RefDag weer eens op Geenstijl

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Noir
Sergeant
Sergeant

Re: RefDag weer eens op Geenstijl

Berichtdoor Noir » 11 jul 2011 10:19

Ja het is ook meer een wensen dan een dadelijk geloven. Maar welk artikel is het dan? Want GeenStijl.nl wordt bij mij geblokkeerd!
Wat je bent, bewijst wat je kunt. Wat je ermee doet, bewijst wie je bent.

rins
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor rins » 11 jul 2011 10:30

Noir schreef:Ja het is ook meer een wensen dan een dadelijk geloven. Maar welk artikel is het dan? Want GeenStijl.nl wordt bij mij geblokkeerd!

Bedoel je van het RD?
dat is dit artikel
Laatst gewijzigd door rins op 11 jul 2011 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 11 jul 2011 10:30

rins schreef:Wat ik nooit zo snap is dat ongelovigen altijd zo agressief hierop reageren.
En met name dat hun 'iets wordt opgelegd'... Oh ja??? Hoezo dan??? Ieder is toch vrij om te geloven wat hij/zij wil???

Is dat zo? Als de christenen aan de macht zouden zijn, zou ik dan in een op zondag gekocht trouwpak mogen trouwen met een andere man, die ik heb ontmoet via een niet-gefilterde internetsite, om daarna euthenasie te laten plegen?

Ik heb wel een vermoeden hoe dat komt, alle mensen hebben een ingeschapen Godskennis, ten diepste voelen ook zij dat er een Hoger Wezen is Die over ons regeert... en daar willen ze niet aan. Ze overschreeuwen a.h.w. dat gevoel.
Ik heb medelijden met zulke mensen, ook zij hebben een ziel voor de eeuwigheid...

Ik vermoed dat je er met je vermoeden nogal naast zit, maar goed. Het komt waarschijnlijk doordat orthodox geloof bijzonder bedreigend is voor buitenstaanders, en die buitenstaanders nogal zijn gehecht aan hun vrijheden en verworvendheden. Dus als die orthodoxie ergens de kop opsteekt, wordt het direct teruggestampt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 11 jul 2011 10:31

Noir schreef:Maar ik geloof dat wanneer je vaak genoeg zegt dat er geen God is, dat je in je eigen leugens gaat geloven!

Dat is grappig, geldt hetzelfde ook als je vaak genoeg zegt dat er wél een God is?

Noir
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Noir » 11 jul 2011 10:33

Bedoel je van het RD?
dat is dit artikel[/quote]

Dank je!

rins
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor rins » 11 jul 2011 10:41

Mortlach schreef:Is dat zo? Als de christenen aan de macht zouden zijn, zou ik dan in een op zondag gekocht trouwpak mogen trouwen met een andere man, die ik heb ontmoet via een niet-gefilterde internetsite, om daarna euthenasie te laten plegen?

Inderdaad zoals je zegt: Als... want dat is een utopie.
Echter, van het tegenovergestelde zijn we niet ver meer verwijdert... hoe lang zullen de christelijken nog vrijheid hebben in Nederland??

Ik vermoed dat je er met je vermoeden nogal naast zit, maar goed. Het komt waarschijnlijk doordat orthodox geloof bijzonder bedreigend is voor buitenstaanders, en die buitenstaanders nogal zijn gehecht aan hun vrijheden en verworvendheden. Dus als die orthodoxie ergens de kop opsteekt, wordt het direct teruggestampt.

Bedreigend dus om de reden zoals ik die noemde. En dat kost inderdaad onze z.g. 'vrijheden'.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 11 jul 2011 10:48

rins schreef:Inderdaad zoals je zegt: Als... want dat is een utopie.
Echter, van het tegenovergestelde zijn we niet ver meer verwijdert... hoe lang zullen de christelijken nog vrijheid hebben in Nederland??

Echt waar? Zullen christenen worden gedwongen op zondag een trouwpak te kopen, dan een homohuwelijk aan te gaan om daarna te worden geëuthenaseerd?

Maar goed, dat gejeremineer en geweeklaag over in gedachten bedreigde vrijheden wat jij hier nu doet is precies hetzelfde als de heiden die tegen het RD tekeergaat.

Trouwens, zolang er nog meerdere christelijke politieke partijen zijn, meerdere christelijke kranten en omroepen, en zolang de verkiezingen nog een dag worden uitgesteld vanwege de bid- en dankdag voor het gewas of een andere dag waar de rest van Nederland nog nooit van heeft gehoord, heb je weinig te klagen. Niet elke scheet die D66 laat betekent direct het einde van de wereld. Netzomin dat elke scheet die het RD laat dat is. Maar op beide wordt wel excessief gereageerd.

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 11 jul 2011 11:36

Erg onsmakelijk artikel.

hoe lang zullen de christelijken nog vrijheid hebben in Nederland??

Omschrijf wat je hier precies mee bedoelt. Dan word het antwoord ook simpeler.
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

rins
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor rins » 11 jul 2011 12:17

hoe lang zullen de christelijken nog vrijheid hebben in Nederland??

RogierV schreef:Omschrijf wat je hier precies mee bedoelt. Dan word het antwoord ook simpeler.

Ik bedoel vrijheid in de breedste zin van het woord.
Die vrijheid wordt ons nl. heel subtiel ontnomen.
Neem maar bijv. de aanslag op het vrouwenstandpunt van de SGP.
En even later het wetsvoorstel die aanbieders van louter gefilterd internet wurgt...

Noir
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Noir » 11 jul 2011 12:22

En dan ook nog eens te noemen het verbod op ritueel slachten (niet dat ik dat doe hoor maar wel andere groeperingen die geloven)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 11 jul 2011 12:37

rins schreef:Ik bedoel vrijheid in de breedste zin van het woord.
Die vrijheid wordt ons nl. heel subtiel ontnomen.
Neem maar bijv. de aanslag op het vrouwenstandpunt van de SGP.

Gewoon die vrouwen theoretisch toelaten. Als het goed is zijn er toch geen vrouwelijke SGP-leden die een functie ambiëren.

En even later het wetsvoorstel die aanbieders van louter gefilterd internet wurgt...

Dat heeft niets met een religieuze vrijheid te maken, of kun jij in de Bijbel aanwijzen waar staat dat je internet moet worden gefilterd? :wink: Trouwens, je kunt zelf ook je router vanalles laten blokkeren hoor als je echt wilt.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 11 jul 2011 12:40

Noir schreef:En dan ook nog eens te noemen het verbod op ritueel slachten (niet dat ik dat doe hoor maar wel andere groeperingen die geloven)

In principe is dat niet tegen religie maar tegen dierenleed, het is er wel een betreurenswaardig bijeffect van.

Noir
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Noir » 11 jul 2011 12:42

Ja en omdat heel veel mensen hun dieren nu eenmaal boven mensen stellen krijg je zulke rare dingen!

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 11 jul 2011 12:44

Je vrijheden zijn natuurlijk je recht en het is een ieder zijn plicht die te helpen onderhouden.

Maar mensen pikken het gewoonweg niet meer als beslissingen over de realiteit worden genomen, met een sprookje als motivatie.
Niet iedereen `gelooft` het of heeft reden om het te geloven.
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

rins
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor rins » 11 jul 2011 13:13

Mortlach schreef:Dat heeft niets met een religieuze vrijheid te maken, of kun jij in de Bijbel aanwijzen waar staat dat je internet moet worden gefilterd? :wink: Trouwens, je kunt zelf ook je router vanalles laten blokkeren hoor als je echt wilt.

Waar staat er in de Bijbel dat je voor een rood stoplicht moet stoppen :roll: sorry maar dit raakt natuurlijk kant nog wal...

Terug naar “Archief”