Daatje123 schreef:Even een vraagje aan de werkende zwangere.
Ik heb een collega die nu zwanger is (half nov. uitgerekend). Maar er is nog niets geregeld omtrent verlof, komt ze nog terug, hoeveel dagen, hoe gaan we haar verlof opvullen etc. Is dat normaal dat het zo kort van tevoren geregeld word? Wij zijn een klein bedrijf en de eerste keer dat we dit meemaken. Ben benieuwd hoe dat bij andere verloopt. Ben namelijk bang dat (ze is directe collega) ik straks 4 maanden alleen zit en daarna zeker parttime. Een uitzendkracht is niet handig, ons werk is specifiek en heeft min. 2 maanden inwerktijd nodig.
Ik heb vandaag pas te horen gekregen dat mijn verlof 20okt in kan gaan en uiterlijk 3 nov in moet gaan. Ik heb het nu gelijk gemeld, maar er stond in de brief van het hoofdkantoor dat ik het uiterlijk 13okt moest laten weten! Erg kortdag dus ook...en niet fijn voor je leidinggevende

Ik neem niet aan dat ze je 4 maanden alleen laten zitten hoor! Weet niet in wat voor sector je werkt, maar daar zijn toch gwoon wetttelijke regels voor? Ik werk bv in de kinderopvang en mijn collega is echt niet bang dat ze het opeens alleen moet doen. Dat mag natuurlijk ook niet. Ik vind het zelf wel fijn om te weten wie mijn verlof over gaat nemen, dus ik zet er zelf ook wel vaart achter.
en dat ze nog niet weet of ze terug komt of voor hoeveel dagen is ook niet zo vreemd hoor... Volgens mij is het pas wettelijk verplicht om je zeangerschap te melden bij je baas vanaf 6 maanden zwangerschap, en dan moet ook alles nog geregeld worden.
Jij kan natuurlijk ook zelf even naar je leidinggevende lopen en vragen hoe het ermee staat. Succes iig!