Refowebkids deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor jeepeecee » 07 sep 2011 19:52

wij zijn pas wel met z'n 2tjes weg geweest, hotelkamerveiling een nachtje in de achterhoek. Vond het niet echt moeilijk om H, achter te laten, ik weet gewoon dat ze het ook zonder ons naar haar zin heeft bij oppas. het is bij ons niet echt een traditie, maar moet zeggen dat het wel goed is bevallen ;)
Afbeelding

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 07 sep 2011 20:53

Wat zouden jullie doen als je kind (3,5) tussen de middag rond de 45 minuten erover doet om 1 snee brood (met kaas of ham oid), een stukje fruit en een yoghurtje te eten? Na 20 minuten weghalen? Erbij blijven zitten tot hij/zij klaar is? Negeren en je eigen ding gaan doen tot hij/zij klaar is?

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 07 sep 2011 21:00

lekker blijven zitten :) als ik tijd heb zittenw e gewoon nog langer aan tafel. ondertussen boekje, prop je het in de mond... gewellig moment houden!!

succes!!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 07 sep 2011 21:01

Ik vind het nu ook niet zo erg...maar straks op school krijgt hij maar 20 minuten om te eten :?

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 07 sep 2011 21:03

LauraC schreef:Ik vind het nu ook niet zo erg...maar straks op school krijgt hij maar 20 minuten om te eten :?

dat is probleem van school. Dat gaat vast wel lukken. hier op het kdv is de eettijd ook 45 minuten, we zitten wel eens ruim een uur aan te keutelen, maar op kdv is altijd haar trommel leeg, terwijl ze dan vaak ook nog een sneetje extra heeft.

en anders eet hij s avonds wel weer bij...

Ben er heeeeel makkelijk in! :)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 07 sep 2011 21:03

zo krijgt marijn ook nog zeker 7 volle flessen op een dag :oops: en vertikt hij het om te eten.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 08 sep 2011 07:24

LauraC schreef:Wat zouden jullie doen als je kind (3,5) tussen de middag rond de 45 minuten erover doet om 1 snee brood (met kaas of ham oid), een stukje fruit en een yoghurtje te eten? Na 20 minuten weghalen? Erbij blijven zitten tot hij/zij klaar is? Negeren en je eigen ding gaan doen tot hij/zij klaar is?

Hier hetzelfde verhaal. Ik vind eigenlijk dat M. het nog best wel snel doet. Zoonlief neemt deze tijd weleens voor alleen zijn boterham en zijn beker melk. Hij moet van mij aan tafel blijven zitten tot hij klaar is. Tegenwoordig ga ik zelf na ongeveer een half uur met C alvast van tafel ( zij eet nl haar brood in 5 minuten op). Om de een of andere reden is het dan in no time op.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 08 sep 2011 08:48

brood eten gaat hier altijd wel snel. Warm eten soms wat minder.. maar daar krijgt hij 20 minuten voor om zn bord leeg te eten en daarna is het jammer dan... :wink:

het ging de eerste 2 dagen goed met Matteo naar school brengen, maar gister en vandaag ging het erg slecht! vandaag kwam er een nieuwe juf, dus het was nog spannender voor hem.. ze heeft hem uit mn armen moeten halen en toen kon ik snel weg 8-[ :cry:

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 08 sep 2011 10:13

Bij ons halen we het na 20 minuten weg als er geknoeid wordt met het eten (expres) of geteut wordt dat het niet lekker is of zo. Zolang het gezellig is aan tafel, blijven we lekker zitten en vertellen we verhaaltjes of zo.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 08 sep 2011 13:03

Bij een geweven doek stop je de kleine er inderdaad al eerder in. Persoonlijk vind ik dat makkelijker dan bij een rekbare doek. Je knoopt zo om je kindje heen, gaat prima :).

Wij gaan zelden zonder kids weg. De oudste heeft onlangs voor t eerst gelogeerd en we zijn ook wel eens uit eten geweest. De kleine drinkt nog geen flesjes, dus ik kan moeilijk zonder haar weg. Ik mis het wel een beetje, maar ik kan ook lekker genieten van weg met de kinderen, zie erg uit naar een korte vakantie met zn allen dit najaar!

Cornelia, ons werd onlangs gevraagd op het gezin van zwager en schoonzus te passen, ook 4 kids, voor een heel weekend. Ik snap wel dat je het moeilijk vind om te vragen, maar er zijn vast wel mensen die dat wel zien zitten... Wij zouden het in elk geval wel doen.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 08 sep 2011 17:01

Wie heeft tips? Zoonlief stopt de laatste tijd alles in zijn mond. Vingers, rand van zijn jas, het boek dat hij vasthoudt. Niet om op te eten, hoor, voordat jullie gekke dingen gaan denken. Maar gewoon. Hij stopt steeds iets in zijn mond. Zonder dat hij het doorheeft. Echt zoals kleine kindjes dingen in hun mond stoppen om te ontdekken, daar lijkt het op.

Maar wat te doen? Ik word er een beetje moe van om te zeggen 'niet in je mond stoppen' of 'hey, wat doet die jas daar?'. Ik probeer er wel zo positief mogelijk mee om te gaan, het gaat ook niet express, ofzo. Maar alles wat hij vast heeft gaat richting mond en anders zit er wel een vingertopje in. Misschien ben ik ook een beetje bang dat het nagelbijten gaat worden, ofzo. We kunnen ook geen reden aanwijzen, waarom hij het doet.

Wie heeft zoiets weleens gehad en wat zou ik kunnen doen om het een beetje af te leren?
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 08 sep 2011 17:08

M is nooit gestopt met dingen in zijn mond te doen. Soms knauwt hij ook hele stukken uit houten puzzels enzo, al is dat nu een stuk minder. De cb arts dacht eerst aan pica maar omdat hij een goed dieet heeft schreef ze het toe aan zijn gedrag. Er werd mij verteld het te negeren. 3 jaar later :roll: doet 'ie het nog steeds. Sinds juni vorig jaar is hij ook gaan nagelbijten en heb ik al meer dan een jaar zijn vingernagels niet meer geknipt. En als die te lang zijn, bijt hij teennagels. Vinger ook bijna permanent in de mond, vooral als hij ontspannen is (boekje lezen) of moe/gestresst. Er is mij nooit eenduidig advies gegeven dus helaas...

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 08 sep 2011 18:47

@Laura. Als ik wist dat hij/zij het sneller kan zou ik na de normale tijd gewoon mijn gang gaat en laten opeten. Daarna pas eindigen.

Samen weg: wij zijn 2 weken geleden voor het eerst 3 dagen samen weggeweest. Daarvoor ging ze altijd mee.
Vond het heel moeilijk om haar weg te brengen maar we hebben ook wel weer echt genoten.
Even gewoon niet op tijden letten enz. Veel musea bekijken, uren wandelen en stadten.
Ik denk wel dat ik dit ieder jaar wil doen.
Mijn ouders gingen ieder jaar een paar dagen tot een week samen weg. Het is denk ik best belangrijk om op die manier
ook aan je huwelijk te werken. Je bent niet alleen maar papa en mama maar ook man en vrouw. Maar ligt er ook weer aan hoe makkelijk je oppas kunt vinden en hoe je kids zijn.

Mevrouwtje is vandaag voor het eerst naar de PSZ geweest. Ging heel goed. De leidsters verbaasden zich over haar spel en fantasie gaven ze aan. Ze was de hele tijd aan het koken, strijken en af en toe bellen. (gelukkig ging het goed, ze was de laatste 2 weken zo kattig, dat ik bang was dat ze van school gestuurd zou worden) Alleen wilde ze even bidden voor het fruit eten. En de leidsters vroegen of ik ook altijd bad bij iedere hap;-)

De lady slaapt hier sinds een een week in een 'groot' bed (nog maar 140cm)
Oei, 2 nachten feest. Kwam ze helemaal aangekleed midden in de nacht, met gezicht vol creme en wax in de haren vertellen dat ze klaar was. Nacht 2 kwam ze in een andere piama vertellen dat 'Nijntjepiama's voor baby's zijn' daarom had ze hem uitgedaan.
Nacht 3 een goed 'gesprek' gehad dus riep ze maar 1 keer vanuit bed dat haar knuffel was gevallen. (ze mocht namelijk niet meer uit bed komen en nam het nogal letterlijk.) En nu gaat het sinds 3 nachten goed. Ze mag een boekje mee naar bed om te lezen als ze wakker is.

Verder is ze echt in een verkleedfase. Herkennen jullie dat? Als ik niet oplet kleed ze zich compleet om (inclusief nieuw ondergoed!!!) en wil ze zelfs andere knipjes e.d. in. En als ik niets zeg dan kleed ze zich het liefst tot haar onderboekje uit en speelt ze zo in haar 'tent'.
Time flies when you have none!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 08 sep 2011 18:55

:mrgreen: Sterretje, te grappig die dochter van je! Wij bidden niet onder 5 euro zeggen we altijd ;)

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 08 sep 2011 18:57

LauraC schreef::mrgreen: Sterretje, te grappig die dochter van je! Wij bidden niet onder 5 euro zeggen we altijd ;)

Hebben jullie dure boterhammen met glad karnemelk/thee :-oo

Weet je, na die nachten kon ik er ook om lachen maar als je moe in bed ligt, is het soms moeilijk om je geduld te bewaren. Eigenlijk raar, als je kind ziek is of zo dan vlieg je er zonder problemen uit en vind je het totaal niet erg. Maar als er niets aan de hand is, dan.... :oops:
Time flies when you have none!

Terug naar “Archief”