Zo eens even en reactie van een onbekende

. Ik las een beetje mee...
Onregelmatig werken vind ik juist ideaal met kleine kinderen. Ik werk gemiddeld ong. 1 laat/slaap dienst in de week, dan heb ik heel wat uren en maar even aant van de middag oppas nodig (breng ze dan na het middagslaapje bij mn moeder). Daar eet manlief uit zn werk met de kinders mee en doet ze 's avonds in bad, speelt met ze en brengt ze naar bed. Af en toe doe ik nog een dienstje op een avond, op een vrije dag van mn man of val ik eens in bij ziekte ofzo. Al met al kunnen we genoeg tijd met elkaar doorbrengen, hebben we 1 keer per week even oppas nodig (wat ze heel gezellig vinden) en zijn we de rest van de week heerlijk thuis. Gemiddeld werk ik dan zo'n 12-16 uur in de week en heb geen oppaskosten. Ideaal toch?
Ik heb zelf ook 2oppaskindjes (2 broertjes) 1 dag in de week. Hier krijg ik dan ook nog een vergoeding voor. En de kinderen spelen heel leuk met elkaar en ze gaan allevier 's middags nog slapen. De vader en moeder van die kinderen eten hier dan 's avonds mee. Mij lijkt dat toch veel fijner (en goedkoper) dan naar een kinderdagverblijf?
Mijn zus werkt ook in de zorg, zij heeft voor de uren dat zij werkt en haar man nog niet thuis is een vast oppasmeisje (student SPH). Ook een handige oplossing vind ik.
Ik ben niet tegen werkende moeders maar vind het wel belangrijk dat kinderen een 'rustig' en 'regelmatig' leven hebben, waarop ze de meeste tijd lekker thuis zijn bij vader en/ of moeder. En als ze even weggebracht worden dat het een vertrouwd adres voor ze is met dezelfde waarden, normen, ritme, regels enz.
Ik denk wel dat we met zn allen moeten waken voor de rust in ons gezin, ik inclusief!! Dat is toch onze eerste en belangrijkste taak, als MOEDER. Lees het huwelijksformulier bijv. maar. Ik vind het ook een hele mooie taak om thuis te zijn bij de kinderen. Probeer hier echt van te genieten en ook tijd te nemen voor leuke dingen (lekker fietsen, even naar de kinderboerderij enz.).
Vraag mij soms wel af hoe anderen dat financieel doen om helemaal thuis te blijven bij de kids? Ligt natuurlijk ook aan het loon van de man.