Ik heb een mooi boekje: moeders in de Bijbel. Daar worden een aantal moeders uit de Bijbel in beschreven. Wat schieten wij dan tekort ! Want vrijwel iedereen heeft het beste met zijn kind voor, voor het tijdelijke. We sparen bij wijze van spreken het brood uit eigen mond, om ons kind een goede opleiding te laten volgen.
Maar dan nu voor het eeuwige ! Als je tot je door laat dringen wat het betekent om moeder te mogen worden, zul je je wel 3 x achter de oren krabbelen om het toe te vertrouwen aan een ander. Aan een dagverblijf waar niet gebeden wordt, geen liedjes gezongen worden, als alleen de K3 of kabouterliedjes.
Wat je zaait van jongs af aan, zul je oogsten.
Als er echt noodzaak is dat beide ouders moeten gaan werken, dus niet als het gaat om alleen maar zo veel mogelijk geld te vergaren, zou oma of een lieve tante de eerste optie zijn. Ook zijn er wel christelijke creches, maar die zijn (nog) dun gezaaid.
Ik weet niet of het toeval is, maar in onze familie waren ook werkende moeders, daar zijn de kinderen zonder uitzondering op hun 18e de deur al uit. Hier moet ik ze bijkans het nest uitduwen
Onze kinderen zijn wat ouder en ik krijg regelmatig te horen dat ze het maar wat fijn vonden dat ik er gewoon altijd voor hen was. Mijn leven heeft echt niet stilgestaan hoor. Ik heb gestudeerd in de avonduren, gewoon thuis, is heel goed mogelijk met computer en internet. En ik heb GENOTEN met hoofdletters van het opgroeien van hulpeloos wurmpje tot de kerels van 1.85 die me boven het hoofd gegroeid zijn.
En ondanks dat ik er dag en nacht mee bezig was, vloog de tijd. Het is zo voorbij
Als je je kind ten doop hebt gehouden, besef dan eens waar je JA op hebt gezegd ! Denk erom, de Heere komt erop terug.