Nou, in de vakantie ging het prima met dochterlief. Zit ze een weekje op school, is het woensdag alweer mis!
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Ik had gedacht en gehoopt dat ze er na de vakantie toch wel een poosje tegenaan kon, maar helaas...
De overprikkeling komt dus echt van school. Gelukkig pakken ze het goed op en gaan ze ermee aan de slag.
@Merisja: Over (hoog)begaafd en HSK: via school hoorde ik van een ouder over "ik leer anders". Veel van deze kinderen blijken beelddenkers te zijn en dat kan nogal botsen met de uitleg die ze op school krijgen. Ga me er eens in verdiepen, vindt dat wel interessant. Misschien heb jij er ook wat aan. Weet eigenlijk niet hoe oud je dochter is, maar misschien hangt dit er ook wel mee samen? Er is een website van www en dan aan elkaar 'ik leer anders'.
Inderdaad zijn veel 'aanpassingen' voor HSK's hetzelfde als voor ADHD enz. Voor mij een bevestiging dat elk kind gebaat is bij een rustige omgeving enzovoorts. Mij maakt het op zich niet uit hoe 'het' heet, als ik maar weet wat ik eraan kan doen en wat het allerbelangrijkste is: als mijn kind er maar mee geholpen is! Officieel psychologisch onderzoek ga ik pas doen als we echt vastlopen. Daar heb ik nu het geld niet voor (over).
Gheh: ze bekeek deze week de krant en zag in het RD in de bijlage een aantal foto's van Gadaffi. Ze wilde helemaal weten wat voor man dat was.

Heb wel wat verteld over hem maar erg beknopt. Om nu op je 5e jaar al bezig te zijn met oorlog in Libië en na te denken over een man die een heleboel mensen de dood heeft ingejaagd...dat gaat me toch wel wat ver eigenlijk.
Wat ik momenteel aan het uitvinden ben is: hoe/waardoor kan ik voor elkaar krijgen dat ze na school uitrust. Pas geleden was ze helemaal weg van een luistercd, die heeft ze een hele poos geluisterd toen ze uit school kwam. Denk dat ik er daar maar wat meer van aanschaf. Muziek vindt ze ook geweldig, ze is helemaal weg van viool. Dus regelmatig een cdtje aan helpt ook. Maar (zoals met veel dingen) helpt dat 1 of 2 dagen en daarna weer een poosje niet. Dus moet ik er nog wat bij hebben: de week heeft hier 4 schooldagen tenslotte. Dus tips zijn welkom.
(DVD is geen optie: daar wordt ze helemaal geflipt van)