Refowebkids deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LauraC
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor LauraC » 29 aug 2011 21:51

Leuke foto's allemaal! En zeker leuk om Jennine weer eens te zien!

Memmem
Moderator

Re: slapen dreumessen en peuters

Berichtdoor Memmem » 29 aug 2011 21:52

Dit kan gewoon bij de refowebkids en ga dit samenvoegen.

Hier ook kinderen die slecht slapen. Onze jongste is ruim 1 1/2 en slaapt nu 's middags maximaal 1 1/2 uur anders is het 's avonds niet slapen.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 30 aug 2011 07:14

wow.. wat een prachtige dochter heb je Memmem!!

ennuh.. hiep hiep hoeraaa voor Milan... toch?? TJ?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 30 aug 2011 07:46

Wat een leuke foto's van de rw-ers. Leuk om zo weer even een kiekje te zien. :mrgreen:

Als ik jullie koters hier zie dan verlang ik echt naar die van ons. :oops:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 30 aug 2011 07:50

wat een leuke foto's allemaal!!

liefje en jedi ik ben bij allebei niet overtuigd dat dat em is :mrgreen:

over het slapen... tja we hebben hier al 6 jaar lang bijna geen nacht doorgeslapen 8-[ 8-[ milan heeft gewoon weinig slaap nodig.. dus die is sowieso al vroeg wakker.. Matteo zit nu weer in een periode dat hij 's nachts vaak wakker wordt *gaap* (hopelijk gaat het beter als hij volgende week eindelijk naar school gaat).. en Manoël.. tja.. slaapt ook nog niet door... helaas... maar goed.. ooit zullen ze vast doorslapen :wink:

ppm : ja klopt.. wat goed onthouden :wink: 6 jaar al! wat gaat het toch snel!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 30 aug 2011 08:26

Gefeliciteerd TJ! Wat gaat het hard, ik weet gewoon nog dat je zwanger van hem was. :)

Wat leuk al die foto's van jullie kindertjes zeg!

Hier sinds vrijdag opeens een dame die 's nachts vaak wilt drinken. GAAAAP!
Sinds vandaag slaapt ze in een ledikantje ipv wiegje.
Ilona is nu pas uit het ledikantje (lol), en is nu samen met papa een groot bed in elkaar aan het zetten.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 aug 2011 08:29

gefeliciteerd Milan met je 6e verjaardag!

Hier gelukkig wel doorslapers, ik zou er niet zo goed tegen kunnen, nog steeds elke nacht eruit. Jurian slaapt van 19.00 tot 7 ongeveer, soms tot 8 uur. Als Frederiek dan nog slaapt, dan kruipt hij nog even bij mij, en vaak word ik dan wakker en is hij verdwenen, dan zit hij beneden te spelen.
Frederiek slaapt steeds vaker van 22.00 tot 8 uur of nog later, soms nog wat vroeger.
Bij Jurian merk ik wel dat als hij heel af en toe nog een middagdutje doet, hij 's avonds erg laat slaapt. Maar dan slaapt hij de dag erna wel uit. Als hij al om half 7 slaapt, dan is het 's morgens ook vroeg. Beetje schipperen dus, hoe we het doen. Want heel af en toe is dat dutje 's middags echt nodig, dan is hij helemaal op.

Aikongirl, Jurian is natuurlijk wel een jaartje jonger, maar die slaapt volgens mij voorlopig ook nog niet in zijn grote bed, hoor, als hij het zelf mag bepalen. Die heeft nu al weken 2 bedden op zijn kamer staan, maar hij weigert om over te stappen naar het grote bed. Binnenkort toch maar zijn ledikantje weghalen, want het is wel erg vol op zijn kamertje. En dan is hij helemaal aan zijn grote bed gewend als Frederiek zijn ledikantje nodig gaat hebben. Ben benieuwd hoe je jongste slaapt in haar ledikantje :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 30 aug 2011 08:40

Oh, wat heerlijk dat Frederiek zo lekker slaapt!
Moet zeggen dat Fem eerst ook veel beter sliep... dus hoop voor je dat het zo blijft. ;)

Ik kan er ook heel slecht tegen hoor, 's nachts zo vaak uit m'n bed.
Heb zelfs kunstmelk gekocht, omdat ik dan hoopte dat ze langer ging slapen...
Maar ze vertikt het om er uit te drinken, grmpff.

Normaal (voor de komst van de kleinste), sliep ik zo'n 11 uur.
En nu misschien een uur of 6.
Ik ben dan toch chago 's nachts. :roll:

Maar ze is ook verkouden, dus misschien ligt het daar aan. *hoopt*

Nou, die kleine sliep in 't ledikantje binnen een minuut geloof ik. :D

Is 140x200 een normale maat van een dekbed voor een bed van 90x200?
Laatst gewijzigd door AikonGirl op 30 aug 2011 08:42, 1 keer totaal gewijzigd.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 30 aug 2011 08:42

TJ: we verjaren op dezelfde datum :wink:

hier een sticker beloningsysteem als julia in bed blijft! ze heeft er al twee te pakken!! na tien stickers een klein kadootje en na 20 haar felbegeerde laptop. Heb dus nog 18 dagen om er eentje via mp te scoren. Jammer dat marijn zo beloningsysteem nog niet door heeft! Hmmm.. hij ligt inb ed, maar al zijn speelgoed is er nu uit ](*,) Ga snel was hangen, dan kan die er weeru it!

AG: Julia slaapt ook pas een maand of twee in een groot bed hoor!! Vond het wel lekker, ze bleef er lekker in enzo, maar ze moest een beetje met haar benen vouwen, dus daarom toch maar groot bed. plus dat ze zindelijk is s nachts en toen ze een keer in de nacht moest plassen, kon ze zichzelf niet redden. Nu doet ze het zelf gewoon als ze moet.

wij hebben 90 bij 2.20 ondanks dat het bed kleiner is. Maar dan kunnen ze lekker ingestopt worden aan de onderkant bij de voeten en is het dekbed nog lekker hoog, voor een keer terug slaan. Of julia ligt met haar hoofd tegen de bovenkant en ligt ze er nog mooi onder

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 30 aug 2011 08:44

Ik zou er ook niet tegenkunnen hoor om er elke nacht uit te moeten. Ben zelf erg aan mn slaap gehecht. Zoonlief had er pas wel een handje van om elke nacht te vragen of hij bij papa en mama in bed mocht komen liggen. Hij was vlak ervoor tijdens het onweer 2 nachten bij ons komen liggen en toen ben ik zelf weer in slaap gevallen. Dat bij ons in bed slapen beviel hem wel. Ik was daar na ruim een week goed klaar mee om hem 5 keer per nacht naar zijn eigen bed terug te brengen, dus daar hebben wij afspraken over gemaakt en dat werkt. Nu komt hij zijn bed niet meer uit.
Voor onze dochter ben ik er sinds zij 6/7 weken was nooit meer uitgeweest, op 1 keer buikgriep na. Die slaap gewoon 's nachts.
Beiden zijn 's morgens wel vroeg wakker, maar ze mogen er ook vanaf 6.00 uur gewoon uit. Dat is ook het tijdstip waarop wij normaliter opstaan, dus ook de dagen in het weekend houden wij dat gewoon aan als schema.

H. sliep voor zijn 2e jaar gewoon in een volwassen bed en het heeft ruim een half jaar geduurd voordat hij überhaupt zijn bed uit kwam. Hij riep gewoon als hij wakker was. Dochterlief gaat nog lang niet uit haar ledikant, volgens mijn man pas op haar 18e. Wij hebben het sterke vermoeden dat zij enorm gaat dwalen. Maar groeien ze er rond hun 3e levensjaar er niet uit in de lengte? Ik vind dat ze nu al zo het bed opvult in de lengte.

@ AG dat is inderdaad een normale maat. Ik vond dat ook eerst zo groot, maar dat is een gewone eenpersoonsmaat

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 30 aug 2011 08:58

Ik vind het ook zo'n gigantisch dekbed.
Maar toen we net getrouwd waren, hadden we zo'n dekbed met z'n twee. :D

Maar goed, zie nu ook in het krantje van de HEMA dat ze in die maat ook kinderdekbedovertrekken hebben.

Ilona past opzich nog wel goed in t ledikantje.
Bedje is 1.20m lang, en zij zelf is 1m lang.
Sinds een jaar kán ze er zelf uit, omdat we 3 spijlen hebben weggehaald.
Maar ze is er maar één keer zelf uit gegaan, toen ze jarig was. :D

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 30 aug 2011 09:21

Is Ilona ook zo trots op het feit dat ze nu een kussen heeft. Daar was zoonlief echt supertrots op en heeft hij wel een half jaar aan iedereen verteld. :mrgreen:

Ons bedje is ook 1m 20 lang, maar ik vind dat ze het bedje al behoorlijk opvult. Nu zijn ze beiden volgens mij ook wel lang voor hun leeftijd. H. is 1m 4 ( net 3 jaar) en C rond de 90 cm ( 20 mnd).

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 30 aug 2011 10:34

jij dan ook gefeliciteerd ppm!! :wink:

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 30 aug 2011 10:49

Hier een meisje die ook tot 's avonds half 10 klaar wakker in bed ligt.
Dus vanaf vandaag gaan we het middagslaapje weghouden. Kijken of het dan beter gaat.
Vind het wel een beetje jammer, het waren net even 2 uurtjes die even 'werktijd' waren of juist relaxttijd.

Verder heb ik de box weggedaan. Ze zat er nog iedere morgen een uur in te spelen maar eigenlijk vroeg ik me af waarom ik het nog deed. En ik wilde wel even een half jaar zonder box :-oo
Time flies when you have none!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 30 aug 2011 10:52

@tj gefeliciteerd met je zoon! Leuke dag vandaag...

@ppm gefeliciteerd met je verjaardag! Fijne dag vandaag.

De eerste 11/12 weken sliep Nina niet door (al sliep ze wel vaak 6 uur achter elkaar en dat is blijkbaar doorslapen volgens het cb) Nu met flesvoeding slaapt ze wel een stuk langer al is het wel afhankelijk of ze die dag veel gedronken heeft of niet. Ik heb er totaal geen moeite mee om 's nachts uit mijn bed te gaan om ze drinken te geven enz. Meestal wordt ze rond 5 uur een beetje wakker en dan geef ik ze haar speentje en dan slaapt ze nog tot 07.00/08.00.
Afgelopen nacht werd ze dus niet wakker rond 05.00 maar ik wel :lol: Ben ik na een min of 10 toch maar even gaan kijken lag ze lekker met haar duim in haar mond =D>
Al lijkt mij het heel zwaar als het maanden/jaren duurt voordat een kindje niet meer komt 's nachts mijn broertje heeft tot zijn 4de jaar 's nachts gespookt :shock: :(

Terug naar “Archief”