Moderators: elbert, henkie, Moderafo's
Theosoof schreef:Moet je voor de grap eens naar de oerwouden van Brazilie gaan, daar zullen ze raar staan te kijken van de naam jezus en al helemaal als dat de zoon van god blijkt te zijn.
En je doet inderdaad alsof god de naam van jezus ooit eens geschreeuwd heeft en dat men daarom weet van de naam heeft. Terwijl het kwam door missionarissen en zendelingen. Of weten mensen al van de geboorte van Jezus en wat hij gedaan heeft?
mohamed schreef:Ja de Indianen hadden er ook nog nooit van gehoord en nu weten ze wie zijn volgelingen zijn.
Dat zal best, maar jij doet net alsof iedereen geroepen is om te evangeliseren onder alle volken op aarde en waar lees ik dat?
mohamed schreef:Ja de Indianen hadden er ook nog nooit van gehoord en nu weten ze wie zijn volgelingen zijn.
Theosoof schreef:Ja, met alle gevolgen van dien.
Theosoof schreef:Als die mensen dat niet gedaan hadden was het uitgestorven. God heeft er niks mee van doen.
mohamed schreef:quote]
Er staat geschreven:
'Gedenk hieraan; de vijand heeft de HEERE gesmaad, en een dwaas volk heeft Uw Naam gelasterd.' (Ps 74,18)
Waarom zou God niet door mensen kunnen werken?
Theosoof schreef:Eerst zeg je nog dat men niet moet evangeliseren, dat zou namelijk nergens staan. En nu opeens verklaar je dat God door mensen werkt?
Maar daar komt nog bij dat het enkel mensen zijn die werken, of het van god komt is nog maar zeer de vraag.
Moesten de mensen niks gedaan hebben, zou het christendom een vroege dood gestorven zijn.
Waarlijk, spreek jij/u met twee monden? Of zitten er twee personen onder dezelfde "schuilnaam"?
RogierV schreef:Theosoof.
Hangt `mijn stroming` aan. of hoe je het ook wilt noemen.
Hij tracht jullie de realisatie te ontlokken, dat als god bestaat er niks zinnigs over gezegd kan worden. Omdat;
1 je natuurlijke zintuigen je uitsluiten van boven-natuurlijke kennis.
2 het op een natuurlijke basis niet nodig is om een schepper te hebben.
3 alles wat je van je God weet afkomstig is van mensen. zie regel 1
mohamed schreef:De apostelen hadden de taak om het evangelie te verkondigen en werden daar door God persoonlijk toe geroepen middels een visioen of droom. Denk dan ook met name aan de ontmoeting die Paulus met Jezus had, waarna hij brak met het jodendom en op slag christen werd.
Voor mij is dat geen vraag meer want toen het nog een vraag was heb ik gedegen onderzoek gedaan waardoor ik nu het antwoord heb.
De tong is in staat om goed en kwaad te spreken, maar ik heb er slechts één die ik deel met mijn aliassen.
RogierV schreef:Theosoof.
Hangt `mijn stroming` aan. of hoe je het ook wilt noemen.
Hij tracht jullie de realisatie te ontlokken, dat als god bestaat er niks zinnigs over gezegd kan worden. Omdat;
1 je natuurlijke zintuigen je uitsluiten van boven-natuurlijke kennis.
2 het op een natuurlijke basis niet nodig is om een schepper te hebben.
3 alles wat je van je God weet afkomstig is van mensen. zie regel 1
Maar wat is waar?
En 1 klopt ook, alles wat we weten weten we door onze hersenen. Door onze opvoeding, door onze cultuur, door onze omgeving. Noem maar op. Het heeft enkel weinig te maken met de echte boven natuurlijke kennis. Die kan je pas ervaren als je je bewust bent van je ego en hoe dat je voor de gek houdt.
En 2 geloof ik wel,
al geloof ik niet dat god ons in de baarmoeder naait. We zijn onze eigen kinderen, zoals Plato ooit zei.
Mooi dat er ook iemand met dezelfde mening op dit forum zit
Theosoof schreef:En toch zei je enerzijds dat mensen niet moeten evangeliseren want ze maakten van de goede boodschap een goedkope boodschap. En dan ineens zeg je dat god werkt via mensen. Dat snapte ik dus niet.
Of je moet menen dat iedere uitverkore een visioen krijgt van god persoonlijk. Maar ja, dat is wartaal als je het mij vraagt.
JHM schreef:Schaapje, je kunt het Theosoof niet kwalijk nemen dat hij kortzichtig is (...)
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 31 gasten