blijblij schreef:eeuwigheid schakelt de dimensie tijd uit, dus snel kun je niet zien in het licht van de eeuwigheid.
Ik heb het over snel in onze tijd, tegenover de eeuwigheid waarin geen tijd meer is. Als je in de eeuwigheid terugdenkt aan aan dagen of jaren van de tijd zegt dat nauwelijks iets meer lijkt mij.
De tijd is maar een zuchtje op de eeuwigheid.
1a2b3c 2 Pet.3:8 Maar laat vooral dit u niet ontgaan, geliefden, dat één dag bij de Heere is als duizend jaar en duizend jaar als één dag.
dalethvav schreef:Deze tekst wordt vaak ge/misbruikt om te zeggen: De wederkomst kan nog wel duizend jaar duren.
Met die intentie heb ik die tekst niet aangehaald, ik denk juist dat het nu echt niet lang meer duurt, mede om de argumenten die je verder noemt.
Cicero zei: "Dat ze zeiden: nu komt Jezus snel! Maar vervolgens ging de geschiedenis gewoon door."
Omdat het nu 2000 jaar later is, is het niet snel maak ik daaruit op, maar Gods klok is anders dan de onze.
Als bij Hem 1000 jaar als 1 dag is, dan is het nog steeds snel als Hij morgen of eventueel over 1000 jaar terugkomt.