Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor ajl » 05 jul 2011 15:08

+ 10 kg in 20 weken :mrgreen:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 05 jul 2011 17:31

Ik heb al weken niet meer op de weegschaal gestaan, maar aan mijn kleren kan ik merken dat het wel goed zit. Mooi. Ik heb namelijk altijd honger in lekkere dingen :lol:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 09 jul 2011 23:29

ajl schreef:+ 10 kg in 20 weken :mrgreen:

:mrgreen:

Ik wilde weer beginnen met ww, maar de bijeenkomst hier is gesloten, vanwege de zomervakantie. ](*,)
En ik heb de bijeenkomsten gewoon nodig als stok achter de deur, dus wacht ik maar tot de bijeenkomsten weer starten..

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 jul 2011 07:50

Ik sta op -16 en blijf nu op hetzelfde gewicht (terwijl ik echt super veel eet op een dag) Maar als je wilt afvallen met borstvoeding welk aantal calorieën zou je aan moeten houden? Ik moet nog 4 kilo van mijn zwangerschapskilo's maar wil er in totaal nog 14 kwijt.

zomaariemand
Mineur
Mineur

Berichtdoor zomaariemand » 10 jul 2011 10:41

liefie schreef:Ik sta op -16 en blijf nu op hetzelfde gewicht (terwijl ik echt super veel eet op een dag) Maar als je wilt afvallen met borstvoeding welk aantal calorieën zou je aan moeten houden? Ik moet nog 4 kilo van mijn zwangerschapskilo's maar wil er in totaal nog 14 kwijt.

Afvallen als je bv geeft, is zeer af te raden. Niet doen dus tot je klaar bent met bv.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 jul 2011 11:41

zomaariemand schreef:Afvallen als je bv geeft, is zeer af te raden. Niet doen dus tot je klaar bent met bv.

Dat is niet helemaal waar, als je maar niet extreem afvalt. Als je maar gewoon gezond blijft eten en op je leef/eetpartroon blijft letten mag je best wel afvallen. Alleen niet exctreem.

@Liefie, misschien handig om eens met een dietiste om de tafel te gaan zitten? Gewoon 1 of 2 keer?

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 10 jul 2011 20:26

@liefie ik zou inderdaad ook advies vragen aan een voedingsdeskundige/dietist.
Snel afvallen is sterk af te raden, omdat de afvalstoffen ook in je bv komen. Volgens mij mag je niet meer dan 500g per week afvallen.

Met WW moet je tijdens bv extra punten eten.

Ik sta ook op -16 kg, maar de laatste kilo's blijven zitten.
Het liefst wil ik er nog 15 af, voor zomer 2012 ;-).

Africa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Africa » 10 jul 2011 21:17

Grrr... ik heb de afgelopen 2 weken zo'n ontzettende trek in allerlei zoete dingen. Kan bijna niet van koekjes en snoepjes afblijven en heb het idee dat ik constant wel kan eten.
Iemand ervaring, dit heb ik nog nooit gehad. ](*,)
Slechts één leven,
dat snel voorbij zal gaan;
slechts wat voor Christus is gedaan
zal blijven bestaan.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 10 jul 2011 22:07

Africa schreef:Grrr... ik heb de afgelopen 2 weken zo'n ontzettende trek in allerlei zoete dingen. Kan bijna niet van koekjes en snoepjes afblijven en heb het idee dat ik constant wel kan eten.
Iemand ervaring, dit heb ik nog nooit gehad. ](*,)

Ben je de laatste tijd veel lichamelijk actiever geworden? Ben je gaan sporten, naar je werk gaan fietsen, die soort dingen die je eerst niet deed? Dat is bij mij meestal wat de aanleiding is.

En tja, het enige wat je ertegen kunt doen is die zoete dingen niet kopen. Je hoeft maar op 1 plek wilskrachtig te zijn, en dat is in de supermarkt. Als je het niet in huis hebt, kun je het ook niet opeten. En als het in huis is, gaat het op, tenminste, bij mij altijd wel.

Ik heb het ook wel eens hoor, vandaag bijvoorbeeld, zag ik een fles Sprite in de supermarkt en kon ik me niet inhouden. (al heb ik wel een 500 ml flesje gekocht en geen 1,5 liter, maar toch, 500 ml frisdrank is toch weer 50 gram suiker. Niet te vaak doen dus.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 11 jul 2011 07:41

Jannoek schreef:@liefie ik zou inderdaad ook advies vragen aan een voedingsdeskundige/dietist.
Snel afvallen is sterk af te raden, omdat de afvalstoffen ook in je bv komen. Volgens mij mag je niet meer dan 500g per week afvallen.

Met WW moet je tijdens bv extra punten eten.

Ik sta ook op -16 kg, maar de laatste kilo's blijven zitten.
Het liefst wil ik er nog 15 af, voor zomer 2012 ;-).

Na de zwangerschap van H. had ik een richtlijn van de WW ontvangen om af te vallen terwijl je bv geeft en je moest echt heel veel eten. Nu is het puntenaantal gewijzigd, dus hoe het nu precies zit weet ik niet. Wel weet ik dat je inderdaad niet meer dan 500 gr per week mag afvallen en dat ze dat ook sterk in de gaten houden.

Africa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Africa » 11 jul 2011 15:35

Mortlach schreef:Ben je de laatste tijd veel lichamelijk actiever geworden? Ben je gaan sporten, naar je werk gaan fietsen, die soort dingen die je eerst niet deed? Dat is bij mij meestal wat de aanleiding is.

Normaal woon ik op mezelf, maar in verband met mijn werk, lichamelijk actief werk, woon ik nu weer voor 2 maanden bij m'n ouders. Die hebben nu eenmaal veel meer koek en snoep in huis. Zelf koop ik dat namelijk nooit. Het zou inderdaad wel eens aan m'n 'actieve' werk kunnen liggen..... :-k
Slechts één leven,
dat snel voorbij zal gaan;
slechts wat voor Christus is gedaan
zal blijven bestaan.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 jul 2011 18:36

Op een of andere site las ik dat je als je bv geeft net zoveel moet eten als tijdens je zwangerschap, dus ook die 7 boterhammen per dag, 2 stukken fruit, flinke scheppen groenten en aardappels en een stukje vlees. En dat is dus minimaal.
Ik doe hier nog helemaal geen moeite eigenlijk, de kilo's vliegen er niet af, maar mijn buik wordt elke dag dunner, toch wel fijn. Als ze 4 weken is ga ik weer eens de weegschaal op, dat deed ik bij Jurian toen ook, en toen begon ik met lijnen, maar nu ga ik vanaf dan maar gezond leven, dat helpt vast ook :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 11 jul 2011 19:01

Ik eet vanaf vandaag gewoon geen koekjes meer enz als ik trek heb pak in een volkoren boterham/cracker of zaden beschuit met beleg.
Voor de rest veel groente en fruit ben benieuwd of er nu wat afgaat.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 jul 2011 10:47

Hier toch ook maar besloten de koekjes enzo te laten staan. Waarom pas over een week? Ik wil gewoon snel mijn normale kleren weer aan. Al past er al heel wat meer dan toen Jurian 3 weken oud was, maar er liggen nog zoveel meer leuke broeken en rokjes die ik wil passen :D

Ik las trouwens op een site dat je met bv 300 tot 400 kcal meer moet eten, dus totaal 2300-2400. Maar dan wel gezonde ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 12 jul 2011 10:59

MissF schreef:Hier toch ook maar besloten de koekjes enzo te laten staan. Waarom pas over een week? Ik wil gewoon snel mijn normale kleren weer aan. Al past er al heel wat meer dan toen Jurian 3 weken oud was, maar er liggen nog zoveel meer leuke broeken en rokjes die ik wil passen :D

Ik las trouwens op een site dat je met bv 300 tot 400 kcal meer moet eten, dus totaal 2300-2400. Maar dan wel gezonde ;)

Een kcal is een kcal hoor (het is een hoeveelheid energie). Het maakt echt niet uit in welke vorm je die tot je neemt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”