Rienuku schreef:Beste T.A.F
ALs ik je postings lees, schrijf je over geloof, geloof, geloof.
Wat betekend het geloof voor je?
Verderop schrijf je: ik ben NIET gelukkig?
Hoe kan dat nou? Dan heb je God toch?
Voorbereiden van een gemeente dag, doe je dat voor dat meisje, of voor God?
Misschien zou het helpen als je je levensdoel/levensrichting eens probeert te veranderen
Tel je zegeningen!
Ik ben ook vrijgezel, en dat is echt heus niet altijd makkelijk. Maar het leven bestaat uit zoveel meer!
Genieten van Gods natuur!
Ga eens met een reis mee!(en niet alleen op zoek naar een vrouw, maar geniet van Zijn schepping)
Uit liefde iets voor een ander betekenen. Ik sluit me daarbij aan bij de post van MW
Ik bedoel dit niet om je af te kraken... absoluut niet!
Je bent een schepsel van God, gemaakt! En ieder schepsel is uniek op zijn of haar wijze.
Probeer eens wat meer van jezelf te houden. (heb je naaste lief als jezelf

)
Ik ben ongelukkig alleen, MAG IK.
Mag ik het gewoon niet eens zijn met de wereld die vind dat je daarmee moet kunnen leven.
Onder de dood van vrienden en familie bleef ik sterk
Onder ziekte bleef ik sterk
Onder tegenslag in andere zaken bleef ik sterk
En als ik anderen DAAROVER hoor klagen, denk ik pas WAT BOEIT DAT NOU, GEEN ZAK.
Goed, ik heb inlevingsvermogen genoeg om te zien dat geluk voor elk in wat anders zit,
en als je ergens weinig geluk uit haalt, kan het wegvallen of gemis ervan je ook weinig lijden geven, maar als iets veel geluk kan bieden, dan is het ook mogelijk de bron van het diepste lijden.
Met een reis mee om de reis? waarvoor moet ik reizen?
Ik heb mijn geld keihard nodig om op te sparen, een reis betekend grote offers op andere vlakken.
Heb ik er plezier van : nauwelijks, het is geld vs geluk een ZEER slechte investering.
Inefficient dus.
De enige reden waarom ik geld weg zou smijten als dat (want zo zou het voelen) en de gevolgen van cash-tekort ervoor of erna zou nemen (wat dus wellicht letterlijk maanden geen enkele vorm van luxe in zou kunnen houden, droog brood, en geen nieuwe kleren voor maanden... en meer van die ellende) is als me dat een kans zou geven op levensgeluk, als er bvb iemand was die mijn liefde zocht en vroeg, wil je met me meegaan.
Want dat geluk is alles waard.
Ik volg God, maar dat geeft geen geluk, dat is een plicht.
En zoals een soldaat zijn plicht vervuld zal ik die ook doen.
Niet blij, niet gelukkig, maar getrouw.
Ben ik teleurgesteld in God, als Hij mij alleen laat blijven : ja absoluut.
Maar ik heb mijn trouw beloofd, en zal me als een trouw soldaat blijven inzetten.
Maar hoewel ik niet bewust zal veranderen, een verlaagd moraal heeft wel gevolgen.
En uit liefde iets voor een ander betekenen : en wat schiet IK daarmee op.
Als het Gods bevel is, dan zal ik gaan.
Maar anders dan dat, wat krijg ik ervoor terug?
ik WIL geen vrijblijvende liefde, als je mij niet echt wil, ervaar ik mij liefde geven als dat zelfs als me van een van de kostbaarste zaken beroven. Daarom haat ik hulpverleners zo, ze voelen als mensen die je tot emotionele hoererij proberen te dwingen, en mensen die zonder romantische bedoelingen zich over je ontfermen als ontuchtplegers.
1 iemand die zich over 1 iemand ontfermd 2 mensen die elkaar nodig hebben
Elk zijn eigen wederhelft, en niets daarbuiten.
niets, meer, niets minder, zo voelt het goed.
Ik ging de gemeentedag voorbereiden, want ik wil meer contacten, zoiets doen geeft kans op die contacten.
Het gaf me de kans een beginnende vriendschap te verdiepen, de kans op meerdere dagen/avonden vergaderen/gezelschap zodat ik minder alleen zat, en inderdaad de kans om dichterbij dat meisje te komen.
Niets is vrijblijvend, ook zoiets niet.
En nu vraag ik me af wat ik die dag zelf ga doen, had me voorgesteld die dag bij haar te gaan zitten, de perfecte kans om van afstandelijk naar direct contact over te stappen, maar nu.. ben ik bang dat ik die dag er maar een beetje verloren bijloop, het werk is gedaan, en bij wie moet ik nu gaan zitten.
Het geloof voor me : had ik mijn geloof niet gehad, dan had ik niet meer geleefd.
Ik ben zelf liever niet meer hier, maar om een plicht voor God hier te vervullen blijf ik hier.
Het aardse tranendal zogezegd.
Verder : ik WAS daar en ik HAD de kans te blijven, God zelf VROEG me terug te gaan en voor Hem iets te doen hier.
Het ENIGE wat echt nut heeft, het ENIGE wat echt doel geeft IS geloof.
Al het andere is stoffelijk, en onbelangrijk, geloof is uiteindelijk het ENIGE wat er echt toe doet.
Maar ik blijf mens, ik ben niet ongevoellig voor die "niet ertoe doende dingen" daarom bad ik God ook om een meisje, iemand om mijn hart rust in te geven, om de diepe pijn in me te vervullen, zodat ik eindelijk vrij zou zijn om Hem echt te dienen.
Ik zou gelukkig zijn met God, als ik in de Hemel was Bij hem. zoals eens. Tastbaar Zijn stem ECHT horen, Tastbaar zijn aanraking VOELEN, Tastbaar het Hemelse licht VOELEN, TASTBAAR voelen hoe die liefde je veranderd in de persoon die je ECHT bent.
Zelfs al kun je hier alle wonderen doen, zelfs al kun je in alles met God praten, het is NIET hetzelfde, het gemis blijft. Ik mis ten diepste de TASTBARE liefde van God, als een relatie, waarbij de ander op een verre reis is.
En al kun je met elkaar praten door de telefoon, heb je foto's van die ander en brieven, wat je zou geven om die ander gewoon even vast te kunnen houden is onvoorstelbaar.
En dat kan niet.. niet tenzij ik dood zou gaan, die tijd is nog niet.. en ja een vrouw is bij verre niet te vergelijken met de liefde die God kan bieden.... maar het kan een troost zijn.. een hulp om je last te dragen.
Iemand die dit gemis kent, weet hoe verterend het is.
Waar smacht ik dan zo naar?
Eindelijk iemand om mijn gevoellens mee te delen, wat ik echt denk, echt voel, zonder angst op afwijzing, afkraking, of verlating.
Eindelijk iemand waarvan ik op aan kan, dat diegene er altijd zal zijn, op elke weg, op elk moment
Eindelijk iemand die mijn pijn kent, mijn strijd kent
maar een vrouw is niet God zeg je?
Zie het zo in beeldspraak :
Wat betekende de genezing voor de lamme?
Of voor de blinde?
Ik denk werkelijk dat menselijkerwijs er niemand is die mij wil.
Ik voel me een verworpene..
Als er dan iemand is die mij wel wil, meer dan wil.. me echt wil.. mijn echte verlangen, wat ik niet eens durf te vragen.. dan is dat voor mij een wonder groter dan elk wonder is de bijbel meer zeggend dan al mijn ervaringen dromen en alles ervoor.
Want dan is het alsof God me een stukje hemel gaf, om me altijd te laten ervaren, dat Hij echt is, DAT Hij alles, kan, DAT mijn roeping echt is, en dat NIETS onmogelijk is als wij Hem volgen.
Dan hoef ik nooit meer te twijfelen, Dan weet niet alleen mijn verstand, maar ook mijn hart, wie Hij is.
En dat mag misschien heel raar klinken, totaal niet als gewone mensen die huwelijken als iets van alledag zien, maar voor mij is dit zoveel meer.
Wil je een ander beeld?
Denk een goedkoope ketting van een goedkope juwelier.
Wat kost zoiets, nog geen 10 euro, en wat is het waard na enkele jaren, als de verzilverde laag eraf gebladderd is, en de rest is gaan roesten..
Niets zou je zeggen, en opjectief, juist, ware het niet dat het in de handen van diegene die het ontving onbetaalbaar is, vanwege de inschriptie : omdat ik van je houd.
Nu een meisje krijgen, tegen en door al mijn twijfel heen, die dit kneusje verkiest, zelfs al zou ze elke andere man kunnen krijgen, dan nog wil ze alleen mij, omdat ik voor haar ben, wat zij dan voor mij is.. namelijk God belofte aan elkaar vervuld.
Dat is dan als een kettinkje van God ZELF krijgen omdat ik van je houd.
Veel meer dan de onperfecte persoon zelf, is het dan Gods liefde aan ons betoond.
EN dat maakt diegene onbetaalbaar.
Daarom zeg ik : het belangrijkste is dat ze mij echt wil, want of ze nou goud is, of roestig ijzer, de echte waarde die ze zal hebben in mijn ogen, en de echte waarde die ik hoop te hebben in haar ogen, zal uit de vervulling van deze belofte, uit Gods liefde aan ons betoond moeten komen, niet uit wie wij zijn.
de echte reden waarom ik woorden als dit spreek :
omdat ik nog steeds hoop heb, door wanhoop heen dat een dag iemand NIET als alle anderen reageerd.
Maar de woorden verstaat en beantwoord.
Want ik weet dat wat ik zeg de liefde opwekt van diegene die het is, waar het anderen wegjaagd.