Zwanger deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Schipje
Majoor
Majoor

Re: Zwanger deel 12

Berichtdoor Schipje » 13 jul 2011 15:44

Elke x als ik reageer istie weg als ik op bevestigen klik.>:-( maar nog niet bevallen. Vandaag uitgerekend ben sago omdat ik me verveel. Alles kost te veel moeite dus hang maar wat... Zelfs gewoon op een stoel zitten doet nu zeer aan mn bekken. Lammetje; begrijp wat je bedoelt ik ben ook niet zo groot, word het met de dag 'zatter' ;-)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 13 jul 2011 19:11

Sterkte schipje! Hoopte toen ik je bericht zag dat je al bevallen was, maar helaas!

Ik ben vandaag naar de ha geweest met mijn oren. Niets te zien. Volgens de huisarts was het trommelvlies wel 'dof', dus het verhaal van doofheid door meer vocht vasthouden was wel mogelijk. Het enige dat dus helpt is bevallen, maar dat mag jammer genoeg nog niet :wink:

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 13 jul 2011 19:12

Vandaag te horen gekregen dat mijn verlof 20 oktober ingaat :D Iets om naar toe te leven :wink:
Afbeelding

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 13 jul 2011 20:24

schipje; jammer dat er nog niks geboren is. Ik verveel me ook vreselijk, maar op zn langst kan ik dus nog 3 weken lopen :shock: :lol: als ik daaraan denk krijg ik spontaan medelijden met de meiden, want erg gezellig ben ik niet, volgens mij 8-[

ajl: op zich wel fijn dat er niks te zien was. Maar nog even een paar maanden geduld voor je hier vanaf ben waarschijnlijk....

Evelien: ach kamertje heb je niet nodig joh, wieg heb je al dus dan komt alles echt wel goed :lol: enne.... wij hadden het pas met 37 weken écht af hoor.....
ohja zou nog foto's maken, als ik het niet vergeet doe ik dat morgen, maar ben zo vergeetachtig.....

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 jul 2011 20:28

Ik werd vanavond gebeld voor een afspraak voor de intake van de kraamzorg. Ik ben benieuwd wat het allemaal in houd. :lol:

@Lammetje, dat is ook wel zo. Maar dan moet het wiegje ook wel aangekleed zijn, die staat nu vol met troep. :mrgreen: :wink: Succes met de laatste loodjes.

Vandaag wel een heel eind gekomen qua opruimen, uitmesten en weggooien. k Heb manlief ook aan het werk gezet.

@Schipje, sterkte met alles. Ik hoop voor je dat het snel gaat komen. Succes.

Hoe is het met de andere meiden?

@Ajl, wel n beetje balen van je oren zeg.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 13 jul 2011 21:03

Even een vraagje aan de werkende zwangere.

Ik heb een collega die nu zwanger is (half nov. uitgerekend). Maar er is nog niets geregeld omtrent verlof, komt ze nog terug, hoeveel dagen, hoe gaan we haar verlof opvullen etc. Is dat normaal dat het zo kort van tevoren geregeld word? Wij zijn een klein bedrijf en de eerste keer dat we dit meemaken. Ben benieuwd hoe dat bij andere verloopt. Ben namelijk bang dat (ze is directe collega) ik straks 4 maanden alleen zit en daarna zeker parttime. Een uitzendkracht is niet handig, ons werk is specifiek en heeft min. 2 maanden inwerktijd nodig.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 jul 2011 21:23

Wat staat er in het CAO? of hebben jullie dat niet?

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 13 jul 2011 21:27

Daatje123 schreef:Even een vraagje aan de werkende zwangere.

Ik heb een collega die nu zwanger is (half nov. uitgerekend). Maar er is nog niets geregeld omtrent verlof, komt ze nog terug, hoeveel dagen, hoe gaan we haar verlof opvullen etc. Is dat normaal dat het zo kort van tevoren geregeld word? Wij zijn een klein bedrijf en de eerste keer dat we dit meemaken. Ben benieuwd hoe dat bij andere verloopt. Ben namelijk bang dat (ze is directe collega) ik straks 4 maanden alleen zit en daarna zeker parttime. Een uitzendkracht is niet handig, ons werk is specifiek en heeft min. 2 maanden inwerktijd nodig.

Ik heb vandaag pas te horen gekregen dat mijn verlof 20okt in kan gaan en uiterlijk 3 nov in moet gaan. Ik heb het nu gelijk gemeld, maar er stond in de brief van het hoofdkantoor dat ik het uiterlijk 13okt moest laten weten! Erg kortdag dus ook...en niet fijn voor je leidinggevende :wink:
Ik neem niet aan dat ze je 4 maanden alleen laten zitten hoor! Weet niet in wat voor sector je werkt, maar daar zijn toch gwoon wetttelijke regels voor? Ik werk bv in de kinderopvang en mijn collega is echt niet bang dat ze het opeens alleen moet doen. Dat mag natuurlijk ook niet. Ik vind het zelf wel fijn om te weten wie mijn verlof over gaat nemen, dus ik zet er zelf ook wel vaart achter.
en dat ze nog niet weet of ze terug komt of voor hoeveel dagen is ook niet zo vreemd hoor... Volgens mij is het pas wettelijk verplicht om je zeangerschap te melden bij je baas vanaf 6 maanden zwangerschap, en dan moet ook alles nog geregeld worden.
Jij kan natuurlijk ook zelf even naar je leidinggevende lopen en vragen hoe het ermee staat. Succes iig!
Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 14 jul 2011 07:31

Bij ons wordt er ook niets geregeld hoor. Ik meld eigenlijk ook pas een paar weken van te voren wanneer ik met verlof ga. Ik probeer tot 4 weken van te voren te werken ( volgens mij gaan wij dan tegelijk met verlof Dippie :wink: ). Waarneming tijdens mijn zwangerschap maak ik mij eerlijk gezegd niet zo druk om. Voor mijn eerste verlof heb ik dat wel gedaan en alles vooruitgewerkt en ik kreeg mn dossiers met 4 mnd achterstand gewoon na mn verlof weer terug. De tweede keer was het beter geregeld, maar daar kwam ik pas na mn verlof achter. Hoe het nu geregeld gaat worden, geen flauw idee. Nu kan de wereld achter mij instorten, maar ik ga gewoon om 16.00 uur met verlof.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 14 jul 2011 08:15

Wij hebben geen CAO. Aankaarten bij werkgever heb ik al gedaan, maar hij geeft aan het nog veel te vroeg te vinden. Vervanging vind hij eigenlijk ook niet echt nodig. Zoals ik al vertelde, wij zijn een klein bedrijf en hebben hier geen regels voor. Het is nog nooit eerder gebeurd dat er iemand zwanger werd (bestaan nu bijna 5 jaar). Maar ik maak mij wel zorgen dat er niets geregeld is.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 14 jul 2011 08:17

Je kan er in feite weinig aan doen. De werkgever krijgt via het UWV het salaris van de betreffende werknemer terug, zodat hij vervanging kan regelen. Over het algemeen wordt daar weinig mee gedaan en moet het personeel wat er nog meer is gewoon harder lopen.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 14 jul 2011 08:44

Dat vrees ik ook ja. Betekend wel dat ik voor 2 man kan werken terwijl ik aan mijn werk de handen al vol heb.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 14 jul 2011 08:58

tja, dat zou ik dus niet doen... dus gewoon je eigen werk en dat andere werk voor hoger hand laten opstapelen 8-[ Het is toch niet jou probleem? Je hebt het aangekaart.... maargoed, in de praktijk werkt dat niet zo hé :wink:
Overigens niet echt slim alles op het laatste moment aan te laten komen, vervanging heb je ook niet 1,2,3 geregeld en dan nog inwerken..... is je collega al weer terug tegen de tijd dat het lekker loopt :-k

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 14 jul 2011 09:42

Laten liggen is geen optie. Dan word het niet gedaan. Er is verder niemand die haar werk kent. Dus zo werkt het niet.

En of ze terugkomt is ook nog niet bekend. Ik weet dat zij graag x dagen wil werken en werkgever wil dat ze minimaal meer dan x komt werken. Alleen, dit weten ze niet van elkaar. Komt pas over een paar weken gesprek over.

](*,) zie er erg tegenop!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 jul 2011 10:52

Het mag volgens mij wel gewoon ja, zo laat aangeven.
Net als dat mijn collega pas toen haar kindje allang geboren was aangaf voor hoeveel uur ze terug zou komen. Dus toen haar verlof al bijna voorbij was.
Ik hoef ook nog niet te melden wanneer ik weer terugkom. Heb dat wel gedaan, maar ga nu waarschijnlijk eerder beginnen, en waarschijnlijk is dat allemaal gewoon prima.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”