islam is de antichrist

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

schaapje
Generaal
Generaal

Re: islam is de antichrist

Berichtdoor schaapje » 23 jul 2011 15:11

quote="Theosoof

En?

Wat kan mij het schelen wat er in de Bijbel staat? Ik lees andere verhaaltjes die andere dingen vertellen. Onze ziel is een met het goddelijke en onsterfelijk. Ons ego daarentegen sterft bij de dood.

Dus jij leest andere verhaaltjes Theosoof, die andere dingen vertellen, die vertellen zeker dat
de ziel in wezen goed is en dat in iedere mens god woont.

Eén ding is in die verhaaltjes wel waar, onze ziel is onsterfelijk, maar waar gaat deze ziel naartoe
als die ziel dood is. Waar hoort een ziel thuis die vol zit met slechte gevoelens b.v. van haat,
wrok, en boosheid. Zal zo,n ziel zich huis voelen bij De Volmaakte zal deze ziel niet vanzelf
vluchten voor het Volmaakte.

Dat is toch puur een menselijke aangelegenheid? En uit wat voor cultuur kom je? Ben je niet in Nederland geboren?

En kwam de Bijbel uit de lucht vallen? Zag je een hand die een Bijbel vast had en hoorde je een stem: Leest!

Zo nee, dan is en blijft het een menselijke aangelegenheid.

Ik ben gewoon een Nederlandse, en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je toon zeer
geírriteerd is het lijkt wel of je boos bent.

Dit is dus precies wat ik bedoel. Bedankt dat je mijn stelling bevestigd.

Dus we zijn het er over eens dat je het bovennatuurlijk van God ervaren kan worden met je menselijk
zintuigen.

Alleen is er één verschil de mens is misschien in staat om kontakt te hebben met het
bovennatuurlijke, lees occultisme

Maar het is God zelf die kontakt zoekt met de mens en die wil Hij d.m.v. geloof in zijn Zoon
Jezus tot wedergeboorte brengen. Want een mens kan alleen tot God komen door geloof
in Jezus.
Maar dat is voor vele moeilijk want dan moet je toegeven dat je een zonder bent, een niet
in staat tot het goede. De meeste mensen vinden zichzelf te "goed" en ik denk dat dat bij jou
ook zo is.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 23 jul 2011 15:28

schaapje schreef: :D mohamed geloven en wedergeboorte is toch iets anders dan je laten dopen.

Ja, maar desondanks zijn ze zeer verwant aan elkaar.

'En drie zijn er, die getuigen op de aarde, de Geest, en het water, en het bloed; en die drie zijn tot één.' (1 Joh 5,8)

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 23 jul 2011 15:49

Mohamed

Ik snap wel wat zomaariemand bedoelt, jij geeft bijna altijd antwoorden met bijbelteksten.

Ik ga ik natuurlijk helemaal niet strijden met wat je schrijft hierboven, wat het is natuurlijk
waar, maar hier gaat het over het getuigenis van God.

We hadden het over wedergeboorte, toch?

Theosoof

Berichtdoor Theosoof » 23 jul 2011 17:12

schaapje schreef:
Dus jij leest andere verhaaltjes Theosoof, die andere dingen vertellen, die vertellen zeker dat
de ziel in wezen goed is en dat in iedere mens god woont.

Eén ding is in die verhaaltjes wel waar, onze ziel is onsterfelijk, maar waar gaat deze ziel naartoe
als die ziel dood is. Waar hoort een ziel thuis die vol zit met slechte gevoelens b.v. van haat,
wrok, en boosheid. Zal zo,n ziel zich huis voelen bij De Volmaakte zal deze ziel niet vanzelf
vluchten voor het Volmaakte.

Ik lees andere verhaaltjes ja. En je geloof bepaalt wat je gelooft. Of je gelooft dat de ziel slecht is en niet in staat tot enig goeds. En dat je hulp van buitenaf nodig hebt om goed te doen. Of je gelooft dat je ziel vanuit het goddelijke komt en het goddelijke IN zich draagt en dat je dus niemand en niks nodig hebt van buitenaf.

Ik ben gewoon een Nederlandse, en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je toon zeer
geírriteerd is het lijkt wel of je boos bent.

Omdat je beweerde dat het niets met je cultuur te maken heeft dat je "wedergeboren" bent en Christen. Maar als je in Nederland geboren bent, dan heb je toch te maken met de Nederlandse (dat is Joods-Christelijke) cultuur. Als je in India geboren bent zou je waarschijnlijk de Veda's gelezen hebben.

http://nl.wikipedia.org/wiki/India#Religie

Dus we zijn het er over eens dat je het bovennatuurlijk van God ervaren kan worden met je menselijk
zintuigen.

Nee... Je kan wel ervaringen hebben, maar die zijn afhankelijk van je hersenen. En daarin heb je een filter zitten die ervoor zorgt dat je je ervaring een plekje kan geven. Een zelfde ervaring kan door de een als goddelijk ervaren worden, en door de ander alsof het Boeddha is die je ervaart. Dat ligt weer aan je religie en cultuur.

Alleen is er één verschil de mens is misschien in staat om kontakt te hebben met het
bovennatuurlijke, lees occultisme

Wat bedoel je precies met occultisme?

Ik zie het niet als glaasje draaien en dergelijke. Dat is modern spiritisme. Waar occultisme is iets heel anders.

http://www.theosofie.net/sunrise/sunris ... tepad.html

http://www.theosofie.net/onlineliteratu ... tisme.html

Maar het is God zelf die kontakt zoekt met de mens en die wil Hij d.m.v. geloof in zijn Zoon
Jezus tot wedergeboorte brengen. Want een mens kan alleen tot God komen door geloof
in Jezus.

Dit soort mythische verhaaltjes, daar hou ik me niet mee bezig.

Maar dat is voor vele moeilijk want dan moet je toegeven dat je een zonder bent, een niet
in staat tot het goede. De meeste mensen vinden zichzelf te "goed" en ik denk dat dat bij jou
ook zo is.

Ik vind mezelf niet TE GOED. Enkel vanuit jouw standpunt denk ik te goed over mezelf. Maar dat komt weer omdat jij jezelf als zondaar ziet en niet in staat tot enig goed.

Kijk eens een keer om je heen, dat is een tip. En als je enkel Christenen (wedergeboren mensen dus) goed ziet doen heb je waarschijnlijk gelijk. Zie je daarentegen ook mensen die niet wedergeboren zijn goed gedrag vertonen dan heb je "waarschijnlijk" ongelijk.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 23 jul 2011 17:17

Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Theosoof

Berichtdoor Theosoof » 23 jul 2011 17:31

Optimatus schreef:

Gefeliciteerd. Wat is nu je inbreng in deze discussie?

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 23 jul 2011 17:46

quote="Theosoof"

Thosoof schreef:
Ik lees andere verhaaltjes ja. En je geloof bepaalt wat je gelooft. Of je gelooft dat de ziel slecht is en niet in staat tot enig goeds.

schaapje schreef;
Er is maar één waarheid en dat is dat de mensheid niet deugt, kijk jij maar eens om je heen,
en ziet wat er van deze wereld geworden is.

En dat je hulp van buitenaf nodig hebt om goed te doen.

En dat is nou voor jou het probleem, geen hulp van buitenaf willen aannemen, om een nieuwe
schepping te worden.
Of je gelooft dat je ziel vanuit het goddelijke komt en het goddelijke IN zich draagt en dat je dus niemand en niks nodig hebt van buitenaf.

Ja een halve waarheid zie ik hier wel in, God zegt ergens in de Bijbel; alle zielen behoren Mij toe.
Maar om tot God te komen en als je het Goddelijke in je wil dragen, zal je toch met je hele wil
en heel je verstand aan Hem over moeten geven.

Nogmaals Theosoof waarom ben je hier op het forum. :?:

Theosoof

Berichtdoor Theosoof » 23 jul 2011 18:27

schaapje schreef:
Er is maar één waarheid en dat is dat de mensheid niet deugt, kijk jij maar eens om je heen,
en ziet wat er van deze wereld geworden is.

Kijk dan nog eens verder. Ik zie een mens die het niet meer snapt en die moorden pleegt. De rest is geschokt en steunt elkaar en troost elkaar. Ook zijn er mensen die hun leven op de weegschaal leggen om anderen te redden. Je ziet dat wat je wilt zien. Ik bekijk het van de positieve kant :D

En dat is nou voor jou het probleem, geen hulp van buitenaf willen aannemen, om een nieuwe
schepping te worden.

Hoezo nieuwe schepping worden? En waaruit blijkt dat?
Ik heb (zoals ik al zei) jaren in de kerk gezeten, bij nieuw geboren mensen. Ik zag werkelijk geen nieuwe mensen. Ik zag geen heiligen, ik zag geen vredelievendheid (niet bij iedereen althans) en ik zag bekvechterij om wiens mening nou gezag had en wie er dus gelijk had.

Ja een halve waarheid zie ik hier wel in, God zegt ergens in de Bijbel; alle zielen behoren Mij toe.
Maar om tot God te komen en als je het Goddelijke in je wil dragen, zal je toch met je hele wil
en heel je verstand aan Hem over moeten geven.

Ik geloof iets anders. Namelijk dat we uit het goddelijke geboren zijn en worden. Maar dat ons ego ons dingen wijsmaakt. Namelijk dat we niet deugen, slecht zijn en naar de hel gaan. Ook zal ons ego verklaren dat we afgescheiden zijn van al wat leeft.
Maar breek die banden met je ego door, zodat je ziel vrij is om te werken. Waaraan? Aan het heil van de mensheid. Op het moment dat je beseft dat we een zijn, ga je geen misdaden meer plegen en geen moorden. Omdat je weet dat het toch niet hoeft en onjuist is.

Het christendom daarentegen leunt heel veel op het ego. Daarom denkt men ook dat zij de ENIGE waarheid hebben en dat de rest slecht is.

Nogmaals Theosoof waarom ben je hier op het forum. :?:

Ik ben aan jou niks verschuldigd. Als ik hier wil zijn, dan mag het. Of ik moet vloekend en schreeuwend worden en een ban krijgen.

En veel van mijn vrienden en familie is christelijk. Ik houd me daar dus wel wat mee bezig.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 23 jul 2011 19:20

Kijk dan nog eens verder. Ik zie een mens die het niet meer snapt en die moorden pleegt.

Ik zie iemand die eigen rechten speelt en bepaalt in zijn hoogmoed wie sterven moet.

De rest is geschokt en steunt elkaar en troost elkaar. Ook zijn er mensen die hun leven op de weegschaal leggen om anderen te redden. Je ziet dat wat je wilt zien. Ik bekijk het van de positieve kant

Natuurlijk is ook het goede in een mens aanwezig, althans naar menselijke maatstaven, als ik
in het water spring om iemand te redden vind ik dat normaal.
Hoezo nieuwe schepping worden? En waaruit blijkt dat?
Ik heb (zoals ik al zei) jaren in de kerk gezeten, bij nieuw geboren mensen. Ik zag werkelijk geen nieuwe mensen. Ik zag geen heiligen, ik zag geen vredelievendheid (niet bij iedereen althans)

Dus daar waren er toch enkele vredelievende mensen.
en ik zag bekvechterij om wiens mening nou gezag had en wie er dus gelijk had.

Dat zegt veel over jou kerk als dat zo is, en dat is heel jammer, maar om dan ook maar helemaal
niet meer in God te geloven ....als mensen zich zo gedragen zegt dat nog niets over hoe God is,
je hebt zelf eens geschreven dat je bewondering had voor Jezus.

Ik geloof iets anders. Namelijk dat we uit het goddelijke geboren zijn en worden. Maar dat ons ego ons dingen wijsmaakt. Namelijk dat we niet deugen, slecht zijn en naar de hel gaan. Ook zal ons ego verklaren dat we afgescheiden zijn van al wat leeft.
Maar breek die banden met je ego door, zodat je ziel vrij is om te werken. Waaraan? Aan het heil van de mensheid. Op het moment dat je beseft dat we een zijn, ga je geen misdaden meer plegen en geen moorden. Omdat je weet dat het toch niet hoeft en onjuist is.

Ik had al gelezen waar jij in gelooft.
De Bijbel zegt dat de ware vrijheid is in Christus.
Ik ben aan jou niks verschuldigd. Als ik hier wil zijn, dan mag het. Of ik moet vloekend en schreeuwend worden en een ban krijgen.

Natuurlijk ben je mij niets verschuldigd..maar ik mag het toch wel vragen. :D
En veel van mijn vrienden en familie is christelijk. Ik houd me daar dus wel wat mee bezig.

Nou dat vind ik fijn om te horen Theosoof, dan ben ik er zeker van dat er veel voor jou gebeden wordt, en ik heb toch het idee dat de woorden in de Bijbel je niet los hebben gelaten.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 23 jul 2011 20:17

schaapje schreef:Mohamed

Ik snap wel wat zomaariemand bedoelt, jij geeft bijna altijd antwoorden met bijbelteksten.

Als wij discussiëren over Bijbelse onderwerpen reageer ik graag met een citaat uit de schrift ja en dat scheelt jou weer zoekwerk toch? De verwijtende toon kan ik niet goed plaatsen, want ik lees toch goed dat ik hier op een christelijk forum ben waar men belijdt dat de Bijbel geïnspireerd is door God?
Ik ga ik natuurlijk helemaal niet strijden met wat je schrijft hierboven, wat het is natuurlijk
waar, maar hier gaat het over het getuigenis van God.

We hadden het over wedergeboorte, toch?

Ken je de uitdrukking het bad van wedergeboorte? Lees aandachtig wat ik citeer:

'Heeft Hij ons zalig gemaakt, niet uit de werken der rechtvaardigheid, die wij gedaan hadden, maar naar Zijn barmhartigheid, door het bad der wedergeboorte en vernieuwing van de Heilige Geest; Die Hij over ons rijkelijk heeft uitgegoten door Jezus Christus, onze Zaligmaker;' (Tit 3,5-6)

De doop met de Heilige Geest is het bad van wedergeboorte - daarom zei ik, de wedergeboorte en de doop zijn onderdeel van elkaar en onlosmakelijk met elkaar verbonden. Jezus zei:

'Zo iemand niet geboren wordt uit water en Geest, hij kan in het Koninkrijk Gods niet ingaan.' (Joh 3,5)

Niet alleen water schaapje, maar ook Geest, sterker nog vooral Geest want hoe is het met iemand die wel geloven wil maar sterft van de dorst?

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 23 jul 2011 20:44

@mohamed

Mijn bericht was niet verwijtend bedoelt hoor. :D

En ik denk dat Joh.1:5-8 slaat op Joh. 19: 34
Maar één van de soldaten stak een speer in Zijn zijde en terstond kwam er water en bloed.

Ik legde eigenlijk de nadruk op wedergeboorte om dat dit helemaal God,s werk is.
Jij en ik weten dat er mensen gedoopt zijn met water en toch nooit de doop van de Heilige
Geest ontvangen hebben.
Ik denk aan onze gemeente waar wel eens mensen "goed" beginnen en later toch afhaken.
omdat ze weer hun eigen weg willen volgen.
Of als kind gedoopt en op latere leeftijd nooit meer met het geloof te maken willen hebben.

Theosoof

Berichtdoor Theosoof » 23 jul 2011 22:13

Ik zie iemand die eigen rechten speelt en bepaalt in zijn hoogmoed wie sterven moet.

Ja, je ziet 1 persoon die iets doms doet en anderen pijn doet. De rest begrijpt er niks van en helpt elkaar zo goed als het kan. Ben je iemand met een negatieve inborst dat je dat niet ziet?

En er zijn sommige mensen die beweren dat enkel god mag beslissen over leven en dood. Maar dan wel toevallig hun god. Dat is ook een soort van hoogmoed.

Natuurlijk is ook het goede in een mens aanwezig, althans naar menselijke maatstaven, als ik
in het water spring om iemand te redden vind ik dat normaal.

Hierin zie je dat mensen van nature goed zijn en goede dingen kunnen doen. Hopelijk passen ze het catechismus eens aan. Wat heb ik mij gestoord aan die negatieve verhalen daarin.

Dus daar waren er toch enkele vredelievende mensen.

Ben je dan wedergeboren? Ben je dan een nieuwe schepping. Als je vredelievend bent?

Dat zegt veel over jou kerk als dat zo is, en dat is heel jammer, maar om dan ook maar helemaal
niet meer in God te geloven ....als mensen zich zo gedragen zegt dat nog niets over hoe God is,
je hebt zelf eens geschreven dat je bewondering had voor Jezus.

Ik heb bewondering voor de historische Jezus en niet voor de Jezus die er later van gemaakt is. Al is de bergrede wel heel mooi.

En ik geloof wel in God. Ik heb enkel een ander godsbeeld.

Ik had al gelezen waar jij in gelooft.
De Bijbel zegt dat de ware vrijheid is in Christus.

Ja, en ik geloof in christus als een alles omvattende liefde. Een "geest" die in mensen kan komen. Zoals hij in Jezus van Nazareth kwam bij de doop in de Jordaan. Hij kan enkel in de mens die zonder ego is. Daarom zegt Jezus in een evangelie: Neem u kruis op en volg mij. Doe als mij. Dat vergt vele jaren training. Misschien zelfs wel vele levens.
Het verschil tussen Christus en Jezus komt naar voren in de esoterische traditie.

http://fran.sneeknet.nl/homepage/show/p ... aid=154943

Natuurlijk ben je mij niets verschuldigd..maar ik mag het toch wel vragen. :D

Maar niet iedere keer.

Nou dat vind ik fijn om te horen Theosoof, dan ben ik er zeker van dat er veel voor jou gebeden wordt, en ik heb toch het idee dat de woorden in de Bijbel je niet los hebben gelaten.

Dat bidden hoeft van mij niet zo, maar het geeft hen een gevoel van "misschien wordt hij wel gered".
Al zei Paulus dat mensen die ooit de hemel hebben ervaren niet meer gered kunnen worden als ze eenmaal ongelovig worden. Dat is als christus opnieuw kruisigen.

En ik heb in mijn vrije tijd onderzoek gedaan naar de Bijbel. Nogmaals: Er staan mooie dingen in. Dingen die als ieder mens dat zou doen, het vrede zou zijn op Aarde.

Maar wat de Katholieke stroming ermee gedaan heeft is het een geloof religie van gemaakt. De woorden van Jezus zijn verworden tot: "Als je gelooft, dan kom je in de hemel". In plaats van "doe dit en dat, en het koninkrijk gods (wat IN de mens is en geen toekomst muziek) zal zichtbaar in je worden.

En dat is jammer

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 23 jul 2011 22:42

"quote="Theosoof"

En ik heb in mijn vrije tijd onderzoek gedaan naar de Bijbel. Nogmaals: Er staan mooie dingen in. Dingen die als ieder mens dat zou doen, het vrede zou zijn op Aarde.

"Laten we het daar maar bij houden Theosoof :D want dat ben ik zo van harte met je eens,
als iedereen zou doen wat Jezus ons opdraagt, dan pas zal de wereld er heel anders uitzien.

Verder draaien we in een kringetje rond met steeds dezelfde boodschap verpakt in andere woorden.

Het ga je goed Theosoof, vriendelijke groet

zomaariemand
Mineur
Mineur

Berichtdoor zomaariemand » 24 jul 2011 08:28

Mohamed, ik ben ook gedoopt. Ik ben toch van de kerk weggegaan. Dopen alleen is dus niet voldoende, zoals jij nu suggereert.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 24 jul 2011 09:11

schaapje schreef:@mohamed

Mijn bericht was niet verwijtend bedoelt hoor. :D

Zo kwam het wel over en dat weet je ook wel.
En ik denk dat Joh.1:5-8 slaat op Joh. 19: 34
Maar één van de soldaten stak een speer in Zijn zijde en terstond kwam er water en bloed.

Ja maar het water verwijst ook naar de doop.
Ik legde eigenlijk de nadruk op wedergeboorte om dat dit helemaal God,s werk is.
Jij en ik weten dat er mensen gedoopt zijn met water en toch nooit de doop van de Heilige
Geest ontvangen hebben.
Ik denk aan onze gemeente waar wel eens mensen "goed" beginnen en later toch afhaken.
omdat ze weer hun eigen weg willen volgen.
Of als kind gedoopt en op latere leeftijd nooit meer met het geloof te maken willen hebben.

Dat klopt helemaal schaapje, daarom vind ik dat er in deze tijd te veel waarde aan de waterdoop toegekend wordt. Het is een mooi symbool, maar de geestelijke wedergeboorte is waar het om gaat.

Terug naar “[Religie] - Open forum”