Refowebkids deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor ajl » 29 jul 2011 08:32

Fijn TJ! Gaan jij nog weg?

Vanmorgen kwam zoonlief zn bed uit en het eerste dat hij slaapdronken zei was 'nog 1 nachteje slapen en dan 3 jaar'...haha

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 29 jul 2011 11:34

*Annet* schreef:Ja, das waar, wat een eer! En daarna heeft ie nooit meer gefietst?

Echt wel! Maar hij fietst nu al maanden zelf dus...mama heeft rust :mrgreen:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 29 jul 2011 13:25

ajl: nee wij gaan niet op vakantie! we gaan dagjes uit!

speelden ze vanmorgen nog leuk samen... nu ligt milan met hoge koorts (39,5) en erge hoofdpijn in bed..

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 29 jul 2011 13:34

Nou, wij hebben ons cultuurdagje gehad. Toen we vertrokken uit Delft, vroeg hij: "Mama, gaan wij morgen weer naar Delft?"

We gingen met de trein en het begon al goed: bij station Delft overal hijskranen. Meneer is er dol op. Dus groot feest. En toen zag hij allemaal kerktorens, hij stond te dansen voor het station. Dus hop, eerst naar de Nieuwe Kerk. Die begon met alle klokken en toeters en bellen geluid te maken toen wij op de Markt aankwamen, dus zoonlief stond te dansen, hoor. Helemaal in de wolken: "Heeeeeeeeele grote kerk, mama!". Nou, naar binnen toe, natuurlijk. En toen zei die mevrouw, dat het kaartje ook geldig was voor de Oude Kerk, nou, dat hoefde zoonlief maar 1 keer te horen.... 8)

Binnen vond hij het machtig mooi. Alle banken. Maar ook de kleuren in de ramen. De toeters (trompetten) op het praalgraf. En prachtige vragen als "Mama, waarom hebben mensen hier een kerk gebouwd?" En: "Ook met hijskranen, mama?!"

Na een kwartiertje stonden we weer buiten en wilde hij de haan bovenop de toren nog even goed zien. Ik stelde voor om een pannenkoek te gaan eten. Nee hoor, hij wilde nog naar 2 kerken toe, twee vingers hoog in de lucht. Dus hoppa, moeder en zoon naar de Oude Kerk. Daarna naar de kerk met twee torens. Even de VVV in gelopen voor de route. Stond hij daar in al zijn wijsheid met zijn beer onder de arm geklemd "Ik wil naar een heeeeeeele grote kerk, toe!"

In die katholieke kerk - die we beiden het mooist vonden - hebben we een kaarsje aangestoken voor zijn zusje en ons gebed in het boek geschreven. Toen was hij tevreden en had hij "honger in zijn buik". Dus op een terras met zicht op de grote toren lekker poffertjes gegeten.

En toen weer naar de trein. Even zwaaien naar alle torens. Hij maakte nog een grapje, dat hij de Nieuwe Kerk wel mee naar huis wilde nemen voor papa en lag helemaal in een deuk. Wachtend op de trein heeft hij ook nog even een paar keer naar de kerktorens gezwaaid...

Echt, ik kon hem wel opvreten vandaag (nou ja, eigenlijk altijd wel!). :8>
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 29 jul 2011 14:03

Wat heerlijk, Galateia! Ik kan me voorstellen dat je genoten hebt! :D !

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 jul 2011 16:05

Geweldig gaaf om te lezen hoe jullie dagje was. :mrgreen:

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 29 jul 2011 21:56

galatia , las het stukje met een heeeeele grote glimlach op mijn gezicht ! thanks

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 30 jul 2011 07:21

wat een heerlijk cultureel dagje uit!! Gaaf!

en.. lekker zo dicht bij de trein. Juul vraagt ons de oren van het hoofd wanneer we met de trein gaan, maar waarheen... pffff.... Naar opa en oma is weer net veel te ver!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 30 jul 2011 08:25

Waarom niet in K. opstappen en dan naar Z, even over het station lopen en dan weer de trein terug nemen?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 30 jul 2011 09:33

klinkt als een heerlijke dag galateia!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 30 jul 2011 09:34

pff nou Milan is weer beter.. Maar nu is Matteo ziek en die heeft het wat zwaarder te pakken dan Milan.. hij had nu net 39,9.. en hij heeft erge buikpijn en nu ook last van zn nek..

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 30 jul 2011 10:58

Leuk al die verhalen!

Wij zijn een weekje op vakantie geweest ging gelukkig helemaal goed met Nina. Ik ben zelf 2 keer een middag thuis gebleven zodat ze lekker in haar bedje kon slapen.
In de auto ging het super goed dan lag ze heel de tijd te slapen.

Hoe is het met alle andere kindjes?

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 30 jul 2011 13:23

lekker liefie, dit x in nl gebleven :wink: ?

beterschap met ze, TJ.
het heerst denk ik een beetje. donderdagavond onder het eten begon em te klagen over buikpijn en steeds kreunend naar haar buik te grijpen, gisteren de hele dag koorts. vandaag gelukkig niet meer zo erg maar ze is nog wel een beetje hangerig...

gisteren ging ik voor de laatste dag werken en ik had tegen haar gezegd dat ze de volgende x als mama naar het ziekenhuis gaat mee mag koffie drinken daar. liep ze gisteren met haar papa naar de auto: mama, hard werken in ziekenhuis hoor, nog ééééén keetje, volgende x emma mee koffie drinken :lol:
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 30 jul 2011 20:16

@ TJ: wilde precies zeggen van Evelien aangeeft. van K naar Z. Daar even door de stad lopen, ijsje eten en weer terug. Of nog even lekker gaan varen of zo!
Time flies when you have none!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 30 jul 2011 22:10

Dat doet 'n collega van mij ook met haar kids, even met de trein naar de provinciehoofdstad, voor mijn part daar een ijsje eten en dan weer terug. Vinden ze geweldig.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Terug naar “Archief”