker dat ze gewoon nog mag kleuteren en eventueel wat langer.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 22 sep 2011 11:28

Lenny schreef:ff iets heel anders als schoolperikelen hoor: ik kreeg van de week bom de vraag: wanneer komt de tweede? :shock: Vond het echt NIET leuk!!! Wist ff niet wat ik moest zeggen ook. De toespelingen erop worden de laatste tijd al steeds meer (dochterlief is bijna 2), maar zo plompverloren in mijn gezicht nog niet meegemaakt... :oops:

Dat krijg ik enorm vaak te horen als mensen niet weten van onze situatie :roll: :? Ik vind het onnodig en asociaal. Ik zeg vaak: ik heb geen idee, we oefenen iig vaak zat :mrgreen: Dan zijn ze vaak wel stil :lol:
Toen ik pas vertelde tegen iemand dat M geadopteerd is en dat we nog een keer hopen te adop[teren vroeg de mevrouw in kwestie: Dus jij kijkt naar iedere zwangere vrouw en denkt: ik wil jouw kind :shock:

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 22 sep 2011 11:53

@ LauraC: :shock: :shock: Vreselijk zeg!! Wat een mensen lopen er toch rond he...

Ik zou het zelf ook nooit vragen (of ik moet echt close zijn met iemand, dat ik weet dat het kan), maar kan er op zich wel tegen als mensen het vragen. Maar het gaat gewoon om de manier waarop! Ik zat echt ff zo te kijken, wist niet gelijk wat ik moest zeggen en toen zei ik: tsja, wie zal't weten he... Ze vroeg gelukkig niet verder. Vorige week vroeg mijn kapster hoe oud mn dochter is. Dus ik vertelde dat ze bijna twee wordt. Toen vroeg ze: zouden jullie er nog wel meer willen? Dat vind ik al wel anders, voorzichtiger overkomen dan: en wanneer komt de tweede? En ja ik vind het ook best pijnlijk, zou namelijk dolgraag een tweede willen!! En zulke vragen/opmerkingen confronteren je daar wel elke keer mee.

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 22 sep 2011 12:08

Ik vind het ook altijd heel brutaal om het zomaar te vragen!

Wij zijn nu een half jaar getrouwd, en m'n collega laatst ook, ben je zwanger joh! Wat leuk! Gefeliciteerd! Ik word ook oma voor de 1e x...
Ik heb dr heel verbaasd aangekeken, heb geloof ik niks meer gezegd, ze was de dagen erna wel stil ;-)

Verder krijg ik genoeg 'hints', probeer het zoveel mogelijk te negeren, maar word er onderhand wel een beetje flauw van :roll:

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Lidia » 22 sep 2011 12:31

Heel herkenbaar, pas vroeg ook iemand of er al een broertje of zusje voor Joëlle kwam... 'k Heb maar gezegd dat het niet bij iedereen zo makkelijk gaat en verder niets. Terwijl wij het ook graag zouden willen. Ze weten dat we 6 jaar op haar hebben moeten wachten, dan kun je toch wel iets voorzichtiger zijn, of zie ik dat verkeerd.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 22 sep 2011 12:42

Aan de andere kant is het soms beter om er gewoon duidelijkheid over te scheppen dan er zo geheimzinnig over te doen. Ik liet pas helemaal trots onze 20 weken echo zien aan een collega en die barste in een enorme builbui uit. Zij bleek midden in het icsi-traject te zitten. Als ik dat had geweten, had ik eerst aan haar gevraagd of zij de echo wilde zien.Het onderwerp is regelmatig ter sprake gekomen en zij ging nooit op dit onderwerp in. Natuurlijk hoeft dat ook niet, maar bij mij op het werk speelt het wel enorm, veel single vrouwen rond de 35, relatieproblemen, ongewenste kinderloosheid.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 22 sep 2011 13:03

Toen Ilona 2 jaar was geworden, zei iemand: Zo, nu op naar de tweede. :/

En nu ik twee meiden heb, krijg ik te horen: Nou, de volgende een jongen he?!

Echt van die ondoordachte uitspraken, van mannen in dit geval.

Dat speldje blijft net in haar haar hangen.. :biggrin:
Afbeelding

Heb Fem gister voor t eerst banaan gegeven. Maar ze vond het maar niets!
Zag van die mooie foto's van liefie, dat Nina zo goed hapte.
Nou, zij deed haar mond amper open, en moest er van kokhalzen.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 22 sep 2011 13:07

Echt heel vervelend dat soort opmerkingen gelukkig hebben wie die nooit gehad. Wel zijn wij er open over geweest dat wij bij de HA geweest zijn en wat onderzoeken hebben gehad.

@AG de eerste 2 keer vond Nina het ook niks hoor maar nu gaat haar mondje al open als ik met haar lepeltje aan kom zo leuk!

Terug naar “Archief”