Refowebkids deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Schipje
Majoor
Majoor

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor Schipje » 16 aug 2011 06:34

Ik vind al dat geklieder met eten gewoon smerig en hier in huis is het verboden. Ik vind er niets leuks aan, ik vind het niet eens schattig, haha. Vorig jaar kwamen er hier vrienden logeren met hun dochter van toen 1,5 jaar. Toen we gingen eten, renden ze naar de auto om een heel zeil, inpakschort en bord met zuignap te halen. Wij keken met grote verbazing toe. Ik vroeg nog, of we ook de muren moesten plastificeren...

Volgens mij hebben alle kinderen rond 1/1,5 jaar wel een fase dat ze niet geholpen willen worden maar ook zelf nog niet netjes kunnen eten. Tja wat doe je dan, ga je een strijd aan dat je ze perse wil helpen of laat je het ze toch een beetje zelf doen? Zo genieten ze wel van het eten en komt ook vaak de sfeer ten goede. Ik vind met eten smeren en kliederen/spelen ook wat anders als een kind met sturing en hulp zelf te laten eten. Zodra er hier werd gesmeerd haalden wij haar bord weg. Maar hier ging het makkelijk hoor, zij at zelf naar haar idee (maar er bleef niks aan haar lepel hangen) en wij hielpen haar ook, om de beurt een hapje. Nu eet ze keurig zelf, behalve als ik zit te bellen, dan zit ze opeens van top tot teen onder de honing of brinta (maar ja, je hoort natuurlijk ook niet te bellen aan tafel :oops: :) )

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 16 aug 2011 06:39

Hier ook geen gesmeer met eten. Als ik ergens een hekel aan heb is het geknoei met voedsel. Als kinderen leren eten met een vork wordt er al hard genoeg geknoeid 8)

Zo, de vakantie is weer voorbij, kinderen weer naar school. Boudin naar groep 3, hij vindt het helemaal geweldig. Gerlinde doet nog een jaartje groep 1 en vind het ook weer leuk. En mama ook.. Lekker knuffelen en tutten met Thirsa en een klein beetje poetsen 8)

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 16 aug 2011 06:40

Memmem schreef:Schipje, wat eng dat haar luchtpijp zo dichtklapt, helpen de medicijnen al?

Leuk dat je ernaar vraagt! Ja de medicijnen helpen hier echt! Wat een superspul, ze heeft vrijwel helemaal geen pijn meer aan d'r reflux! Echt een ander meisje nu, ben echt zo blij. Ik ga nu ook een beetje regelmaat ontdekken in haar voedingen ook int huishouden. Heerlijk als't allemaal weer een beetje loopt!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 16 aug 2011 06:57

ooooh wat fijn schipje!! Hopelijk blijft dit, en krijg jezelf ritme, dan kan je pas volop genieten!!

Melatonine mag pas met 3 jaar, omdat er in de hersenen nog iets niet is volgroeid wat de ademhaling aanstuurt en de kans is aanwezig dat er wiegendood optreed, dus een doodsoorzaak wat niet te verklaren is, wat ws dan ontstaan is door een ademstilstand. Nou, dan ga ik er liever tienduizend keer uit in een nacht.

Wil altidj beetje beslagen ten ijs komen en weten wat ervaringen zijn voordat ik met medicijnen ga beginnen. Vannacht was het ook weer vier keer! en dat is gelukkig al heel wat beter dan dat het ooit is geweest. Hij kon vannacht niet naar beneden omdat manlief vroeg moest werken.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 16 aug 2011 12:49

@PPM: slaapmedicatie bij een 1 jarige heb je niet. We hebben het bij Sarah ook besproken, maar via de kinderarts is er niets te verkrijgen werd mij toen verteld. Wel kun je aan homeopatische dingen denken. Maar dat heeft hier weinig uitgehaald.
Heb het even opgezocht: Kindival.
Hier werkte het niet, maar ik ken ook mensen waarbij het echt wel geholpen heeft.

Melatonine hebben we met 2,5 jaar gegeven, werkte bij Sarah perfect! Eva Lynn daarintegen reageert er totaal niet op.

Overigens bedankt voor de post! Erg leuk die shirtjes!!!

over knoeien: vind dat ze best op hun verjaardag zelf een taartje mogen eten. van een kind van 1 kun je niet verwachten dat het perfect eten :wink:
Hier mogen ze niet met de handen eten en al helemaal hun handen niet aan hun kleding afsmeren (daar heeft de oudste nogal een handje van)
Slabben hebben we eigenlijk niet meer nodig nu ze 3 en 4 zijn, soms doe ik er nog wel een om als ze wit aan hebben en we spaghetti eten oid met vervelende-vlekken-saus :wink:

Rapley methode is dus niks voor jou galateia! :wink: vind dat overigens prima, maar niet bij iemand op bezoek.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 16 aug 2011 13:00

paprikameisje2 schreef:Wil altidj beetje beslagen ten ijs komen en weten wat ervaringen zijn voordat ik met medicijnen ga beginnen. Vannacht was het ook weer vier keer! en dat is gelukkig al heel wat beter dan dat het ooit is geweest. Hij kon vannacht niet naar beneden omdat manlief vroeg moest werken.

heeft hij dan pijn of wil hij gewoon graag papa/mama zien?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 16 aug 2011 13:35

lammetje schreef:Rapley methode is dus niks voor jou galateia! vind dat overigens prima, maar niet bij iemand op bezoek.

O hemeltje, nee, dat is zo ontzettend niet-mij. Ik ben sowieso van geen enkele methode.

Ik vind kinderen en eten gewoon vaak een smerige combinatie. Mijn nichtje van net 1 zat hier in het weekend op de grond en mijn zus gaf haar een flesje drinken. Hoppa, drup, drup. Pakt mijn zus een tissue en veegt het weg. Ieuw! Dat gaat toch plakken?! Daarna gaf ze het kind een kaakje, dat met vingers en al in die mond verdween. En ondertussen mocht ze gewoon verder spelen en doen van mijn zus! Nou, ik heb direct de snoetenpoetsers gepakt en eerst dat kind schoon gemaakt. Ik vind het allemaal best, maar neem haar dan even op schoot en zorg dat het een beetje binnen de perken blijft. Ik vind knoeien helemaal niet erg, vlekken ook niet. Alles kun je schoon maken. Maar geef je het dan op, ofzo? Ik heb het nog nooit opgegeven bij zoonlief. We gaan niet smeren, ofzo. Ook niet om de sfeer te bewaren. Dag, als ik alles goed vind om de sfeer maar leuk te houden, dan heb ik dalijk een draak van een kind...

Nee. In mijn huis geen geklieder met eten :mrgreen:

Het komt misschien ook wel, omdat ik echt vreselijke ervaringen heb met mijn oppaskinderen van vroeger. Schatten van kinderen, maar als ik daar ging oppassen, dan haalde ik mijn kleren uit de wasmand. Want het betekende een avond op de bank vastgeplakt zitten...

Zo vies. Overal vies, plakkerig, etc. Toen wist ik, dat als ik ooit kinderen zou krijgen, er geen vies gedoe met eten getolereerd zou worden.

Verder vind ik kinderen best leuk, hoor (maar dan vooral als ze wat groter zijn. En kleine ienie-mini-baby's - todat ze zeg maar in kleine Michelin-poppetjes veranderen :wink: ) 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 16 aug 2011 13:51

Ik ben wel van het in de kinderstoel of op een krukje/stoeltje eten en drinken. En daarna weer spelen. Ik weet niet of dat mij gaat lukken bij m'n eigen kind. :oops: We zullen het zien.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 16 aug 2011 13:54

Tuurlijk lukt dat. Gewoon nooit opgeven. En vooral niet luisteren naar wat anderen er van zeggen/menen/denken/etc. Als je dalijk iets gaat merken, dan is het wel dat iedereen iets te zeggen heeft over jullie manier van opvoeden. Doen/denken we zelf toch ook bij anderen? :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 16 aug 2011 13:57

tuurlijk, maar als het bijv. lekker weer is en je bent buiten heerlijk op het gras (met of zonder kleed) dan mag m'n kind gerust met een koekje en drinken blijven zitten.

Tuurlijk, sommige mensen bemoeien zich nu al met ons leventje hoe we het moeten (gaan) doen enzooo. :?

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 16 aug 2011 14:57

Evelien schreef:Ik ben wel van het in de kinderstoel of op een krukje/stoeltje eten en drinken. En daarna weer spelen. Ik weet niet of dat mij gaat lukken bij m'n eigen kind. :oops: We zullen het zien.

Dat is ons hier ondertussen ook min of meer gelukt. Nou ja, min of meer dus, gisteren heeft ze een banaan gegapt terwijl ik aan het koken was. Netjes de schil eraf gehaald en op de bank gelegd en ze stond em bij de bank op te peuzelen [-X :mrgreen: . Mmmmmmm hoorde ik...
Overigens zeg ik dat ze moet zitten als ze gaat eten of drinken en zij gaat dan ook wel eens op de grond zitten :)
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 16 aug 2011 20:19

potjes vol met kidnival is er al naar binnen gegaan, amar zonder resultaat. Dat werkt hier dus absoluut niet. Dan weet ik voorlopig al genoeg. Het is gewoon dat hij veel prikkels binnenkrijgt dat hij er niet goed mee om kan gaan. Voor zijn rust zou iets wel fijn zijn.

Schipje: Hij is natuurlijk ook wel erg blij als hij papa en mama ziet. Denk niet dat het echt pijn is. Hij is gewoon ook pittig, temprament kereltje. Al een paar keer van de keukentafel geplukt, dat hij via via daar op komt. Dat is niet het enige. Zo heeft hij vanmiddag een peuk van de grond gepakt en op zitten eten, bah... dat is dus marijn.

Evelien: Zo raar is dat niet. Lopend drinken mag hier ook niet. ALs er veel kinderen zijn, staand bij het aanrecht, anders zittend aan tafel.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 16 aug 2011 21:20

een koekje mag ze hier van mij wel lopend eten ('t scheelt wel dat ze zelf ook heel schoon is, ze komt snel naar je toe als er maar iets 'vies' is). Als er dan toch iets smerig is kan ik dat makkelijk schoon maken, alles kan hier nat afgenomen worden. drinken en fruit en eten uit bijvoorbeeld een schaaltje gaan aan de lage tafel, en zit ze op haar eigen stoeltje, die ze dan zelf al aan komt dragen. als je het maar vol houd dan weten ze niet beter.
Afbeelding

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 17 aug 2011 12:47

@galateia,
ik wil niet de indruk wekken dat ik hier alles maar tolereer om de sfeer te bewaren hoor!! Dat past absoluut niet bij mij. Mijn wil is wet hier :mrgreen: wat ik bedoelde was dat als dochterlief iets wil 'ikke even doen' dan is er een hoop mogelijk dat ze het IDEE heeft dat ze zelf aan iets bijdraagt en ik er toch voor zorg dat het netjes blijft, èn gezellig! Ik vind de sfeer aan tafel namelijk héél erg belangrijk. Er word hier ook niet gedramt aan tafel als ze iets toch niet mag, dan mag ze op de gang drammen.

@ppm2,
Dat méén je niet! :shock: oh wat ontzettend smerig! Heeft hij hem echt op? Nou ja, ik scheen vroeger ook alles te eten, zand, aarde, pissebedden, wormen.... en ik ben kerngezond :wink:

Over dat drammen: van de week zat ze te drammen aan tafel. Manlief zei: 'wil je soms op de gang drammen?' (met als doel dat ze dan zou stoppen). Zij: 'ja'. Nou oke, hij haar op de gang gezet. Heeft ze echt vijf minuten hard haar tranen uit zitten persen en zitten nephuilen. Als het stopte deed ze weer heel hard haar best en ja hoor, daar kwam weer een huil! Na een poosje riep ze: 'papa! Tette klaar met dammen!'

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 17 aug 2011 13:02

Oei! Een sigaret opgegeten? Dat schijnt erg giftig te zijn voor die kleintjes hoor! Zit nog allemaal nicotine in en wat al niet meer voor gif...
Ik at vroeger ook van alles, grond, zand, haha :-)
Afbeelding

Terug naar “Archief”