boer schreef:Leg het maar uit zoals je zelf denkt dat het het beste is... Wie ben ik, tenslotte.
Je was wel mans zat om het te posten, dus ik dacht dat ik je ook om een uitleg kon vragen. Helaas.
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
boer schreef:Leg het maar uit zoals je zelf denkt dat het het beste is... Wie ben ik, tenslotte.
mohamed schreef:Is het de wil van de vader dat kinderen op de achtste dag besneden worden?
boer schreef:Ach, eigenlijk is er nauwelijks iets veranderd sinds de middeleeuwen. Destijds mocht een mens de bijbel niet zelf lezen, nu wel, maar als je er een ander zicht op hebt dan de kanttekenaars en de ''vaderen'' tel je ook niet mee.
mohamed schreef:Is het de wil van de vader dat kinderen op de achtste dag besneden worden?
Pasker schreef:Inderdaad, vooruitlopend op de ware besnijdenis van het hart.
dalethvav schreef:Gen 17:13 De ingeborene van uw huis, en de gekochte met uw geld zal zekerlijk besneden worden; en Mijn verbond zal zijn in ulieder vlees, tot een eeuwig verbond.
Maar als je denkt het Jodendom (al dan niet messiaans) te kunnen benaderen op de manier waarop je nú vragen stelt (bovenstaande en voorgaande) ken ik er ook nog wel wat. Om maar eens twee vragen (serieuze) vragen te stellen:
Is het de wil van de Vader (geweest) dat christelijke kruisvaarders Joden in hun synagogen levend verbrandden?
Is het de wil van de Vader (geweest) dat Joden door christenen gedwongen werden zich te laten dopen en zo niet dat ze vervolgens ter dood gebracht werden?
Faramir schreef:En wederom sla je de plank finaal mis: http://www.kerknieuws.nl/nieuws.asp?oId=20747
Het moet toch wat zijn, je hele anti-geloof baseren op geschiedkundige nonsens.
boer schreef:Ach, eigenlijk is er nauwelijks iets veranderd sinds de middeleeuwen. Destijds mocht een mens de bijbel niet zelf lezen, nu wel, maar als je er een ander zicht op hebt dan de kanttekenaars en de ''vaderen'' tel je ook niet mee.
mohamed schreef:Nog nooit heb ik jou op een inhoudelijke reactie kunnen betrappen,
het enige wat je doet is een ieder zwartmaken
die voor zichzelf denkt en inziet dat de zogenaamde moederkerk niet de ware is.
Maar alleen omdat jij je bereidwillig laat hersenspoelen wil niet zeggen dat wij dat ook toestaan! Nee, zo zijn we niet getrouwd en als je ooit nog eens besluit ook zelf na te denken drinken we een biertje wat door papen gebrouwen is!
Faramir schreef:Dat maakt mij eigenlijk niets uit. Ik reageer pas wanneer er bewijsbare onzin als waarheid verkondigd wordt. Dat jij ook enkele keren zulke onzin verkondigde, ik daar op reageerde, en dat je daarom schijnbaar nog steeds enige haatgevoelens jegens mij koestert, dat is spijtig.
mohamed schreef:Welnee ik haat je niet, het irriteert me enkel.
mohamed schreef:Welnee ik haat je niet, het irriteert me enkel.
Faramir schreef:Excuus, gevoelens van irritatie dan. Haat is idd een veel te groot woord.
Faramir schreef:En wederom sla je de plank finaal mis: http://www.kerknieuws.nl/nieuws.asp?oId=20747
Het moet toch wat zijn, je hele anti-geloof baseren op geschiedkundige nonsens.
antoon schreef:Door het doden van de gezalfde (Jezus) werd het tijdperk van het oude Israël en de bijbehorende offerdienst afgesloten (dat werd extra bevestigd door het scheuren van het gordijn in de tempel dat het allerheiligste scheidt, dat gebeurde precies bij de dood van Jezus).
Het Koninkrijk Gods (het geestelijke nieuwe Israël) is door Jezus op aarde gevestigd.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 gasten