quote="Theosoof
En?
Wat kan mij het schelen wat er in de Bijbel staat? Ik lees andere verhaaltjes die andere dingen vertellen. Onze ziel is een met het goddelijke en onsterfelijk. Ons ego daarentegen sterft bij de dood.
Dus jij leest andere verhaaltjes Theosoof, die andere dingen vertellen, die vertellen zeker dat
de ziel in wezen goed is en dat in iedere mens god woont.
Eén ding is in die verhaaltjes wel waar, onze ziel is onsterfelijk, maar waar gaat deze ziel naartoe
als die ziel dood is. Waar hoort een ziel thuis die vol zit met slechte gevoelens b.v. van haat,
wrok, en boosheid. Zal zo,n ziel zich huis voelen bij De Volmaakte zal deze ziel niet vanzelf
vluchten voor het Volmaakte.
Dat is toch puur een menselijke aangelegenheid? En uit wat voor cultuur kom je? Ben je niet in Nederland geboren?
En kwam de Bijbel uit de lucht vallen? Zag je een hand die een Bijbel vast had en hoorde je een stem: Leest!
Zo nee, dan is en blijft het een menselijke aangelegenheid.
Ik ben gewoon een Nederlandse, en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je toon zeer
geírriteerd is het lijkt wel of je boos bent.
Dit is dus precies wat ik bedoel. Bedankt dat je mijn stelling bevestigd.
Dus we zijn het er over eens dat je het bovennatuurlijk van God ervaren kan worden met je menselijk
zintuigen.
Alleen is er één verschil de mens is misschien in staat om kontakt te hebben met het
bovennatuurlijke, lees occultisme
Maar het is God zelf die kontakt zoekt met de mens en die wil Hij d.m.v. geloof in zijn Zoon
Jezus tot wedergeboorte brengen. Want een mens kan alleen tot God komen door geloof
in Jezus.
Maar dat is voor vele moeilijk want dan moet je toegeven dat je een zonder bent, een niet
in staat tot het goede. De meeste mensen vinden zichzelf te "goed" en ik denk dat dat bij jou
ook zo is.