5-9 september: (single)reis naar Rome

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

christien
Majoor
Majoor

Re: 5-7 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor christien » 18 jul 2011 20:33

mohamed schreef:Waar landt het vliegtuig, in Rome zelf of een plaats er net buiten?

'Onze' vlucht land op Rome Fiumicino (waar dat dan ook al wezen mag :wink: )

@Mohammed, ik zie nu pas de foto's die je geplaatst hebt, dat ziet er super uit :mrgreen:

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 18 jul 2011 21:10

Beste mw toch, we gaan naar Italië en ontbijt kennen ze daar niet of nauwelijks. Het is een kopje koffie en een zoet broodje waarmee ze je afschepen en dat moet je nog staand nuttigen ook. De maaltijd optioneel gebruiken tegen geringe betaling lijkt mij de beste optie, want die monniken zijn ware keukenprinsen naar het schijnt, waarbij de maaltijd alleen al reden zat is om naar Rome af te buigen.

Tjah, weet ik veel. Ik kom nooit in Italië. Ik wacht wel gewoon af wat ik voorgeschoteld krijg 8)
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 18 jul 2011 21:36

Qua verblijf houd ik me even afzijdig. Mij maakt het niet veel uit namelijk - dingen als betaalbaar en het liefst centraal hebben we allemaal wel, toch? Liefst natuurlijk wel tot vrijdag.

Een dienst meemaken lijkt me best leuk, maar eentje in wel genoeg, zeker ook omdat ik geen woord italiaans spreek. (nou ja, een paar, maar die kan ik niet gebruiken in een klooster :-oo )
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

DDD
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DDD » 18 jul 2011 21:53

Het is niet erg als je meezoekt hoor;-)

Zodra je iets vindt van een locatie zonder opmerkingen kan ik het toevoegen aan het bericht. Een beetje perfectionistisch ben ik wel, dat geef ik toe.

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 18 jul 2011 21:57

Hotels genoeg in Rome, maar ik laat me verrassen hoor DDD. Ik heb zelf wel gekeken maar heb dan geen idee of dat zoiets ook centraal ligt. Dus bij deze laat ik dat aan de mannen over :wink:

@Wiepie & Mortlach, willen jullie je emailadres nog even pb-en?

DDD
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DDD » 18 jul 2011 22:10

Ik vind het prima om zelf een keuze te maken. Maar dan wil ik nog wel even weten of jullie een voorkeur hebben voor bijvoorbeeld een vierpersoonskamer, als dat goedkoper is. Dat is dan in één geval 25 euro pp. Ik noem maar wat. Dan kan ik daar rekening mee houden.

Misschien dat het toch nog wat anders wordt, een deel van de kloosters zit nu al vol volgens de website, en die kloosters die niet zo'n boekingsmogelijkheid hebben kunnen natuurlijk ook vol zitten.

Maar er zijn er heel veel.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 18 jul 2011 22:14

Mij lijkt het heel leuk & gezellig om met de meiden bij elkaar op 1 kamer te gaan.
Heb prijzen voorbij zien komen, die echt niet duur zijn. Das fijn!

'k ben erg benieuwd naar je bevindingen!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

DDD
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DDD » 18 jul 2011 22:25

De belangrijkste bevindingen zijn alvast in het bericht toegevoegd. Dat houdt het overzichtelijk en transparant.

Ik reken op ongeveer 30/35 euro per persoon bij met zijn drieen gedeelde kamers, en 50/60 bij enkele kamers. Hoewel je nooit weet of er veel vol zit. Maar dan kunnen we altijd nog kloosters bellen die geen website hebben. Dan is het wel een verrassing waar je aankomt, maar dat hoeft niet erg te zijn...

Ik hoop maar dat Mohammed snel beslist wanneer hij terugwil, dan kan de vliegreis geboekt worden.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 18 jul 2011 22:33

35 euro is prima, delen ook, wat mij betreft.

Ik zal morgen het verzoek voor de vrije dagen indienen en als we er dan helemaal uit zijn boek ik mijn vliegtickets.

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 19 jul 2011 10:38

christien schreef:'Onze' vlucht land op Rome Fiumicino (waar dat dan ook al wezen mag :wink: )

@Mohammed, ik zie nu pas de foto's die je geplaatst hebt, dat ziet er super uit :mrgreen:

Ik ga niet mee, maar lees wel mee. Rome is leuk, ben er ook eens geweest en is zeker voor herhaling vatbaar! Fiumicino is het vliegveld wat buiten Rome ligt. Vanaf het vliegveld neem je de trein naar Rome Termini, da's het station midden in Rome.
Regel een OV kaart, dan kun je in alle openbaar vervoer, en ben je overal mooi snel.
Je kunt ook een kaart kopen waarmee je in bijna alle bezienswaardigheden kunt zonder dat je aan de kassa in de rij hoeft te staan. Pasje in de gleuf en het poortje gaat open. Erg makkelijk!
Ga zeker ook voor een mis in de Sint Pieter. Hoe je ook over de RK denkt: Het koor zingt loepzuiver en het is allemaal erg indrukwekkend.
Let wel op dat als je gaat eten bij de Sint Pieter in de buurt dat de prijzen mega-extreem zijn. Wij waren voor 1 kop koffie, 1 jus d'orange en 2 zoete cakejes 25 euro kwijt....
Wij hebben gegeten op Piazza Navona en bij het Pantheon in de buurt, en daar betaalden wij voor 7 personen zomaar 450 euro.. :shock:
Erg leuk en lekker, maar er zijn vast wel tentjes waar het wat goedkoper is.

Veel plezier en uiteraard zijn wij benieuwd naar de foto's na de tijd!
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 19 jul 2011 10:41

christien schreef:'Onze' vlucht land op Rome Fiumicino (waar dat dan ook al wezen mag :wink: )

We komen dan in ieder geval op hetzelfde vliegveld aan :-)

mohamed

Berichtdoor mohamed » 19 jul 2011 12:32

Ik wil graag een eigen kamer ben wel op mijn privacy gesteld.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 19 jul 2011 12:35

Ja ik krijg er steeds meer zin in!

mohamed

Berichtdoor mohamed » 19 jul 2011 12:37

mohamed schreef:Beste mw toch, we gaan naar Italië en ontbijt kennen ze daar niet of nauwelijks. Het is een kopje koffie en een zoet broodje waarmee ze je afschepen en dat moet je nog staand nuttigen ook. De maaltijd optioneel gebruiken tegen geringe betaling lijkt mij de beste optie, want die monniken zijn ware keukenprinsen naar het schijnt, waarbij de maaltijd alleen al reden zat is om naar Rome af te buigen.

mw schreef:Tjah, weet ik veel. Ik kom nooit in Italië. Ik wacht wel gewoon af wat ik voorgeschoteld krijg 8)

In Italië is de maaltijd heiliger dan de mis, dus als je je neus er voor ophaalt beledig je hen tot in het diepst van hun zielen!

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 19 jul 2011 16:03

mohamed schreef:In Italië is de maaltijd heiliger dan de mis, dus als je je neus er voor ophaalt beledig je hen tot in het diepst van hun zielen!

Aih dat word dan nog een probleem voor me :wink:

@DDD, het lijkt me erg gezellig om met de 3 meiden op een kamer te slapen.
Ik ben benieuwd of dat het lukt in een klooster.

@Race, bedankt voor de informatie en tips, die gaan we zeker mee nemen. :mrgreen:

Hopelijk komt Wiepie snel online zodat we als meiden in ieder geval onze vlucht kunnen gaan boeken :-oo

Terug naar “Archief”