Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Luke. schreef:Ik vraag mij dus af, hoe christenen die geloven in een oude aarde dit kunnen rijmen met evolutie? Ik denk dat er ontzettend veel problemen tevoorschijn komen als je de onfeilbaarheid van de Bijbel probeert te koppelen aan evolutie, en het feit dat mensen dit toch kunnen getuigt van dat zij oplossingen hebben gevonden voor die problemen. Zou iemand mij kunnen verlichten?
Luke. schreef:Hoe doe je dat dan met dood voor de zondeval? Volgens de Bijbel is de dood veroorzaakt door de zondeval, maar als Adam en Eva ontstaan zijn door jaren van evolutie, zijn er al een heel stel dieren en sub-mensen gestorven voordat Eva de kans kreeg van die appel te eten.
Luke. schreef:Symbolisch voor wat dan? Heeft God een heel Bijbelboek nodig om te zeggen: Ik heb het allemaal gemaakt?
Luke. schreef:Is het offer van Jezus ook symbolisch?
blijblij schreef:letterlijk probleem: als alle mensen uit adam en eva zijn ontstaan met wie trouwden hun zonen dan?
Mortlach schreef:
Nee, de werkelijke vraag is, als we allemaal in zo'n hoge mate met elkaar verwant zijn, waarom hebben we dan medicijnen nodig om afstotingsverschijnselen tegen te gaan na een orgaantransplantatie?
Luke. schreef:(idd vrucht *doh)
Hun zonen trouwden met hun dochters. Er was ook nog geen wet die dat verbood. Ik denk ook dat ze genetisch dusdanig sterk waren dat ze de inbreed wel konden weerstaan, maar dat is speculatie on my part.
blijblij schreef:Sorry, ik had het over een "letterlijk" tekstueel probleem.
Symbolisch voor wat dan? Heeft God een heel Bijbelboek nodig om te zeggen: Ik heb het allemaal gemaakt?
Is het offer van Jezus ook symbolisch?
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 54 gasten