games

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

RogierV
Kapitein
Kapitein

Re: games

Berichtdoor RogierV » 12 aug 2011 16:27

Dankje mortlach voor spacechem.....I didnt know i did not knooooow!
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 13 aug 2011 16:18

RogierV schreef:Dankje mortlach voor spacechem.....I didnt know i did not knooooow!

Graag gedaan hoor. Dit soort topspellen van kleine, onafhankelijke ontwikkelaars verdienen alle aandacht die ze krijgen.

Ik ben ondertussen op de volgende SpaceChem-planeet aanbeland en de puzzels worden behoorlijk eng ondertussen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 14 aug 2011 13:16

Inderdaad behoorlijk Hardcore.

Maar ik heb niet voor niets een hele tijd Puzzle pirates gespeeld.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 14 aug 2011 14:14

Youtube is wel heel erg handig als je ergens niet uitkomt. Zeker bepaalde challenges zijn erg pittig. Vaak werken de oplossingen op youtube niet, zelfs als je ze exact nabouwt, maar je doet vaak wel nieuwe ideeën op.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 15 aug 2011 23:39

SpaceChem blijft gewoon verrassen. Gisteren een hele tijd op een level gezeten waarin je 6 reactors mag gebruiken. Uiteindelijk had ik een proces dat in theorie werkte en waarin in 5 van de 40 eind-moleculen wist te maken, maar toen liep het ergens vast. 6 reactors op elkaar afstellen is erg lastig en zeker als de leidingen tussen reactors vollopen gaat het ergens een keer fout.

Enfin. Uit pure frustratie naar oplossingen gezocht op Youtube. Ik vond een geniale die slechts 3 reactors gebruikte. 3! ipv 6... Dat ontwerp heb ik uiteindelijk nagebouwd en dat werkte. Maar als je een level haalt, zie je diagrammetjes van de gemiddelde scores en er bleken ook oplossingen te zijn met 1 reactor! Dan voel ik me met mijn 6 reactors toch een behoorlijke prutser.

Maar goed, de nieuwe uitdaging is dus een werkend ontwerp maken met 1 reactor! De techniek zal ongetwijfeld in latere levels ook weer van pas komen. Je blijkt toch gewoon elke keer nog meer te kunnen met die paar simpele commando's.

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 16 aug 2011 11:37

Echt een top game dit.
Vermaak me uitstekend.

volgende week ff volledige versie kopen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 16 aug 2011 16:06

Pro-tip voor het geval je hem nodig hebt:

Je hoeft het bindingscommando (+/- Bond) niet per se op de bindingstegels te plaatsen. Je kunt een atoom op een bindingstegel droppen, dan een binding maken of ongedaan maken en daarna het atoom weer oppakken door je waldo een klein kringetje te laten maken. Bepaalde puzzels zijn niet te doen anders.

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 17 aug 2011 12:47

nou ik ben om

Gelijk ook MINECRAFT aangeschaft.
Voor een ieder die vroeger met lego, duplo, playmobil, knex, mechano of wat dan ook heeft gespeeld.

Dit is geweldig.
Zal vanavond mijn huisje laten zien...als de ophaalbrug klaar is maar de eletriciteit simulatie is niet echt bepaald intuitief.
Overigens is het wel mogelijk om Invertors AND/OR poroten te maken etc. Kortom alle schakelingen zijn te bouwen.

nog steeds in beta maar als je nu koopt word alles automatisch geupdate etc tot aan release.

De lets play filmpjes van Yogscast zijn ook hilarisch.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 17 aug 2011 19:46

Vandaag is bekend gemaakt dat Zelda Skyward Sword op 18 november 2011 in Europa uitkomt en twee dagen later in noord Amerika.

Afbeelding
Dit is het spel waar het de hardcore gamers om te doen is! ;)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 17 aug 2011 22:52

w00t! Net een spacechem level opgelost zonder te spieken op Youtube. De oplossing werkt, alleen neemt het 10.500 stappen in beslag. Morgen maar eens proberen of ik het niet efficiënter krijg. (en volgens de statistiekjes kan het ook met een reactor minder, maar daar moet ik nog niet aan denken.)

smArtjan
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor smArtjan » 22 aug 2011 16:56

Mortlach schreef:Dat is typisch zo'n spel waar ik me verre van moet houden. Uit ervaring weet ik dat ik er anders veel te veel tijd in zou steken.

Hahaha, ja, het is nogal verslavend. Bijkomend probleem is ook dat je regelmatig het slachtoffer wordt van het noob-team waar je in zit. Hoe goed je dan ook je best doet, verliezen doe je toch wel.... Best frustrerend!

Ik heb dit weekeinde eindelijk DCS: A-10C Warthog binnen gekregen.
Nu alleen de komende maanden een nieuw systeem en wat extra's aanschaffen om deze super-sim op een wat professioneler wijze te kunnen spelen. Bij de extra's denk ik aan: TrackIR 5, 2 extra beeldschermen en de Thrustmaster HOTAS Warthog-joystick
Gaat wel het nodige kosten, maar uiteindelijk is het dat wel waard met zo'n game!
"UBI IUDICIA DEFICIUNT INCIPIT BELLUM"
Afbeelding

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 22 aug 2011 20:04

smArtjan schreef:Ik heb dit weekeinde eindelijk DCS: A-10C Warthog binnen gekregen.
Nu alleen de komende maanden een nieuw systeem en wat extra's aanschaffen om deze super-sim op een wat professioneler wijze te kunnen spelen. Bij de extra's denk ik aan: TrackIR 5, 2 extra beeldschermen en de Thrustmaster HOTAS Warthog-joystick
Gaat wel het nodige kosten, maar uiteindelijk is het dat wel waard met zo'n game!

Volgens mij heb ik daar een tijdje terug een video van gezien waarin werd gedemonstreerd hoe je dat ding moet starten - hyperrealistisch, dus 3000 checks en knopjes en metertjes. Video duurde geloof ik dik 20 minuten, maar toen draaiden de motoren ook hoor. Voor mij gaat dat net een tikkie te ver qua realisme, maar als je daarvan houdt, is het ongetwijfeld een topspel.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 22 aug 2011 20:34

Mijn laatste SpaceChemcreatie Hier (Klik).

De grap met dit level is dat je 3 reactors mag gebruiken, maar de uitdaging is om het met 1 reactor te doen. Daar komt bij dat de invoer willekeurig is (3x O2 op 1x N2) is en de truc was dan ook om hem werkend te krijgen, wat de invoer ook is. Het grote probleem was wat er gebeurt als je 2 keer N2 achter elkaar krijgt, maar dat heb ik dus weten op te lossen.

Op youtube trouwens een geniale oplossing van hetzelfde level gevonden. 5 keer sneller en een stuk eleganter dan de mijne. Om de een of andere reden denk ik er nooit aan de Waldo's op 1 lijn heen en weer te laten gaan.

Klik

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 27 aug 2011 19:10

straks maar eens Red Steel 2 uitproberen , voor 15 euro kan je dat niet laten liggen met motionplus erbij :)

smArtjan
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor smArtjan » 28 aug 2011 16:18

Mortlach schreef:Volgens mij heb ik daar een tijdje terug een video van gezien waarin werd gedemonstreerd hoe je dat ding moet starten - hyperrealistisch, dus 3000 checks en knopjes en metertjes. Video duurde geloof ik dik 20 minuten, maar toen draaiden de motoren ook hoor. Voor mij gaat dat net een tikkie te ver qua realisme, maar als je daarvan houdt, is het ongetwijfeld een topspel.

Ik kan wel tegen dat soort simulaties, maar gelukkig zit er ook gewoon een quick mission-knop op, waarbij je al op 1500 meter hoogte start en gelijk het wapenarsenaal van de A-10 (ook na het indrukken van 'tig' knopjes) kan gebruiken. Soms heb ik er echter wel het geduld voor en ga ik gewoon lekker alle checklists en procedures afwerken. Zeker na wat echte vliegervaring is het sim-vliegen ook een stuk leuker.
"UBI IUDICIA DEFICIUNT INCIPIT BELLUM"

Afbeelding

Terug naar “Archief”