Wederkomst, opname en verdrukking

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

1a2b3c
Majoor
Majoor

Re: Wederkomst, opname en verdrukking

Berichtdoor 1a2b3c » 15 sep 2011 11:24

blijblij schreef:eeuwigheid schakelt de dimensie tijd uit, dus snel kun je niet zien in het licht van de eeuwigheid.

Ik heb het over snel in onze tijd, tegenover de eeuwigheid waarin geen tijd meer is. Als je in de eeuwigheid terugdenkt aan aan dagen of jaren van de tijd zegt dat nauwelijks iets meer lijkt mij.
De tijd is maar een zuchtje op de eeuwigheid.

1a2b3c 2 Pet.3:8 Maar laat vooral dit u niet ontgaan, geliefden, dat één dag bij de Heere is als duizend jaar en duizend jaar als één dag.
dalethvav schreef:Deze tekst wordt vaak ge/misbruikt om te zeggen: De wederkomst kan nog wel duizend jaar duren.

Met die intentie heb ik die tekst niet aangehaald, ik denk juist dat het nu echt niet lang meer duurt, mede om de argumenten die je verder noemt.

Cicero zei: "Dat ze zeiden: nu komt Jezus snel! Maar vervolgens ging de geschiedenis gewoon door."
Omdat het nu 2000 jaar later is, is het niet snel maak ik daaruit op, maar Gods klok is anders dan de onze.
Als bij Hem 1000 jaar als 1 dag is, dan is het nog steeds snel als Hij morgen of eventueel over 1000 jaar terugkomt.
Laatst gewijzigd door 1a2b3c op 15 sep 2011 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 15 sep 2011 11:45

1a2b3c schreef: ik denk juist dat het nu echt niet lang meer duurt, mede om de argumenten die je verder noemt.

En, als ik je goed begrijp, betekent dat in het licht van de eeuwigheid dat het nog net zo goed 10000 jaar kan duren.

1a2b3c
Majoor
Majoor

Berichtdoor 1a2b3c » 15 sep 2011 11:47

Yep, dat had ik er net nog even bijgezet in m'n vorige reactie, maar je was me net voor!

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 15 sep 2011 11:51

Ik vind dat maar een merkwaardig spelletje. Zo kun je alles wel roepen en als iemand dan zegt dat het nogal onwaarschijnlijk is zeg je gewoon dat het anders bedoeld is.

Luke.
Mineur
Mineur

Berichtdoor Luke. » 15 sep 2011 11:53

Nou,

enige aanwijzingen van Jezus wederkomst (of de opname, waarin wij eigenlijk in de lucht naar hem toegaan en Hij niet vanuit de lucht naar de Aarde komt) worden wel gegeven, met als meest duidelijke de enorme hoeveelheid mensen die stoppen met geloven en de ellende op aarde. Het probleem is alleen, dat het over 100 jaar mischien allemaal wel 2x zo erg is, dus kan ik nu niet met zekerheid zeggen dat Jezus in mijn leven terugkomt, ook al is het een pestbende op aarde. Ik hoop van wel echter, lijkt me wel wat, om niet te hoeven sterven ;)
1 Peter 3:15. Be ready always to give an answer to every man that asketh you a reason of the hope that is in you with meekness and fear.

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 15 sep 2011 11:58

1a2b3c schreef:2 Pet.3:8 Maar laat vooral dit u niet ontgaan, geliefden, dat één dag bij de Heere is als duizend jaar en duizend jaar als één dag.

dalethvav schreef:Deze tekst wordt vaak ge/misbruikt om te zeggen: De wederkomst kan nog wel duizend jaar duren.

1a2b3c schreef:Met die intentie heb ik die tekst niet aangehaald, ik denk juist dat het nu echt niet lang meer duurt, mede om de argumenten die je verder noemt.

Klopt, ik begreep eigenlijk niet goed met welke intentie je deze tekst aanhaalde. Daarom schreef ik ook ge/misbruikt. Maar omdat de tekst in dit verband aangehaald werd, meende ik hier toch even op in te kunnen haken.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Theosoof

Berichtdoor Theosoof » 15 sep 2011 11:59

Luke. schreef:Nou,

enige aanwijzingen van Jezus wederkomst (of de opname, waarin wij eigenlijk in de lucht naar hem toegaan en Hij niet vanuit de lucht naar de Aarde komt) worden wel gegeven, met als meest duidelijke de enorme hoeveelheid mensen die stoppen met geloven en de ellende op aarde. Het probleem is alleen, dat het over 100 jaar mischien allemaal wel 2x zo erg is, dus kan ik nu niet met zekerheid zeggen dat Jezus in mijn leven terugkomt, ook al is het een pestbende op aarde. Ik hoop van wel echter, lijkt me wel wat, om niet te hoeven sterven ;)

Die dingen die Jezus zegt als het gaat om de eindtijd. Zijn die specifiek voor nu bestemd of was die 1000 jaar eerder ook zo? Of 2000 jaar eerder? Of 3000 jaar eerder?

Waarom spitsen mensen het af op hun eigen tijd, zonder daarbij de vroegere tijd in de gaten te houden? Zijn er rampen? Ja, maar die waren er eerder ook. Staat nu natie op tegen natie? Ja, maar dat was eerder ook het geval. Is er nu ongeloof en spot? Ja, maar eerder eender.
En zo kan ik nog wel een tijd doorgaan. Maar dat doe ik maar niet, mijn punt is wel duidelijk hoop ik.

1a2b3c
Majoor
Majoor

Berichtdoor 1a2b3c » 15 sep 2011 12:57

Cisero en Theosoof zeggen eigenlijk hetzelfde als wat er staat in 2 Pet.3:4 en zeggen: Waar is de belofte van Zijn komst? Want vanaf de dag dat de vaderen ontslapen zijn, blijven alle dingen zoals vanaf het begin van de schepping.
Cisero: "Dat ze zeiden: nu komt Jezus snel! Maar vervolgens ging de geschiedenis gewoon door."
Theosoof: Zijn er rampen? Ja, maar die waren er eerder ook. Staat nu natie op tegen natie? Ja, maar dat was eerder ook het geval. Is er nu ongeloof en spot? Ja, maar eerder eender.
En zo kan ik nog wel een tijd doorgaan. Maar dat doe ik maar niet, mijn punt is wel duidelijk hoop ik.

Daarop zegt Petrus dat 1000 jaar bij God is als 1 dag en 1 dag als 1000 jaar. En Cisero, dat is geen spelletje om het kloppend te krijgen, maar dat staat er gewoon.
We moeten Hem gewoon altijd verwachten, als je wist dat het nog 1000 jaar zou duren zou je vandaag niet waakzaam zijn denk ik.

Let eens op de terugkeer van de Joden naar hun land, de ontwikkelingen in het midden-oosten.

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 15 sep 2011 13:02

Nee nu probeer je me iets in de schoenen te schuiven.

Ik zeg in dit topic nergens dat ik twijfel aan de belofte van zijn komst. Ik zeg alleen dat ik het onzinnig vind om te zeggen dat het nú toch echt gaat gebeuren. Dan kijk je volgens mij niet verder dan je neus lang is.

Theosoof

Berichtdoor Theosoof » 15 sep 2011 13:02

De schrijver van 2 Petrus wist dit ook, en probeerde de kudde hoopvol te houden.

Ik zeg expres de schrijver van 2 Petrus, voor een goed verstaander :mrgreen:

Terug naar “Archief”