Zwanger deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

christien
Majoor
Majoor

Re: Zwanger deel 12

Berichtdoor christien » 29 aug 2011 18:13

Wow mooie foto, die blik :8>

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 29 aug 2011 18:42

Wat een fantastisch mooi ventje gempa!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 29 aug 2011 18:47

Jannoek schreef:Wat een fantastisch mooi ventje gempa!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 aug 2011 21:13

k Ben even een weekendje weg en ja hoor Gempa is bevallen.... :mrgreen: Van Harte Gefeliciteerd met jullie zoon. En wat een mooi kereltje om te zien. Fijn dat de bv goed loopt. Lekker genieten dus.

@vpk en ndw succes met de laatste loodjes.

@juffiejuf, spannend hoor voor jullie hoe het zal gaan. Sterkte met alles.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 29 aug 2011 21:47

Mooi jongentje Gempa, fijn dat hij al groeit op de bv.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 30 aug 2011 08:43

ooooh fantastisch mooi ventje!!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 30 aug 2011 09:06

Gefeliciteerd!! En wat een mooi ventje zeg! Nog gemerkt tijdens de bevalling dat hij groot was?

Succes met de laatste loodjes meiden!!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 30 aug 2011 12:16

Hoe gaat het met de zwangeren?

Hier op zich wel goed, al merk ik wel dat ik vaker wakker begin te worden 's nachts en heb vooral 's nachts toch wel veel last van mijn bekken. Vandaag even de fysio gebeld of ik eenmalig een keer langs mag komen voor oefeningen, want ik moet nog wel een aardig poosje en moet ook nog best wel veel tillen, dus het wordt er waarschijnlijk niet beter op.
Verder gaat het wel prima, krijg al wel nesteldrang. Deze week de appels plukken van de bomen in onze tuin en dan kan ik gaan bakken. De gordijnen van de babykamer zijn morgen hersteld en kunnen gewassen worden. Dan alleen nog goed schoonmaken en de wieg opmaken en dan is alles klaar voor de kleine spruit.

@ jannoek Jij vertelde dat je cupjes had voor de cakjes met blauwwitte nopjes. Ik kan dat soort cupjes in de reguliere winkels niet vinden. Heb je die op internet besteld?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 30 aug 2011 12:22

@Gempa wat een super mooie foto!

@Alj op de leukstetaarten.nl hebben wij ze besteld misschien dat je daar iets kan vinden in de juiste kleur :wink:

Mijn bevalling is geëindigd in een vacuümverlossing zou ik daardoor last kunnen hebben van mijn bekken/schaambot?? Tijdens de zwangerschap zo goed als geen last van gehad en nu heb ik het sinds een week of 8.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 30 aug 2011 12:25

Tsja hoe gaat het hier, belabberd (k ben verkouden en voel me half ziekjes weinig energie, maar dat komt doordat we afgelopen weekend in een bungalow zaten die bol stond van het vocht niet goed geisoleerd dus). Met de zw. gaat het goed. Mag echt niet klagen.

Nog 30 dagen. 8)

Hier staat de babykamer vol met dozen en andere spullen die we van de zolder hebben moeten halen. Die gaan hopelijk volgende week weer de zolder op. En dan kunnen we de laatste spulletjes in orde gaan maken.

We zien er naar uit om onze kleine te verwelkomen.

@Ajl, He wat vervelend dat je zo last heb van je bekken.

En hoe staat het met vpk en ndw?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 30 aug 2011 12:41

liefie schreef:@Gempa wat een super mooie foto!

@Alj op de leukstetaarten.nl hebben wij ze besteld misschien dat je daar iets kan vinden in de juiste kleur :wink:

Mijn bevalling is geëindigd in een vacuümverlossing zou ik daardoor last kunnen hebben van mijn bekken/schaambot?? Tijdens de zwangerschap zo goed als geen last van gehad en nu heb ik het sinds een week of 8.

Volgens mij zou dat door de druk die gezet is tijdens de bevalling wel mogelijk moeten zijn. Ik had er zelf geen last van na mn bevalling, maar ik hoor het vaker. Wat ik wel begrepen heb is dat bekkenklachten langere tijd aankunnen houden na een bevalling. Als je naar een fysio gaat, zou ik wel adviseren om echt te gaan naar iemand met ervaring op het gebied van bekkenklachten.

@ evelien Voor jou schiet het ook al aardig op. Inderdaad ook de laatse loodjes. Wil jij thuis bevallen of in het ziekenhuis? Beterschap verder!

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 30 aug 2011 12:54

Even een vraagje: Wanneer hadden julie alle kleertjes, dekentjes, enz gewassen? En wanneer hebben jullie de box in elkaar gezet? :wink:
Afbeelding

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 30 aug 2011 13:01

oh, prachtig gempa!

je bent er vlot bij ajl, dat je alles al bijna klaar hebt, heerlijk!
hier vanmorgen het hemeltje uitgewassen, als die droog is strijken en dan ga ik ook de wieg maar eens opmaken...

het schiet voor jou zeker ook al op evelien! wat balen dat je je zo belabberd voelt, hopelijk knapt dat nog wel op en blijft dat niet de rest van de tijd zo..

hier gaat het ook prima, alles nog rustig (helaas) :wink:
vanmorgen weer bij de vk geweest en goedgekeurd. beebje is inmiddels netjes ingedaald =D>
had nu de vk die bij mijn eerste bevalling is geweest, een lief mens. ze zei dat ze vrijdag en zaterdag dienst heeft en daarna 3 wk vakantie dus ik heb hem/haar even goed toegesproken dat ie vrijdag of zaterdag wel mag komen! haha

het stinkt hier enorm naar verf in huis.. m'n lieve schoonmama heeft de nieuwe dakkapel afgeschilderd, oh, wat ben ik blij dat dat netjes klaar is! morgen lekker ramen lappen en dan alleen nog wachten op de gordijnen maar dan is het echt helemaal perfect.

ndw houdt zich aardig stil..... 8)

@ dippie: wij hebben bij de eerste de box in elkaar gezet toen ze 3 weken oud was ofzo. nu hebben we 'm nog staan dus ik denk dat 'ie binnenkort maar weer omhoog moet.
kleertjes en dekentjes/lakentjes heb ik in de eerste week van m'n verlof uitgewassen, dat was dus zeg maar in week 35. de wiegbekleding wat later omdat die nog niet helemaal klaar was (en het hemeltje nu dus pas).
tja, dat is een beetje zoeken. doe je het heel vroeg, dan zou je er zo weer aan beginnen omdat het al weer muffig/stoffig wordt. maar komt je beeb te vroeg is het wel lekker als je het klaar hebt :wink:
overigens heb ik een geurbuiltje van robijn erbij in de kast gehangen (je hebt ze ook van zwitsal), dat ruikt heerlijk!
Laatst gewijzigd door vpk op 30 aug 2011 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 30 aug 2011 13:05

vpk schreef:
je bent er vlot bij ajl, dat je alles al bijna klaar hebt, heerlijk!
hier vanmorgen het hemeltje uitgewassen, als die droog is strijken en dan ga ik ook de wieg maar eens opmaken...

Ik ben er eigenlijk aan begonnen toen wij de 2 oudsten samen op een kamer legden. Wij wilden dat zij al aan elkaar gewend zouden zijn als de volgende kwam. Toen kwam de babykamer leeg en ben ik eens gaan sorteren. Nu was manlief ook veel thuis de laatste tijd en hij heeft alle vertild en de babystrijk weggewerkt...dus daar was ik wel blij mee.

@ Dippie Ik ben nu wat eerder dan anders, maar meestal had ik alles voor mijn verlof al wel klaar ( rond 32/34 weken). Nu kan je nog een beetje uit de voeten en dan is er ook nog wel genoeg te doen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 30 aug 2011 13:18

@Ajl, ik wil thuis bevallen.

Ik heb de box vorige week opgezet. Alleen de bodem moet nog omhoog. En de kleertjes en spulletjes heb ik een poos geleden al gewassen toen het mooi weer was kon het lekker buiten drogen.

Terug naar “Archief”