Moderator: Moderafo's
Noir schreef:Ja het is ook meer een wensen dan een dadelijk geloven. Maar welk artikel is het dan? Want GeenStijl.nl wordt bij mij geblokkeerd!
rins schreef:Wat ik nooit zo snap is dat ongelovigen altijd zo agressief hierop reageren.
En met name dat hun 'iets wordt opgelegd'... Oh ja??? Hoezo dan??? Ieder is toch vrij om te geloven wat hij/zij wil???
Ik heb wel een vermoeden hoe dat komt, alle mensen hebben een ingeschapen Godskennis, ten diepste voelen ook zij dat er een Hoger Wezen is Die over ons regeert... en daar willen ze niet aan. Ze overschreeuwen a.h.w. dat gevoel.
Ik heb medelijden met zulke mensen, ook zij hebben een ziel voor de eeuwigheid...
Noir schreef:Maar ik geloof dat wanneer je vaak genoeg zegt dat er geen God is, dat je in je eigen leugens gaat geloven!
Mortlach schreef:Is dat zo? Als de christenen aan de macht zouden zijn, zou ik dan in een op zondag gekocht trouwpak mogen trouwen met een andere man, die ik heb ontmoet via een niet-gefilterde internetsite, om daarna euthenasie te laten plegen?
Ik vermoed dat je er met je vermoeden nogal naast zit, maar goed. Het komt waarschijnlijk doordat orthodox geloof bijzonder bedreigend is voor buitenstaanders, en die buitenstaanders nogal zijn gehecht aan hun vrijheden en verworvendheden. Dus als die orthodoxie ergens de kop opsteekt, wordt het direct teruggestampt.
rins schreef:Inderdaad zoals je zegt: Als... want dat is een utopie.
Echter, van het tegenovergestelde zijn we niet ver meer verwijdert... hoe lang zullen de christelijken nog vrijheid hebben in Nederland??
hoe lang zullen de christelijken nog vrijheid hebben in Nederland??
hoe lang zullen de christelijken nog vrijheid hebben in Nederland??
RogierV schreef:Omschrijf wat je hier precies mee bedoelt. Dan word het antwoord ook simpeler.
rins schreef:Ik bedoel vrijheid in de breedste zin van het woord.
Die vrijheid wordt ons nl. heel subtiel ontnomen.
Neem maar bijv. de aanslag op het vrouwenstandpunt van de SGP.
En even later het wetsvoorstel die aanbieders van louter gefilterd internet wurgt...
Noir schreef:En dan ook nog eens te noemen het verbod op ritueel slachten (niet dat ik dat doe hoor maar wel andere groeperingen die geloven)
Mortlach schreef:Dat heeft niets met een religieuze vrijheid te maken, of kun jij in de Bijbel aanwijzen waar staat dat je internet moet worden gefilterd?Trouwens, je kunt zelf ook je router vanalles laten blokkeren hoor als je echt wilt.
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 17 gasten