het borstvoedingstopic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mw
Moderator

Re: het borstvoedingstopic

Berichtdoor mw » 06 jul 2011 19:56

Volgens mij koop je daktarin ook gewoon bij de drogist...
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 06 jul 2011 21:41

Liefie:
Over grapefruitzaadextract en event. nog meer opties: http://www.borstvoeding.com/problemen/spruwcandida/protocol.html
Mij heeft het heel goed geholpen toen ik nog niet wist van de fluconazol. En jij krijgt het niet van je dokter dus moet je ook uitwijken naar een alternatief voor fluconazol, en grapefruitzaadextract en eventueel ook acidophilus zijn dan goede vervangers.
Sterkte, het is zeer vervelend!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 06 jul 2011 22:28

Dankje schipje, dat bedoelde ik inderdaad ;)
Hier vandaag 8 voedingen, wat heerlijk! :)
Afgelopen dagen 13 voedingen, dan is acht wel andere koek ;) hoop dat t een beetje zo blijft, steeds meer mensen vonden het gek dat ik niet van stoppen wil weten.. Waar mensen zich mee bemoeien.. :?

En: wat een ander mannetje had ik vandaag ook in huis. Hoop dat dit blijvende effecten van de bezoekjes aan de osteopaat. ::))

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 07 jul 2011 07:08

@Schipje dankjewel voor de info!

@Jannoek Super fijn! En 13 of 8 voedingen maakt nogal een verschil echt lekker voor jullie alle twee... Huilt Floris nu bijna niet meer?

Hier weer zin om er voor te gaan wat borstvoeding betreft vannacht zonder bh geslapen (maar op een matje uit de kraamweek geslapen) en nu is de kloof al een heel eind verbeterd!
Gisterenavond zei mijn man nu is het klaar je stopt met borstvoeding (was weer maar eens in huilen uitgebarsten :oops: :lol: ) maar ik wil helemaal niet stoppen ben ik wel achter gaan er weer voor 1000000% voor. Gelukkig staat mijn man er helemaal achter en steunt mij goed.

Max
Mineur
Mineur

Berichtdoor Max » 07 jul 2011 13:20

liefie schreef:Gisterenavond zei mijn man nu is het klaar je stopt met borstvoeding (was weer maar eens in huilen uitgebarsten ) maar ik wil helemaal niet stoppen ben ik wel achter gaan er weer voor 1000000% voor. Gelukkig staat mijn man er helemaal achter en steunt mij goed

=D> =D> =D> 8>)

Wat goed van je! Ik vind het echt knap dat je het op kunt brengen om door te gaan. Inderdaad, je doet er echt alles aan en stel dat het dan toch tegenvalt dan hoef je je niet schuldig te voelen.

Iemand vroeg hoe het komt dat er zoveel spruw is: het warme weer is daar ook debet aan heb ik begrepen. In de zomer schijnt het meer voor te komen dan in de winter.

Sterkte allemaal hoor met die spruw! Je word er niet vrolijk van.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 07 jul 2011 16:01

Dankjewel... Ik voel mij er nu veel beter over en ben weer helemaal blij dat ik toch verder ga.
Aanleggen gaat ook beter nu duw ik de tepel wat omhoog in haar mondje en dan doet het zo goed als geen zeer meer aan de rechterkant (waar de kloof nog zit) maar die gaat een deze dagen ook helemaal dicht.
Warmte speelt een grote rol met spruw ik heb 2 voorgevormde bh's maar die zijn veel warmer dan de hele simpele katoenen bh's van de hema (en zitten super lekker) Sinds ik die niet meer draag gaat het veel beter ik heb ook geen steken meer in mijn borst dus volgens mij ben ik er vanaf (zal niet te hard roepen :lol: )

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 07 jul 2011 22:02

liefie, heb weleens begrepen dat de grootste factor om te stoppen met bv is: dat de man er niet meer achter staat. Dan sta je er echt alleen voor en zie dan maar eens vol te houden. Wees maar blij met zo'n stimulerende en motiverende man! Zijn rol bij de bv word vaak onderschat. Al vind ik het ook altijd wel lastig want als man zijnde ben je denk geneigd om te zeggen: stop er toch mee, want die vind het ook maar niks om al die lastige dingen aan te zien...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 08 jul 2011 06:01

maar zou een man het wel begrijpen dat je met veel pijn een kind zit te zogen terwijl er ook goede voeding is met een fles? Denk wel eens dat ze ons volslagen hormonale voedinsgbom vinden.

Fijn dat je het weer ziet zitten!!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 08 jul 2011 06:16

paprikameisje2 schreef:maar zou een man het wel begrijpen dat je met veel pijn een kind zit te zogen terwijl er ook goede voeding is met een fles? Denk wel eens dat ze ons volslagen hormonale voedinsgbom vinden.

:lol: En ze hebben gelijk ook
Mijn man heeft mij de 2e keer 'gedwongen' om te stoppen met de bv. Hij heeft zelf flesvoeding gekocht met nieuwe flessen en er was geen discussie mogelijk. Toen vond ik het vreselijk. Nu, achteraf, kan ik hem niet meer dan gelijk geven. Ik had in 5 weken 3x borstontsteking gehad, continue spruw en 2x buikgriep, was echt aan het einde van mijn latijn.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 jul 2011 07:52

Mijn man vindt het allemaal best wat ik wil, maar toen ik echt elk uur zat te voeden zei hij wel dat ik nog een kind rond heb lopen, en als ik dagenlang alleen met mijn dochter bezig ben, het niet goed is voor mijn zoon. En daar ben ik het wel helemaal mee eens. Gelukkig is dat elk uur voeden helemaal over, dus krijgt Jurian ook aardig wat aandacht tussendoor.
Mijn man vindt het ook jammer dat hij niks kan doen. Hij zat pas een half uurtje met Frederiek op schoot en besefte toen dat het pas de 3e keer was sinds ze geboren is dat hij haar vast had. Dat komt gewoon omdat ik haar automatisch pak als ze huilt, omdat ik haar ook voed. Hij vond het leuker bij Jurian die flesjes kreeg, dat kon hij tenminste ook doen
Maar ach, over een week of 10 ga ik weer werken en stop ik toch met bv, dus kan hij zijn lol op :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 08 jul 2011 08:04

ajl schreef: :lol: En ze hebben gelijk ook
Mijn man heeft mij de 2e keer 'gedwongen' om te stoppen met de bv. Hij heeft zelf flesvoeding gekocht met nieuwe flessen en er was geen discussie mogelijk. Toen vond ik het vreselijk. Nu, achteraf, kan ik hem niet meer dan gelijk geven. Ik had in 5 weken 3x borstontsteking gehad, continue spruw en 2x buikgriep, was echt aan het einde van mijn latijn.

kan me voorstellen dat je man dan ingrijpt!

maar ik las ook ergens een verhaal en die man wilde dat ze stopte, want hij vond het genoeg geweest.. dat zou ik niet accepteren.. ik ga niet stoppen omdat mijn man (zonder goede reden) wil dat ik stop..

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 08 jul 2011 09:56

Mijn man vind het super dat ik borstvoeding geef maar het mag niet ten koste van alles gaan... En van de week was het echt niet leuk meer maar nu gaat het weer helemaal super! Geniet er echt weer van en Nina volgens mij ook ze zit zo vaak te lachen als ze aan het drinken is zo lief.

@AJL Hier staat ook een pak flesvoeding klaar hoor mijn man zei ook je weet nooit door wat voor omstandigheden het ineens niet meer lukt en het zal maar avond/nacht zijn en Nina heeft erg veel dorst dan zit je.
Toen ik borst ontsteking had heeft ze er ook een paar keer van gehad.

@TJ Hoeveel voedingen krijgt M. nog elke dag en eet hij ook al gewoon warm eten enz?

@MissF Elk uur voeden is lastig zeker als je nog een peuter rond hebt lopen. Maar je man kan Frederiek toch ook gewoon lekker vasthouden zonder te voeden :wink:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 08 jul 2011 10:07

liefie schreef:@MissF Elk uur voeden is lastig zeker als je nog een peuter rond hebt lopen. Maar je man kan Frederiek toch ook gewoon lekker vasthouden zonder te voeden :wink:

Ik merkte bij de 2e ook dat ik sneller de baby pakte, terwijl hij zich meer met de oudste bemoeide. Die moet ook aandacht hebben en is in feite al een deel van zijn aandacht kwijt. Ik hoor dat bij collega's om mij heen ook als er meer komen. Moeder bemoeit zich met de jongste, vader neemt de oudere kids onder zijn hoede. Mijn man kwam er in het begin ook wel achter dat hij haar veel minder vaak vast had, dan het bij de eerste het geval was.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 08 jul 2011 10:10

dat was hier ook zo!

@ liefie: Manoël eet gewoon 3 maaltijden per dag en 's middags een tussendoortje (fruit of koekje) en dan drinkt hij 's ochtends meestal.. voor zn ochtendslaap, en als hij 's middags ook slaapt, dan weer voor het slapen gaan en 's avonds voor het slapen gaan en soms om 11 uur ofzo nog..

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 08 jul 2011 10:32

ajl schreef:Ik merkte bij de 2e ook dat ik sneller de baby pakte, terwijl hij zich meer met de oudste bemoeide. Die moet ook aandacht hebben en is in feite al een deel van zijn aandacht kwijt. Ik hoor dat bij collega's om mij heen ook als er meer komen. Moeder bemoeit zich met de jongste, vader neemt de oudere kids onder zijn hoede. Mijn man kwam er in het begin ook wel achter dat hij haar veel minder vaak vast had, dan het bij de eerste het geval was.

Hier is dat ook het geval inderdaad.

Terug naar “Archief”